עזבו אתכם מ-MOTOGP

עזבו אתכם מ-MOTOGP

סיימתי עכשיו לצפות בזה.

אחרי שרואים איך החבר'ה רוכבים, כמה הם נותנים מעצמם, כמה פציעות (ויותר) יש שם,
וכל זה בלי אלקטרוניקה / מימון מטורף / תעשייה ושאר השטויות,
מבינים שכל המירוצים שמשודרים ב-eurosport הם, פחות או יותר, סתם רוכבים במעבדה.

זה הדבר האמיתי - כבישים רגילים, אופנועים רגילים (משופרים אבל משהו שאנחנו יכולים לשים עליו את היד),
ורוכבים עם ביצים משיש, עטופים בפלדה משוריינת, מלאי נשמה (מונעים מהרצון לרכוב ולנצח).

אם אני אגיע אי פעם לראות מירו ב-LIVE - זה האירוע שאני רואה את עצמי יושב על גבעונת ומתחרמן
מהסאונד ומהמהירות שבה הם חולפים לידי.
 

מיצו

New member
מעולה, לינק מצויין, תוכנית מעולה!

ראיתי אותה לא מזמן בערוץ 8. פשוט מדהים.
 

fazer_1000

New member
הרומנטיקה מקסימה, אבל אתה לא לגמרי בכיוון...

כלומר כן - המירוץ הנ"ל הוא הדובדבן בקצפת בסוג מסוים של מירוצים מלהיבים ומטורפים בהחלט (ה"מפורסמים" בהם בשליפה - הGP של מקאו, northwest 200, southern 100 ויש עוד הרבה) אבל זה לא ממש מירוץ חמורים כמו שאתה מתאר אותו.

הרוכבים אמנם, גם המובילים, הם לא סופרסטארים נטולי עבודה רגילה כמו בGP, אבל הקבוצות והאופנועים הם לחלוטין מבצע ברמה של סופרבייק עולמי, כולל אלקטרוניקה מתוחכמת ברמה גבוהה יותר ממה שאתה יכול לקנות בדילר הקרוב אליך (לא ברמה של GP, שם זה מתוחכם ברמת נאסא).

האופנועים של המתמודדים על הנצחון בנויים בSPEC של אופנועי WSBK, והקבוצות שמאחוריהם מושקעות בהמון המון כסף.
כן, אתה יכול לשים על זה את היד, אם יש לך איזה 100,000 פאונד ספייר...

מה שכן, היופי במירוץ הוא שיש גם קטגוריות נמוכות עם אופנועים פחות מפלצתיים ורוכבים שמוכנים לשים את החיים שלהם על הכף יכולים בהחלט לחלוק את אותו כביש עם גיא מרטין, רייאן פארקוואר ג'ון מק'גיניס ושות' (רובם גם רוכבים בכמה קטגוריות בסופ"ש, כולל 125 דו"פ, 400 סמ"ק וכו').
 
לא מתווכח איתך, אבל...

מה שניסיתי לתאר (ואולי הייתי תחת ההשפעה...) היא שנראה לי שהרוכבים של היום בקטגוריות המובילות
לא מונעים מהסיבות הנכונות.
יכול להיות שאני טועה (זה קרה פעם) אבל נראה לי שהם מונעים מהשטרות הירוקים (ליורו יש כמה צבעים)
ותו לא - אין שם את חווית הרכיבה, את הרעל בעיניים לא רק לנצח, אלא נטו לרכוב.

בנוסף - ה TT עצמו הוא חתיכת מבחן בכמה אספקטים:
פיזי: רבאק, מדובר על כמה מאות קילומטרים של רכיבה אינטנסיבית מאוד.
נפשי: תחשוב מה זה לחזור למסלול שעתיים אחרי שנהרג שם מישהו ונפצעו כמה (ולא מדובר על שריטות).
וכולם אומרים את אותו הדבר - זה חלק מהספורט, אני אתן 110% מעצמי גם בפניה הכי מורכבת / מסוכנת שיש.
רכיבה: זה לא מסלול נקי מאבק שמנקים אותו כל דקה עם מגבונים מבושמים, זה כביש רגיל לכל דבר וענין,
כולל המהמורות / באמפים / כל כולירע אחרת שהושארה שם בשאר 51 השבועות שהכביש הזה בשימוש.

