השחף של צ´כוב?!
האסלה ראתה את השחף של צ´כוב לפני קצת יותר משנה בתאטרון החאן, בירושליים. והיא בכלל לא נפלה. ברור שהפקה נוסח ברודוואי תהיה יותר מושקעת (תקציבית) במיוחד אם היא עטורת כוכבי עומק הוליוודים. מבחינת רמה משחקית או רמת הצגה- האסלה לא תעז להשוות (מפאתי חוסר ידע על מי ומה בברודוואי). אבל האסלה כן תגיד שההצגה שהועלתה בארץ (ע"ע תאטרון החאן הירושלמי) הייתה כאמור די סתמית. פרט לליאורה ריבלין שנתנה שם הופעה ממנה והלעה (יענו טובה- לקשיי הקליטה) כל שאר השחקנים היו די אנמיים וסתמיים. ועוד שהטקסט לא עשה לאסלה שום דבר. טוב, האסלה לא אוהבת ריאליזם, ומחזותיו של צ´כוב אף פעם לא עשו לה משהו מיוחד. לא בחילה עמוקה כמו מחזותיו של איבסן (יסלחו לאסלה על חוסר הכבוד באומרה איכס!) אבל גם לא התרוממות נפש כמו מחזותיו של יונסקו (טוב זה לא ריאליזם) או... טוב אין מחזאי ריאליסטי שגורם לאסלה התרוממות נפש- סו וואט. אז ריאליזם זה לא כוס התה שלה. בכל מקרה, פרט לליאורה ריבלין, שאר השחקנים נתנו הופעה אנמית למדי וחסרת חן. מי ששיחקה את נינה (שמה נפצר מן האסלה - ולטובה, זה לא שם שראוי לזכור) נתנה הופעה חסרת אופי וחן. מן מימיקות מרצדות חסרות מעוף ועומק. מי ששיחק את המחזאי (האסלה לא זוכרת את שמות כל הדמויות או את כל הדמויות ככלל- בכל זאת עברה שנה) נתן הופעה חצי אמינה, חצי חיננית וחצי משוננת (אמינות לא חשה האסלה). ומי ששיחק את החבר של האמא (ליאורה ריבלין) היה אנמי במיוחד, חסר צביון ואיפיון, נטול חיים, פיסת דיקדט שעמדה על הבמה וזרקה לה רפליקות באויר. אולי זה בגלל ששיחק מרבית הזמן לצידה של ליאורה ריבלין. ואולי היא נזכרת כלכך לטובה משום ששיחקה לצידו. ככל ההצגה הייתה אנמית (כאמור) וחצי אמינה במקרה הטוב. נטולת התרגשות, ונטולת חיים. הבמה הייתה מתה רוב הזמן. פלא שמי שישב ליד האסלה נרדם (ואולי צ´כוב זה גם לא כוס התה שלו?). שלא ידגדג לכם לרוץ ולראות את זה בחאן- כי זה נסיעה סתם!!! איםן תמורה בעד האגרה! WC אפילו צ´כוב אמר שזה מחזה גרוע (זה מן התוכניה) ואולי לא מצניעות