עזרה בהבהרה לגבי חוק הציתות

טינטיןS

New member
עזרה בהבהרה לגבי חוק הציתות

1. ארוע בו אדם פרטי עמד מחוץ לחדר וצותת לשיחה, לאחר מכן העביר את המידע של השיחה ששמע. לא השתמש במכשירי הקלטה. האם ניתן להאשים אותו בציתות עם כל המשתמע (עונש של עד 5 שנים?).
2. אדם פרטי שקיבל מידע מאדם אחר שצותת ללא אישור (עם מכשיר, או ע"י האזנה מעבר לדלת ) והשתמש במידע זה- האם ניתן להאשים אותו?
בתודה מאד מראש
 
דעתי

1. האזנה מוגדרת בחוק האזנת סתר כ: "האזנה לשיחת הזולת, קליטה או העתקה של שיחת הזולת, והכל באמצעות מכשיר". מכיוון שהוא לא השתמש במכשיר הקלטה, לא ניתן, לדעתי להאשימו בהאזנת סתר.
&nbsp
2. במקרה ונעשה שימוש במכשיר הקלטה, ניתן, לדעתי, להאשים את אותו אדם בשימוש שלא כדין בהאזנה וזאת לפי סעיף 2(ב) לחוק:
&nbsp
"המשתמש ביודעין וללא סמכות כדין בידיעה או בתכנה של שיחה שהושגו על ידי האזנת סתר, בין שנעשתה כדין ובין שנעשתה שלא כדין, או מגלה ידיעה או תוכן שיחה כאמור ביודעין לאדם שאינו מוסמך לקבלה, דינו – מאסר חמש שנים.".
 
ציתות לשיחת הזולת ללא מכשיר

1. ציתות כאמור אינו האזנת סתר אסורה לפי חוק האזנת סתר, אך לפי הנסיבות הוא עשוי להיחשב פגיעה בפרטיות לפי סעיף 2(1) לחוק הגנת הפרטיות: “בילוש או התחקות אחרי אדם, העלולים להטרידו, או הטרדה אחרת"; ואם כן, אז גם פרסום המידע, שהושג בדרך זו, או מסירתו לאחר ייחשבו פגיעה בפרטיות לפי סעיף 2(10) לחוק: “פרסומו או מסירתו של דבר שהושג בדרך פגיעה בפרטיות לפי פסקאות (1) עד (7) או (9)”. בנוסף לכך, בהתאם לתוכן השיחה, פרסום הדברים עשוי להוות פגיעה בפרטיות לפי סעיף 2(11) לחוק: “פרסומו של ענין הנוגע לצנעת חייו האישיים של אדם, לרבות עברו המיני, או למצב בריאותו, או להתנהגותו ברשות היחיד".
2. פגיעה בפרטיות היא עוולה (עילה לתביעה אזרחית) לפי סעיף 4 לחוק, ורוב הפגיעות, המפורטות בסעיף 2 לחוק, אם נעשו במזיד, הן גם עבירות פליליות, שעונשן עד חמש שנות מאסר לפי סעיף 5 לחוק, ואלה נמנות עם העבירות שאפשר להגיש בגינן קובלנה פלילית לפי סעיף 68 לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב] ופרט (12) לתוספת השניה לחוק (קובלנה פלילית היא כתב אישום מיוחד, שרשאי אדם מן השורה להגיש ישירות לבית המשפט; זאת בניגוד לכתב אישום רגיל שמגישה המדינה באמצעות הפרקליטות או התביעה המשטרתית). אבל:
3. לפוגע בפרטיות עשויה לעמוד הגנה מההגנות שבחוק, למשל: שהפגיעה נעשתה בתום לב כדי להגן על עניין אישי כשר שלו (סעיף 18(2)(ג) לחוק הגנת הפרטיות), שהיה בפגיעה עניין ציבורי המצדיק אותה (סעיף 18(3) לחוק) ועוד, ואז תידחה התביעה, האזרחית או הפלילית (האישום או הקובלנה), שהוגשה נגדו.
4. בהתאם לנסיבות, ציתות מעבר לדלת (אף ללא מכשיר) יכול להתבצע תוך הסגת גבול, שהיא עוולה לפי סעיף 29 לפקודת הנזיקין או עבירה לפי סעיף 447 לחוק העונשין.
 

rikola2

New member
שאלה קשה

תפוז ברוגז איתי ולא מפרסמים פוסטים שפירסמתי.
יש בעיות בשכונה...תנועות נוער מטרידות.
אם לא לפה? לאן יש לפנות?
 
למעלה