עזרה בניקוי המחשב ממזיקים וטרויאנים

lior lior

New member
עזרה בניקוי המחשב ממזיקים וטרויאנים

כיצד ניתן לאתר, לטפל ולנקות את המחשב ממזיקים וטרויאנים? בדרך פשוטה, בטוחה וחינמית כמובן תודה מראש.
 

lmmax

New member
במערכת מוגנת ומתוחזקת נכון

ה"טיפול" מתבצע ע"י פיירוול, אנטיוירוס ואנטירוגלות. למען הצלחת פעילותם, יש להוסיף את פרמטר העדכון, ולרוב האנטיוירוסים והאנטירוגלות יש עדכון יומי למסדי הנתונים. במידה ויש כשל בהסרת ממצאים ע"י האפליקציה המותקנת, אפשר להשתמש בסריקות עם ewido או SUPERAntiSpyware . הנ"ל יעילות הן בזהוי והן בהסרת פרזיטים וטרויאנים. ולא להזניח את הטיפול בקבצים זמניים או שאריות גלישה ע"י תוכנות ניקוי כגון CCleaner .
 

lior lior

New member
תודה רבה.

כבר מותקנת אצלי תוכנת אנטי וירוס, ובכל פעם שמופיע הבלון בתחתית המסך המודיע שהתוכנה לא מעודכנת - אני ישר מתקינה את העדכונים. בנוגע לפיירוול אצלי - הוא פועל תמיד. את CCleaner כבר הורדתי אתמול וניקיתי את המחשב. האם כדאי גם להשתמש בתוכנות הנוספות שהצעת? ewido או SUPERAntiSpyware? תודה מראש.
 

lmmax

New member
בהעדר סימפטומים

של מערכת נגועה, לדעתי, אין צורך להוסיף תוכנות ולגזול משאבים. מה שכן מומלץ, בנוסף למה שכתבתי קודם , זו הגנה אקטיבית ( real time protection ) גם לגבי תוכנת אנטירוגלות . בהנחה שיש לך SP2 כדאי להשתמש ב Windows Defender (חינמית) של מייקרוסופט. ברוב התוכנות, הפונקציה של real-time protection לא קיימת בגירסה החינמית. מציע להתקין SpywareBlaster - לא מיועדת לסריקות לאיתור פרזיטים, אלא *לאבטח* את הדפדפן ולמנוע התקנה של רכיבים מסוכנים. אחרי ההתקנה יש לבצע עדכון החסימות ע"י לחיצה על Updates > Check for Updates ואח"כ לחיצה על Enable All Protection . פעם בחודש לבדוק עדכונים. זה הכל.
 
למעלה