עולים לכיתה א'-עזרה מבעלי נסיון

e ma le 2

New member
עולים לכיתה א'-עזרה מבעלי נסיון

קודם כל שלום לכולם, סוף סוף קיבלתי את האומץ להתחיל...
אז ככה אני אמא ל-2 בנים מהממים, אחד בן 10 מקסים עם טיק בעיניים- לא מפריע ולא משמיע.
והשני בן 6 שובב ושובה לב, מאובחן עם טורט מגיל 4.5 בערך. עם טיקים מוטורים וקוליים ובנוסף תוספות כמו, היפראקטיביות, הפרעות קשב וריכוז, אובססיביות כו'.
העזרה הראשונה שאני זקוקה: בספטמבר הוא עולה לכיתה א' מנסיונכם, איזו עזרה ניתן לקבל/לדרוש מביה"ס?
שמעתי משהו גם על אפשרות של סייעת אישית בתנאי שמביאים מכתב שהילד סובל מהפרעה פסיכוטית (האם זו ההגדרה לטורט)- מה המשמעויות העתידיות שיכולות להיות ממכתב שכזה??
בקיצ' איך מתמודדים עם המעבר מגן (המכיל את הילד בצורה מושלמת) לביה"ס?
אני יכולה להמשיך עוד ועוד...
צמאה לעזרה
 
ברוכה הבאה

ושיהיה המון בהצלחה בכיתה א' ובכלל.

אמנם אצלנו הטוראט התגלה בתחילת כיתה ג' כך שלא היינו צריכים ליידע מלכתחילה את המערכת אולם מה שאנחנו עשינו מאותו הרגע, עירבנו רק את היועצת והמנהלת ושיתפנו פעולה מולם בלבד כל הזמן, הבאנו להם חומר הסברה בנושא נפגשנו אחת לשבוע ולאחר מכן אחת לשבועיים בבית הספר עם הילד ובלעדיו. קיבלנו החלטות משותפות בנוגע לילד . במסגרת ועדת שילוב נתנו לנו שעות פרטניות לילד וגם תרפיה באומנות. במשך הזמן הילד היה זקוק לסייעת ואכן קיבלנו למשך שנתיים לערך .

יש לציין שחוץ מהצוות החינוכי מעולם לא שיתפנו את הילדים או הוריהם וזה נכון גם להיום.
כהורים תמיד בכל סיטואציה דאגנו להעביר מסר שהילד רגיל ככל הילדים ודאגנו שיסתכלו על אישיותו ולא על הטוראט.

אני חושבת שכדאי לכם להכין מכתב מסודר בנושא, להכין את הצוות מראש אבל לא לעשות מזה אישיו וכוונתי לא להפחיד מראש שהילד מסוגל לעשות ככה או ככה אלה להסביר על הטוראט, לשאול אם רוצים הדרכה ואז ממליצה להביא את ענת או שביק מהעמותה לתת הרצאה בנושא. לומר שאתם כהורים פתוחים ומוכנים לשיתוף פעולה כל הזמן תרתמו את המערכת עבור האינטרסים של ילדכם. והמלצה חמה לא לפחד מראש אלה לטפל בכל סיטואציה שקוראת בבית הספר באופן נקודתי ולא גורף בגלל מקרים שקרו בעבר, כך לא תתייגו את ילדכם וכך גם הסביבה תתייחס כלפיו.

שיהיה בהצלחה!
 
הבהרה לגבי מה שכתבתי על סייעת...

במסגרת השילוב בבית ספר רגיל (לרגע לא חשבתי להעביר לחינוך מיוחד) אישרו את הסייעת. לא היה כתוב שיש לילד הפרעה פסיכוטית כמו שאת כתבת . המנהלת שהייתה לו בזמנו והייתה מעולה עבורו דחפה לזה שהילד יקבל עזרה בעיקר עבור הליקויי למידה שלו, ההיפריות ובאותה תקופה היו גם תופעות לוואי כתוצאה מהכדורים.
אותה סייעת שהייתה מדהימה לא הציגה את עצמה בפני ילדי מעולם שהיא באה עבורו. המורה הציגה אותה כעוזרת שהגיעה לתת גיבוי לכיתה והיא לרוב לא הייתה צריכה לשבת לצד ילדי אלה עזרה לשאר הילדים. הילדים בפירוש התאהבו בה וזה עבר חלק אצלנו.....

