עוד תאונה קשה בין אוטובוס אגד למשאית

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
את התמח"ת יסגרו ובמקומו יפתחו את התמחו"י

עובדה שיש מקומות בהם כן מצליחים לעשות את השינוי לפחות חלקית
במודיעין עילית למשל.
גם בבני ברק בזמני ביקוש שיא חלק ניכר מהקווים הבינעירוניים מבצעים איסוף בתחנה אחת בלבד בתוך העיר.

לא צריך לעשות את השינוי בבת אחת, אבל המינימום זה למשל לא להוסיף עוד ועוד קווים ישירים בין בני ברק לירושלים.
רק החודש הוספו שני קווים חדשים כאלה של אגד - 413 ו 414.
תוך כשנה מצבת קווי בני ברק - ירושלים של אגד צמחה מקו 402 לאשכול שלם של קווים: 402, 411, 412, 413, 414 ועוד היד נטויה...
וזה בנוסף לאשכול המקביל של אפיקים.
לא יהיה קל לצמצם את הבעיה, אבל הצעד הראשון צריך להיות לפחות לא להרחיב אותה.
את התמח"ת יסגרו ובמקומו יפתחו את התמחו"י
תחנה מרכזית חדשה ויז'ניץ
 
צריך לפתוח תחנה מרכזית ליד תחנת הרכבת של בני ברק

את התמח"ת יסגרו ובמקומו יפתחו את התמחו"י
תחנה מרכזית חדשה ויז'ניץ
צריך לפתוח תחנה מרכזית ליד תחנת הרכבת של בני ברק
ליצור מערך של קווים מהירים בין השכונות בבני ברק לתחנה המרכזית הזו,
להעביר את תחנת הקצה של הרכבות הישירות העתידיות לירושלים מהרצליה לבני ברק (זה יצריך להכניס את קטע בני ברק - האוניברסיטה לשלב הראשון של החישמול),
להרגיל בהדרגה את הציבור החרדי לנסוע בין שתי הערים ברכבת,
ובתהליך הדרגתי לצמצם את מספר הקווים ואת כמות האוטובוסים בין שתי הערים.

בגישה הנוכחית של משרד התחבורה ושל הציבור החרדי, חלק ניכר (אולי רוב) מהנוסעים שמבצעים יומיום נסיעות בין גוש דן לירושלים לא ינצלו את הרכבת המהירה לירושלים וימשיכו להגדיל ולהרחיב עוד ועוד את מערך קווי האוטובוס בין שתי הערים הצפופות ביותר בישראל.
 

נתנאל531

Well-known member
נוסעים לא ישתפו פעולה כשמאריכים להם את הדרך

צריך לפתוח תחנה מרכזית ליד תחנת הרכבת של בני ברק
ליצור מערך של קווים מהירים בין השכונות בבני ברק לתחנה המרכזית הזו,
להעביר את תחנת הקצה של הרכבות הישירות העתידיות לירושלים מהרצליה לבני ברק (זה יצריך להכניס את קטע בני ברק - האוניברסיטה לשלב הראשון של החישמול),
להרגיל בהדרגה את הציבור החרדי לנסוע בין שתי הערים ברכבת,
ובתהליך הדרגתי לצמצם את מספר הקווים ואת כמות האוטובוסים בין שתי הערים.

בגישה הנוכחית של משרד התחבורה ושל הציבור החרדי, חלק ניכר (אולי רוב) מהנוסעים שמבצעים יומיום נסיעות בין גוש דן לירושלים לא ינצלו את הרכבת המהירה לירושלים וימשיכו להגדיל ולהרחיב עוד ועוד את מערך קווי האוטובוס בין שתי הערים הצפופות ביותר בישראל.
נוסעים לא ישתפו פעולה כשמאריכים להם את הדרך
תחנת הרכבת של בני ברק נמצאת בצפון-צפון העיר, בזמן שירושלים ואשדוד נמצאות מדרום להם (כלומר, מסלול הנסיעה יוצא דרומה). תחנת הרכבת יכולה להיות נקודת איסוף לקוי מירון / צפת / חיפה, אבל בשום אופן לא לקווי ירושלים / אשדוד / קרית גת.
&nbsp
יש לקחת בחשבון גם שכמות לא קטנה של נסיעות זולגת לשעות שפל-שפל (נסיעות שזמן הצפי שלהם להגעה לבני ברק סביב חצות-1 בלילה בשעון חורף!), נסיעות שיהיה צורך להכניס בכל מקרה לפיזור בתוך העיר.
 
