עונה 3, פרק 19 שלב ההופעות החיות א'

אנחנו כנראה הפוכים בקשר למתמודדים

אבל המשפט האחרון מדויק להפליא
.

(אם כי, כנראה, המטרה במנטורים היא שהם יקחו אותם להופעות *אחרי* התוכנית, כי בתוכנית עצמה, הם באמת די מיותרים. אוזן מוזיקלית יש גם למורים לנגינה/פיתוח קול, בשביל זה לא צריך להביא זמר/ת מפורסמ/ת).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
המנטורים הם המפיקים, המעצבים הגדולים

זה לא אומר שהם צריכים לעבוד בלעדית עם המתמודדים מ-א' ועד ת' כדי להפיק את ההופעה הבימתית הסופית; לשם כך יש צוות שלם של אנשי מקצוע: מורה לפיתוח קול, כוריאוגרף, במאי, סטייליסט...
&nbsp
המורה לפיתוח קול אינו ידוען, אינו זמר מוכר ולכן לא מעניין בתור שופט. זו תכנית טלוויזיה, לא מוסד אקדמי. העובדה שהוא יודע לעבוד עם המתמודדים במישור הזה לא בהכרח אומרת שהוא יהיה שופט מוצלח או מעניין.
 
עונה 3, פרק 19 שלב ההופעות החיות א'

שוב חזרנו לנבחרות של שרית ואביב.
חמש זמרות, וחמישה זמרים יתנו בראש, וינסו להיות הטובים ביותר.
מי לדעתכם ימצא את עצמו בחוץ בסוף הערב?
מי יעבור אוטומטית הלאה, ויקבל חסינות מהדחה?

כל התשובות לשאלות האלה ממש בקרוב.
אנא אל תחסכו מחשבות, שרעפים, דעות, רעיונות על המתרחש בתוכנית.
 
לא הספקתי להקשיב לביצוע שלו

ואולי הגיעה לו חסינות, אבל אני לא מצליחה להשתחרר מההרגשה שעובדים עלי. ניב? ברצינות??
 

Uri04

New member
כן. הוא מיוחד מאוד וסופסוף שמים לב אליו

 
ועכשיו הקשבתי

זה באמת היה ביצוע טוב שלו. פעם ראשונה שאני מחבבת ביצוע שלו (אם כי חסינות זה מוגזם).
&nbsp
(שיר מעולה, השיר הזה).
 

Uri04

New member
כבר אמרתי מה אני חושב עליו

הוא מאוד מיוחד לדעתי, סגנון השירה שלו שונה ומרגש. אני מקווה שיצליח להראות שהוא ה'סוס השחור' של התחרות. מחזיק אצבעות, למרות שלא נראה לי שאפשר לשבור את הפופולריות של התמר עמר הזאת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ביצוע בסגנון ים תיכוני לשיר נהדר של נינט

במקרה הזה אני מכירה את המקור וחושבת שהוא טוב, וזה לגמרי ע"ע שירי מיימון... והוא לא קרוב להיכנס לנעליים של נינה... כשהיא שרה אני מרגישה שהיא חווה את המילים, שהן שלה, שזה מגיע מתוכה. לעומתה ניב לא העביר לי את השיר, לא ריגש אותי, לא הרגשתי שהוא מתחבר אליו בכלל. שוב קיבל שלושה קולות מהמנטורים ושוב אין לי מושג למה. אולי משהו בו עובר טוב יותר באופן בלתי אמצעי, או שזה עניין של טעם, לא יודעת, אבל אני לא מבינה את ההתלהבות ממנו. צר לי.
 

Uri04

New member
אני לא כל כך מבין למה הוא שר את השיר בלשון נקבה

אולי כי זה היה קצת מסובך מדיי מוסיקלית להתחיל להמיר את ההגייה ללשון זכר, אבל הוא אמר שיש לשיר הזה משמעות אישית בשבילו. מעניין מהי.
אבל בכל אופן - זה כנראה עניין של טעם. יש לו (בעיניי) כריזמה שקטה, אבל מסקרנת. כאילו יש הרבה לאן לקחת אותו ומה לעשות איתו, ובכל ביצוע שלו אתה מרגיש שהוא נותן פרשנות אישית שלו לשיר.
 


עם הביצוע של נינט באמת קשה להתחרות(שיר מעולה וביצוע מעולה לא פחות), אבל זה היה ביצוע טוב שלו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אולי יחסית אליו זה ביצוע טוב, קשה לי לשפוט, לא מתחברת אליו

ולא אהבתי את הביצוע. בעיניי הוא ממש לא התאים לשיר, הוא בעיקר היה עסוק בלהישמע טוב, התחושה שלי הייתה שהוא נורא מרוכז בשירה של עצמו אבל לא בשיר. אולי השיר הוציא אותו טוב (נגיד) אבל הוא לא הוציא טוב את השיר.
 

xjoiq

New member
מחבר השיר(אביב גפן) עף על הביצוע שלו וגם עשה לו my voice

ואם מחבר השיר אומר שזה היה מקסים אז זה חייב היה להיות ממש טוב כי הביצוע ממש החמיא לשיר.

