עזרה בבקשה...

gidi34

New member
עזרה בבקשה...

כמה שווה בערך תקליט מלפני 90 שנה בערך של אחד החזנים הטובים בעולם שר את תפילת הנעילה? כל תגובה תתקבל בברכה
 

rachelea

New member
שאלת? - תפרט

מיהו החזן, איזה תקליט זה (78, 33). האם ידוע לך מאיזו חברת תקליטים התקליט. ככל שתרבה במתן הפרטים ייקל על המבינים לסייע לך.
 

gidi34

New member
אוקי פרטים...

החזן SIROTA AND CHOR כלומר סירוטה והמקהלה על התקליט כתוב SYRENA-ELECTRO והוא שר את "אבינו מלכינו מתפילת נעילה\הבן יקיר לי אפריים". בוצא בבית כנסת המרכזי בוורשה!
 

gidi34

New member
התקליט השני אותו גיל...

S.MANDEL שר את המבדיל ויש מדבקה שכתוב REGISTRED IN POLAND
 
תקליטים מלפני 90 שנה

לא יכולים להיות על מהיוריות של '33 או '45. אני עוד זוכרת שהם התחילו את הקריירה שלהם ואני עדיין רחוקה מ-90
באשר למהירות '78 אני כבר לא יודעת
 
אני גם לא בטוח אם היו לפני 90 שנה

תקליטי ויניל שחורים כמו שאנחנו רגילים. יש להם עטיפות? תוכל לסרוק אותן? יש איזו אינדיקציה באשר לחברת ההקלטות?
 

בּני

New member
היו גם היו

ראשוני התקליטים הופיעו בסוף המאה ה-19. מצטרף לבקשה לתמונה. מהנסיון המועט שלי עם תקליטים, לתקליטי 78 אין ביקוש מדהים, אבל אולי בגלל הסגנון המיוחד הם יהיו יותר מבוקשים, מצד שני היה לי תקליט עם שירי פסח בן כ-70 שנה ולא היה לו שום ערך כלכלי, (בהנחה שערך כלכלי זה מה שאתה מברר...) בקרב אספני התקליטים. הסיבות הן שהתקליטים שבירים, מאוד קשה לשמור עליהם ועל העטיפות שלהם, ועל כל צד של תקליט מוקלט מעט מאוד (בגלל מהירות הסיבוב), שמיעה שלהם מצריכה פטיפון מיוחד או גרמופון (רב הפטיפונים הם עם מהירות של 45 ו-33), והשמיעה (היום) צורמת ולא נעימה לכל אוזן (אני דווקא אוהב את זה
) כל זה גורם לתקליטי ה-78 להשאר מאחור, אלה אם הם של מוזיקה עיברית!
 

broadaxe

New member
נכון...

ליתר דיוק בשנת 1887, עם המצאת הגרמופון ע"י אמיל ברלינר (יהודי) שהחליף די מהר את הפונוגרף של אדיסון, שקדם לו. "תקליטי" הפונוגרף (למעשה גליל שהחריץ עובר בהיקפו) היו עשויים משעווה, מאד רגישים (נו, שעווה) לכל מיני דברים והקליטו בממוצע רק שלוש דקות. התקליטים של ברלינר הכילו שמונה עד עשר דקות והיו עשויים מבקליט לפני שעברו לייצור מויניל (הרבה לתוך המאה העשרים), ובגלל זה הם שבירים. תקליט בקליט עבה בערך פי-3 מתקליט ויניל והרבה יותר כבד. תקליטי מהירויות 45 ו-33 (אריך נגן) הופיעו רק עם הגרמופונים החשמליים בשנות החמישים.
 

רוזן71

New member
גידי שלום...

בס"ד. לתקליטי חזנות ישנים (מהירות 78 אין ביקוש ומחירם נמוך). אגב התקליטים הראשונים היו על צד אחד בלבד! רוזן.
 

powo

New member
ידע אישי

ובלי להתפס.לאבי יש אוסף גדול של חזנות.ואם אני לא טועה אז התקליט הוא משנות החמישים.מהדור של קוסוביצקי.ומלבסקי.אבל שוב יכול להיות שאני טועה.אברהם
 

powo

New member
ידע אישי

ובלי להתפס.לאבי יש אוסף גדול של חזנות.ואם אני לא טועה אז התקליט הוא משנות החמישים.מהדור של קוסוביצקי.ומלבסקי.אבל שוב יכול להיות שאני טועה.אברהם
 

gidi34

New member
תודה רבה

לכל העונים
ישנם ברכושי עוד תקליטים והודה למגיבים בעיניין שויים... (chariots of fire-1982 (33_rpm מרכבות האש. אחרי לצנחנים-צוות ההווי של חטיבת הצנחנים ושלישית פיקוד העורף (33.5) הלהקה של הצבא האדום המופע בצרפת-1961 (33) מלחמת ששת הימים-קול ישראל וגלי צהל במערכה. צוות הווי הנדסה קרבית בתוכנית"צוחק מי שצוחק אחרון" \ להקת פקוד ההדרכה בתכניתה "הווי והווה" 1973 ויש עוד הרבה...
 
מה זה שלישית פיקוד העורף../images/Emo35.gif

פיקוד העורף קצת צעיר מדי בכדי להמצא על תקליטים ישנים, פעם היה הג"א.
 
למעלה