עזרה באקונומטריקה (עבודה סמינריונית)

עזרה באקונומטריקה (עבודה סמינריונית)

אם מישהו זוכר, איך בוחרים רגרסיה יותר טובה, שמסבירה יותר טוב את משתנה התליוי? כלומר איך אני יודעת שמשתנים שאני מוסיפה תורמים להסבר ולא להיפך? לפי R-ADJ , אם הוא גדל אז המשתנים שהוספתי תורמים? או שלפי F? מה בכלל F אומר לי? תודה רבה מראש....
 

gilat85

New member
לדעתי לפי מקדם ההסבר המתוקנן

מה שכתבת R-ADJ. אם המשתנים מסבירים את המוסבר ברגרסיה שהרצת- אז ככל שיש יותר הסבר ערכו עולה, ולהיפך. (מתוקנן, כי מקדם ההסבר הרגיל בכל הוספה או החסרת משתנים, גם אם הם רלוונטים וגם אם לא- הוא תמיד יעלה, ולכן הוא לא מהווה אינדיקטור לצורך העניין). F אומר לך משהו אחר, זה הערך הסטטיסטי שלך במבחן חד צדדי (הקריטי בד"כ ערכו 4). יש לך השערת אפס שאת מניחה, את מריצה רגרסיה, ובהתאם לכך את בודקת מה ערך ה-F בטבלה שמתקבלת. לפי הערך את יודעת אם השערת האפס נדחית או לא. את גם יכולה לבדוק את זה לפי ערך ה-PROB אם אני לא טועה. יש מבחנים שבודקים את מובהקות הרגרסיה, ואז את יכולה גם לבדוק בצורה הזו (לא זוכרת אם זה עם F או עם T) האם המשתנים תורמים להסברת המוסבר או לא. בכל אופן- הכל בע"מ. אני כותבת את זה על סמך מה שאני זוכרת מאקונומטריקה...
 
למעלה