לא מתחברת-

לא הוציא טוב את השיר-


(אם לא היתה פה עדות של המחבר אז מילא היה אפשר להתווכח אם הוא הוציא טוב את השיר או לא)

אגב ניב בראיון שאחר הביצוע שהיום צפיתי בראיון(וכך תשומת ליבי הופנתה שזה שיר שאביב חיבר אותו)לא האמין שככה אביב יגיב לביצוע שלו.
מופיע ב-1:27
http://reshet.tv/Shows/The_Voice_Israel/videomarklist,236290/
 
עם כל הכבוד למחבר השיר ולניב

המורה שלי לספרות בתיכון היה אומר, שמרגע ששיר יצא ל״אויר העולם״ אין דבר כזה ״למה התכוון מחבר השיר״. כל אחד לוקח את זה למקום שלו.
אז אביב אהב את מה שניב עשה עם השיר. גם אני חשבתי שזה היה ביצוע טוב של ניב ( או במילותיה של טריליאן- השיר הוציא אותו טוב. זו באמת בחירה מצויינת של שיר ע״י מוש).
אבל הוא באמת לא הוציא מהשיר שום דבר חדש. ( או כמו שטענת לא פעם והסכמתי איתך - קאבר מעולה צריך לתתת 120-150% מהשיר. פה זה היה אולי 60%, ואני נדיבה). הביצוע של ניב לשיר, גרם לי פשוט לרצות להאזין שוב לביצוע של נינט- וזה פשוט לא מתקרב למקור.
אין שום דבר זכיר בביצוע של ניב.
 

xjoiq

New member
ספרות
שיר

מבחינת כוונות ספרותיות אולי-אבל מבחינת לחן וביצוע?

&nbsp
לא ייתכן שיהיה ביצוע טוב מבלי שהוא ייקח את השיר אליו.
לקאבר טוב יש 2 אפשרויות או שעושים את זה שונה מהמקור או שעושים את זה כמו המקור אבל יותר טוב.
עצם זה שיש שינוי מיגדר כבר זה עושה את השינוי. תוסיפי לזה גם את רוחב הטונים של ניב(יותר רחבים משל נינט) תוסיפי לזה גם שינוי ברמת הצרידות(לעומת הקול הצלול של נינט)ותוסיפי לזה את הנגיעות והסלסולים היפייפיים בצורה קיצונית
(אם הוא ימשיך להביא עוד דברים כאלה אני אגיד לך שהוא זמר העתיד של ישראל) בקיצור את מגיעה לקאבר מעולה לפי כל השיטות.
&nbsp
מאז התוכנית שמעתי כמה ביצועים של נינט באולפן ובלייב של השיר אבל בראש,אין מה לעשות מתרוצץ לי הביצוע של ניב.
ואני עוד אחד שדי אוהב לשמוע את נינט שרה.
&nbsp
אני משער שהסלסולים שלו לא כל כך דיברו אלייך ולכן העדפת ואת מעדיפה את הביצוע של נינט
 
ממש להפך.

אני ממש בעד סלסולים. מבחינתי זה לא יכול לפגוע בביצוע של שיר ( כשזה מבוצע מדויק וממונן נכון) אלא רק להוסיף ולשפר לטובה.
לא הבנתי את ההבדל בין שירה ״ספרותית״ לשיר מולחן. נכון שלא תמיד זה חופף, אבל העובדה שאביב הוא מחבר השיר, אומרת שהוא מבין יותר טוב ממישהו אחר איך צריך לבצע אותו? למה בעצם?
&nbsp
דווקא מבחינה קולית, זה היה ביצוע טוב של ניב- כמו שאמרתי- סלסולים יכולים רק להוסיף לביצוע של שיר, וגם כי השיר הזה מעולה שבאמת לאן שלאתיקח אותו הוא ילך.
מעבר לזה, הוא לא שינה את המגדר בכלל ( עצם העובדה ששיר בלשון נקבה מושר ע״י קול גברי הוא מיוחד? מוסיף משהו?), שינויי הטונים לעומת נינט וכלזה - זה כי הוא גבר ( אני לא תמיד אוהבת את השירים של נינט, אבל יש מישהם שלא נמסים למשמע הקול שלה???). זה היה קורה לכל זמר.
&nbsp
בסה״כ זה היה ביצוע טוב של ניב. הוא שונה משל נינט, אבל של נינט כ״כ טוב בעיני( והרבה יותר אמין), שבאמת אין מקום להשוואה.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה