עזרה בבקשה

  • פותח הנושא p23
  • פורסם בתאריך

p23

New member
עזרה בבקשה

קודם כל נחמד לראות שקם לו פורום לפיזיקה, הדבר הכי קרוב פה היה פורום מדע פופולרי. התחלתי ללמוד מגנטיות והתיאוריה ברורה לי אבל פתרון התרגילים קצת מסובך והמבחן קרוב אז אני ישאל שאלה בנוגע לתרגיל מסויים ואני מקווה שתעזרו לי.תודה. מהי עוצמתו של השדה המגנטי ומה כיוונו בנקודות 1, 2 ו-3 שבאיור? נתונים: I = 7 A, d = 4cm, D = 8 cm בשביל למצוא את עוצמת השדה המגנטי השתמשתי בנוסחה B=M*I/6.28*r במילים התכוונתי לנוסחה : מיו כפול עוצמת הזרם לחלק ל2 כפול פאי כפול המרחק מהתייל. איפה הבעיה? ואם אפשר לקבל הסבר על נק' 2 ועל כיוון הזרם בה.
 

TotalCommnader

New member
אני מניח שאתה מתכוון לשדה המגנטי בנקודה 2. הו

א כפול מאשר בנקודות האחר. ע"פ כלל היד הימנית השדה בגלל הזרם התחתון הוא לתוך המסך. (הרם את יד ימין. עשה סימן של thumbs up. עכשיו תן לאגודל להצביע במקום למעלה שמאלה כמו הזרם התחתון -> האצבעות האחרות יצביעו על המסך) ובגלל הזרם העליון? עכשיו תן לאגודל להצביע ימינה כמו הזרם העליון -> האצבעות האחרות יצביעו על אליך. הי מה קורה פה? אה כן, תסובב את היד (בלי לשבור אותה) כך שהאגודל עדיין תצביע שמאלה אבל האצבעות יהיו *מתחתיה* (כמו שנקודה 2 מתחת לזרם) והאצבעות שוב מצביעות למסך. כלומר מתחברים שני שדות מגנטיים משני הזרמים
 
למעלה