יש שם "משהו" שאני לא מצליח למנח - המארשלים, אנשי הצוות, ההורים של הרוכבים עצמם, כולם רכבו בשלב זה או אחר.

מענין, אגב, לקחת רוכב מה-TT, רוכב מה-MOTOGP ואחד מה-SBK, לשים אותם על אופנועים זהים במסלול זהה (ששניהם לא מכירים)
ולראות מה יקרה.
 

fazer_1000

New member
אני לא חושב שרוכבים במוטוGP או WSBK מונעים

מ"הסיבות הלא נכונות", בסוף כל רוכב ומה שמניע אותו.
נכון שברמה הגבוהה ביותר גם יש כסף גדול אבל וזה אבל חשוב מאוד - לא כל הרוכבים מרוויחים כמו איזה רוק סטאר, חלקם הגדול (לדוגמה במוטו2, סופרבייק ואפילו חלק מרוכבי הCRT) מקבלים את שכרם מהספונסר ולא הקבוצה וזה גם אחריות שלהם להביא את אותו ספונסר. במקרים רבים הרוכב משלם "בעצמו" (דרך הספונסר) על האופנוע.

זה לא מונע מהרוכבים ללכת ולתת הכל סוף שבוע אחרי סוף שבוע כשהם שמים את התחת שלהם על הקו, תרתי משמע.

אגב, גם בקרב כוכבי הכסף הגדול, ע"ע רוסי וסטונר - הכסף הוא לא הדבר היחיד. רוסי מוכן לעבור לימאהה הגם ששם ישלמו לו הרבה הרבה פחות ממה שמשלמים לו היום ועוד מציעים לו אם יחתום שוב בדוקאטי. זה אמנם לא חוכמה כי הוא את הכסף כבר עשה ובכל זאת, השמועות מדברות על סירוב ל17 מיליון אירו..
סטונר בשיא הקריירה שלו החליט לפרוש כי "הוא כבר לא נהנה" מהספורט - הונדה ורפסול היו מוכנות לשלם המון כסף שישאר.
 

Mr BIG Biker

New member
כמה הערות


1. איפה כמה מאות קילומטרים של רכיבה ?! אולי במצטבר של הההההכל לא במכה
2."רכיבה" המהמורות והבאמפים זה חלק מהחוויה ולגבי ה"כולירע" תאמין לי שבמסגרת ההכנות מתקתקים את הכביש (עוברים עליו ברמת המטאטא)
המסלול/כביש ציבורי נסגר ועובר המון אבל המון הכנות !!!
 
איתגרת אותי

כאן תוכל לראות כמה זה הקפה אחת

בכל מירוץ יש כמה הקפות - נכון ?

עכשיו תגיד לי אתה - כמה ק"מ זה כל מירוץ ?
 

fazer_1000

New member
סתם לידיעה כללית - בסופ"ש של מוטוGP

רוכב עושה בממוצע 500 ק"מ (בהנחה שהוא משתתף בשני מקצי אימון, מקצה דירוג, מקצה חימום ומירוץ).
 

Mr BIG Biker

New member
הקפה אחת כל פעם...

וזכרתי שזה משהו כמו 60-70קמ....
וכאמור כמו שרשמתי במצטבר (כל ההקפות/מקצים ווטאבר) זה באמת כמה מאות אבל זו לא חוכמה
 

RaananC

New member
הקפה אחת באי מאן היא 37 ק"מ אם אני זוכר נכון

סך כל המירוץ הוא 6 הקפות.
 
הקפה היא 37.7 מייל. מס' ההקפות משתנה

בהתאם לקטגוריה.