בהחלט מסכימה עם גובלינית שבכיתות גבוהות זו יכולה להיות בעיה מבחינת התיוג. בדרך כלל ילדי טוראט מסתדרים ללא סייעת ובהתחלה אני בכלל לא רציתי אבל נרגעתי שהבנתי שלא ילדי ולא הסביבה ידעו שהיא הייתה שם עבורו....
 
כיתה א

הי לך
האם הגננת יודעת?
האם הגננת המליצה או מילאה טפסים לועדת שילוב?
למיטב ידיעתי ועדות שילוב לכיתה א מסתיימות לפי חוזר מנכל בסוף מאי והגננת צריכה להשתתף
האם היא מכירה את המורות של כיתה א ויכולה
להמליץ מי יכולה להיות מתאים עבורו?
ממליצה לא לעשות ענין אם אין ענין אך לברר עם הגננת עם היא טובה מה צרכיו
 
שלום כיתה א'


אין ספק שמדובר במעבר משמעותי.
אפשר לחבר את ההתייחסויות של אלמונימית ואמא יקרה ולהוסיף.
א. קודם כל חשוב שתהיה לכם ביד אבחנה רפואית כולל המלצות לביהס ואם יש אבחון פסיכודידקטי אז זה מעולה.
ב. בהתאם להמלצה ולאבחנות להתייעץ עם הגננת ועם השירות הפסיכולוגי לגבי הפרוצדורה להתארגנות לקראת השנה הבאה הן מבחינת המסגרת והן מבחינת הסיוע שהילד זקוק לו.
ג. לגבי סייעת אני לא כל כל בטוחה שזו העזרה המשמעותית והראשונה לה זקוק הילד. חשוב לבדוק מה ההמלצות המקצועיות ולבקש מה שצריך בהתאם. אישית, אני לא מתלהבת מסיוע אלא אם ממש צריך אותו כי מעבר לאלמנט התיוג יש גם את האחריות של ביהס לתת מענה לילד. כמו כן - לא תמיד מדובר בכח אדם מקצועי מספיק.
ד. חשוב לזכור שכל הועדות מתכנסות עד סוף מאי ולכן כדאי לכם להזדרז. אני מניחה שאם הגננת לא המליצה על ועדה אז כנראה שהיא לא הבחינה בקשיים מיוחדים ביחס לבני גילו. עם זאת - בהחלט ניתן לעשות עבודת הכנה מול ביהס בשיתוף העמותה.
לפרטים נוספים, יעוץ אישי ובירור לגבי הזכויות ומה כדאי לעשות - את מוזמנת להתקשר לטלפון 03-9012956 אחרי 21:00.
 

e ma le 2

New member
אתן ממש מקסימות, תודה מראש על התשובות.

אמא יקרה, כן, הגננת יודעת מהאבחון הראשוני והיא שותפה מלאה בכל. הגננת אשה מקסימה שיודעת להכיל את הילד בצורה מושלמת, היא עשתה עם הילד הסכמים וכשקשה לו במפגש הוא יכול לצאת קצת לחצר.. כשיש התקפת טיקים הם יוצאים ביחד ופורקים בחצר בריצה, קפיצה ושיחות, והכל נעשה בשקט ובשלווה ובלי למשוך תשומת לב מהילדים האחרים. ומכאן נובע החשש שלנו לגבי המעבר שכן בגן הקודם (לפני האבחון) לא ידעו איך לקבל את הילד, הוא סבל מאוד, לרוב כעס על עצמו ובעיקר היה ילד מתוסכל-רק שאז חשבנו שהוא ילד מאוד שובב שמנסה למשוך את תשומת ליבנו ובודק גבולות
.
אבל היום אנחנו במקום אחר לגמרי בזכות המעבר לגן הנוכחי הילד פורח, סקרן, מאושר, שמח מאוד, מדבר על הכל, אפילו על חוסר השליטה בטיקים שאינם מפריעים לו ופנוי ללמידה ולזה אנחנו מייחלים- מערכת שתדע להכיל ולא לדכא.
גובלינית- תודה, אצור קשר בהקדם- נראה לי שזה בדיוק מה שחיפשתי (ואני ניסיתי להתמודד לבד.....)
לוקחת את כל העצות.
תודה תודה
 

e ma le 2

New member
עוד שנה עם הגננת לא בא בחשבון

משום שהילד גדול (יליד ינואר), ומוכן מכל שאר הבחינות לעלות.
אבל אולי לעלות את הגננת ל א'....

כן, ממש זכינו עם גננת שכזו- מקווים למורה שתתאים
 
חוזרת על המלצתי להזדרז ולבקש ועדת שילוב לקראצ

השנה הבאה וזה ניתן רק עד אמצע מאי 2012.
 
למעלה