עופר שבת שלום לאחר שפניתי אליך שהקשר להכאה

עופר שבת שלום לאחר שפניתי אליך שהקשר להכאה

של אחות עיי אח ,כאמור הוחלט עיי המשטרה להעמידו לדין ,וקיבלתי ממך תשובות טובות ,הבחורה הזו הותקפה גם עיי חמו של האח המכה ,שהוא חבר מועצת עיר ,והשבוע היא התבשרה שגם הוא עומד לדין פלילי עיי המשטרה , הסיפור היה בשבת ,כאשר הבחורה הסתובבה בטיילת מעל הים ,כשהיא מאזינה למוזיקה ,עיי אוזניות ,לפתע הגיח החבר מועצה הנל ,התנפל עליה ,והוריד לה את האוזניות בכוח ,בנוסף לדברי בלע . אז כפי שכתבתי לך השבוע התבשרנו שהוא יעומד לדין פלילי ,ברצוני לקבל ממך חוות דעת ,על עונשו הצפוי ,כמובן שיש עדים למקרה וכו ,לדעתי הוא גם הודה במשטרה על כך ,וטען שהם משפחה ,מה שאינו נכון ולא רלוונטי . ממתין לתשובה תודה רבה ,בקרוב צפויה התפתחות נוספת שבה מעורב מחש ,העדכן אותך .
 
תשובה

שבוע טוב, קראתי את השאלה אבל לצערי אין בה מספיק בשר עובדתי בכדי להבין את סוג ואופן התקיפה. האם כוונתך לעצם הסרת האוזניות כתקיפה? האם אותו אדם התגונן בטענה כי בסך הכול רצה לדבר איתה והיא לא שמעה ועוד.... העונש על עבירה ראשונה של תקיפת סתם, ללא חבלה, יכול גם להסתכם במאסר-על-תנאי, קנס ופיצוי ואף פחות מכך הכול תלוי בנסיבות הקונקרטיות ובטיעוני הנאשם ומיהותו. מאידך, בהחלט תיתכן ענישה חמורה יותר. הכול בהתאם לנסיבות המקרה.
 
ערב טוב עופר אנסה לפרט יותר

מדובר בחבר מועצה חרדי שהאח המכה שנכתב עליו כבר, נשוי לביתו ,אחותו המוכה שברחה מהבית ,והיום היא חילונית לכל דבר ועניין ,טיילה לה להנאתה בשבת בטיילת העיר ,כשהיא מאזינה למוזיקה ,החבר מועצה פגש בה ,התעצבן על כך שהיא שומעת מוזיקה בשבת ,העיר לה גם על לבושה ,היא לבשה מכנס רחמנה ליצלן ,ואז הוריד לה את האוזניות בכוח ,תוך הטחת מילים לא סימפטיות . טענתו של חבר המועצה ,שהבחורה היא בת משפחה ולכן הרשה לעצמו לעשות זאת ,המשטרה החליטה להעמידו לדין פלילי ,אני לא חושב ,שאם לא היה כלום ,המשטרה היתה מעמידה אותו לדין ,אני מקווה שאני יותר ברור עכשיו ,מחכה לשמוע ממך תודה .
 
תשובה

לגבי העובדה שהוחלט להגיש כתב-אישום אזי נראה כי התביעות החליטו כי מדובר במקרה שיש אינטרס לציבור בעצם ההעמדה לדין.. לגבי עצם הורדת האוזניות אז הכול תלוי איך הדבר בוצע ולמה. האם רצה לאיים עליה או שאמר לה דברים אחרים. לא ברור לי מהם העבירות בגינם הוחלט להגיש כנגדו כתב אישום. שלא יהיה ספק עצם הורדת האוזניות בנסיבות עולה לכאורה לכדי ביצוע עבירת תקיפה. בלי קשר לגבי חבר מועצה עצם ההרשעה בפלילים מהווה ענישה קשה שכן יש לכך השלכה על המשך עתידו הפוליטי-מקצועי.
 
תשובה

טוב עופר כבר כתבתי לך מה היו הנסיבות ,כדאי שתדע קצת את הרקע ,הבחורה ברחה מבית חרדי שבו סבלה התעללויות ומכות ,איך הסתדרה זה כבר סיפור בפני עצמו ,ולדעתי הוא יתפרסם ,כי יש עיתונאי שכבר בקשר וממתין להתפתחויות . החבר מועצה חרדי כאמור ,וחתנו אחיה של הבחורה כבר הזכרתי זאת .הוא התנפל עליה כי הרגיז אותו שהיא כאילו מחללת את השבת ,בכך ששומעת מוזיקה ,ובכך שלדעתו לבושה לא היה הולם ,הוא בפירוש התנפל עליה ,הוריד בכוח את האוזניות ,תוך שהוא מטיח בה האשמות על כך שהיא מביישת את המשפחה וכו אלה העובדות ,ועל כך הוא יועמד לדין פלילי , ולכן שאלתי לאור ההסבר הנוסף שלי ,מה לדעתך הוא צפוי לקבל .אגב זה חלק מסיפור גדול ועצוב שהבחורה מעורבת בו . מחש גם מטפל בעוד בחור שכנראה גם יעמוד לדין ,והמשך יבוא . תודה לך על תשומת הלב ,ובכל זאת מעוניין בחוות דעתך לאחר תוספת זו .
 
תשובה

אני מבין את הקושי בחשיפת הפרטים. אבל אם אני מבין נכון את העובדות אז התוקף נגע ישירות באוזניות של הבחורה הסיר אותם ממנה בכוח,תוך כדי שגרם לה לכאב ולבהלה או אז הוא החל לקלל ולגדף אותה ? או לאיים עליה? או לנסות ולהניע אותה מהמהלכים שעשתה ומהתלונה שלה? ועוד? אני מקווה שאתה כבר למדת לדעת שלכול עובדה יש השלכה ישירה על חומרת וברוטליות המעשה ומכאן גם על העונש. אם מדובר במעשה ברף הנמוך ביותר של תקיפת סתם ללא חבלה וללא עבירות נילוות, לדוגמה היזק לרכוש במזיד - לאוזניות, אזי למי אשר זוהי מעידתו הראשונה בפלילים העונש הסביר והממוצע יכול להסתכם במאסר-על-תנאי, קנס ופיצוי למתלוננת. מכאן כול שינוי לחומרה או לקולא - למשל לתרחיש של אי-הרשעה, תלוי בעובדות ובפרטים נוספים לגבי מיהות העושה. חשוב לזכור כי המעשה הזה יכול להיתפס על-ידי התביעה כחלק מכול המסכת ואז בוודאי שיש מימד לחומרה ועוד. אין לי צורך שתחשוף עוד פרטים כי ממרחק ובפורום הזה אין לי אפשרות להעמיק יותר ולא נראה לי ראוי להתחיל להיכנס לכול הפרטים שעה שאנו עומדים בפתחו של הליך פלילי, לרבות בדבר טענות שיכולות לעלות - מיותר - לדעתי - ביחס לתועלת שתפיק מכך. בפירוט עד כה זה מספיק, בהצלחה.
 
תוספת לתשובה

לתשומת ליבך כי למתלוננת קיימות זכויות מכוח היותה נפגעת עבירה וככזו - תלוי ביחס לעבירות הספציפיות שיוחלט לגביהן - קיימת לה למשל האפשרות לפנות לבית משפט באמצעות תסקיר קורבן עבירה. כדאי לשקול אם שווה כבר עתה לשלב ליווי מקצועי.
 
למעלה