סופרבייק עושים 6 הקפות. (236.3 מייל)
סופרספורט וסופרסטוק עושים 4 הקפות (150.7 מייל)
Lightweight עושים 3 ( 113 מייל) - קטגוריה חדשה שרובה מורכבת מקאוואסאקי ER-6.
Zero TT הקפה אחת בלבד.

אם לוקחים בחשבון שרבים מהרוכבים המובילים מתחרים בכל הקטגוריות, שוהים באי שבועיים שכוללים לא רק מרוצים, אלא גם הקפות היכרות ומקצי דירוג, זה ה-ר-ב-ה מיילים בפול הגז.

אין בכלל מקום להשוואה מול רוכבי GP. עולם אחר לגמרי.
ב-NW200, אגב, זה לא מרוץ נגד השעון, אלא זינוק מסורתי עם גריד. רק במסלול רחוב.
כוכבים רבים מוזמנים ל-Arai Parade lap, ביניהם רכבו רוכבים כמו רוסי, לורנזו, קראטשלאו ועוד כוכבי GP, כמו גם כוכבי עבר ב-GP ובאי וכוכבי סופרבייק בריטי. על אופנועי רחוב ולא במוד מרוץ כמובן. כולם חושבים שזה פשוט טירוף. להזכירכם, האי היה חלק מאליפות ה-GP בעבר עד שנות השבעים אאל"ט.

אגב, מסוף שנות ה-70 ועד סוף שנות ה-80, נערכה ליגה בשם פורמולה TT, שכללה את האי מאן ועוד מרוצי רחוב וגם מספר מרוצים במסלולים סגורים. היו שם רוכבים עלומי שם כמו פיל ריד, רון האסלם, ג'ואי דנלופ ואיזה אחד קארל פוגרטי. לאחרונה היה דיבור על להקים ליגה דומה תחת מטריית ה-TT של האי מאן. לי אישית, קשה לראות את זה קורם עור וגידים בוודאי שלא תחת ה-FIM.

בכל מקרה, הסרט פשוט מעולה. בטח ובטח עם תרגום, שעוזר להתמודד עם גיא מרטין הפסיכי, שקשה להבין חצי ממה שהוא אומר גם כשרואים את הסרט פעמיים.


And that's all I have to say about that.
 
ערוץ 8

אכן צריך לפרגן לערוץ ש:

1. הראו את הסרט ב-HD
2. הצליחו להבין מה האיש אומר ולתרגם את זה !!!
הוא נראה לי אחלה בנאדם, פסיכי על כל הראש (כולל התיאורים שלו על מה הוא עושה בטריילר - קרע אותי לגמרי),
אבל אופנוען ברמ"ח איבריו ושס"ה גידיו (למרות שבטח הוא כבר קרע / איבד כמה).

מאוד אהבתי את קהל המעריצים שלו עם פיאות הלחיים המוגזמות שהם מדביקים.
 

RaananC

New member
צודק, התבלבלתי ביחידות

דרך אגב הפורמט של ה-TT היה די דומה למה שכרמלו מנסה לעשות עם ה-CRT, מנועים סדרתיים בתוך שלדות פיתוח שנבנו במיוחד לכך. אנחנו יודעים איך נגמרה הליגה הזו, שעל חורבותיה מאוחר יותר הוקמה סדרת הסופרבייק.
 

מיצו

New member
אז מה אתה רוצה להגיד? האם זה מפחית

במשהו את גדולת האירוע ואת גדולתם של הרוכבים האלה, שבעיני הם כנראה המטורפים הכי גדולים שיש? (ואני מקנא במי שיש לו את היכולת ואת הביצים לעשות כזה דבר).
 

fazer_1000

New member
ממש ממש לא..

אפילו להיפך ואני מאוד מקווה שיצא לי להגיע לראות מירוץ כזה בשנים הקרובות.

רק חשוב לדייק בעובדות.
 
למעלה