זה לא יאריך כי הרכבת תהיה הרבה יותר מהירה מהאוטובוס

נוסעים לא ישתפו פעולה כשמאריכים להם את הדרך
תחנת הרכבת של בני ברק נמצאת בצפון-צפון העיר, בזמן שירושלים ואשדוד נמצאות מדרום להם (כלומר, מסלול הנסיעה יוצא דרומה). תחנת הרכבת יכולה להיות נקודת איסוף לקוי מירון / צפת / חיפה, אבל בשום אופן לא לקווי ירושלים / אשדוד / קרית גת.
&nbsp
יש לקחת בחשבון גם שכמות לא קטנה של נסיעות זולגת לשעות שפל-שפל (נסיעות שזמן הצפי שלהם להגעה לבני ברק סביב חצות-1 בלילה בשעון חורף!), נסיעות שיהיה צורך להכניס בכל מקרה לפיזור בתוך העיר.
זה לא יאריך כי הרכבת תהיה הרבה יותר מהירה מהאוטובוס
ולגבי הנסיעות בלילה, אין שום בעיה ששעות פעילות הקווים העירוניים בבני ברק יותאמו לכך. רכבות לילה בין ירושלים לתל אביב ממילא צפויות להיות.

אם מראש יוצאים מנקודת הנחה של חוסר שיתוף פעולה, אז ימשיכו עם הגישה הנוכחית שתוביל בעתיד לחוסר אפשרות לנוע בכלל בתוך בני ברק ולהארכת הדרך באמת ובצורה משמעותית. במצב כזה הציבור יסכים גם ללכת ברגל עד לתחנת הרכבת מאשר לעמוד שעתיים באוטובוס עומד ברחוב רבי עקיבא בבני ברק.

למדינה חייב להיות אינטרס שההשקעה העצומה בקו הרכבת המהיר לירושלים תניב דיבידנדים גם לציבור החרדי שהוא הציבור הצרכני העיקרי של נסיעות יומיומיות בתח"צ לירושלים וממנה.
 
אגב, האם קראת את כל ההודעה שרשמתי או רק את הכותרת?

נוסעים לא ישתפו פעולה כשמאריכים להם את הדרך
תחנת הרכבת של בני ברק נמצאת בצפון-צפון העיר, בזמן שירושלים ואשדוד נמצאות מדרום להם (כלומר, מסלול הנסיעה יוצא דרומה). תחנת הרכבת יכולה להיות נקודת איסוף לקוי מירון / צפת / חיפה, אבל בשום אופן לא לקווי ירושלים / אשדוד / קרית גת.
&nbsp
יש לקחת בחשבון גם שכמות לא קטנה של נסיעות זולגת לשעות שפל-שפל (נסיעות שזמן הצפי שלהם להגעה לבני ברק סביב חצות-1 בלילה בשעון חורף!), נסיעות שיהיה צורך להכניס בכל מקרה לפיזור בתוך העיר.
אגב, האם קראת את כל ההודעה שרשמתי או רק את הכותרת?
מהתגובה שלך עושה רושם שהתייחסת לכותרת בלבד.
 

נתנאל531

Well-known member
אל דאגה, קראתי הכל

אגב, האם קראת את כל ההודעה שרשמתי או רק את הכותרת?
מהתגובה שלך עושה רושם שהתייחסת לכותרת בלבד.
אל דאגה, קראתי הכל
רכבת ירושלים האומה - בני ברק לא יכולה להתחרות באוטובוסים שאוספים נוסעים לאורך 'הציר החרדי' הירושלמי, נוסעים במסלול כביש ישיר (ללא סיבוב מסילתי דרך תל אביב על 3 תחנותיה), ומגיעים למרכז העיר בבני ברק. לזה יש להוסיף זמן הגעה לתחנת האומה (+ירידה עד למעמקי התחנה), זמן המתנה לרכבת (שלא תצא בתדירות גבוהה במיוחד כמו 402 בשעות הצהרים-ערב - 10-12 דקות!), זמן המתנה לתחבורה משלימה, וזמן הגעה סופי ליעד. בקיצור: חסכון בזמן לא יהיה פה, ועל כן הנוסעים יעדיפו את האופציה המהירה יותר - אוטובוס.
&nbsp
יש ליצור נקודת ריכוז לקווים בינעירוניים באזור דרום-בני ברק (לצד נקודה דומה בצפון העיר), כתחנות מרכזיות לבני ברק, וגם בירושלים יש לקצר את מסלול עתירות מדע - צומת סנהדריה - בר אילן - צומת גבעת שאול.
 
זה לא יעבוד. האוכלוסיות החרדיות בבני ברק וירושלים גדלות בקצב

אל דאגה, קראתי הכל
רכבת ירושלים האומה - בני ברק לא יכולה להתחרות באוטובוסים שאוספים נוסעים לאורך 'הציר החרדי' הירושלמי, נוסעים במסלול כביש ישיר (ללא סיבוב מסילתי דרך תל אביב על 3 תחנותיה), ומגיעים למרכז העיר בבני ברק. לזה יש להוסיף זמן הגעה לתחנת האומה (+ירידה עד למעמקי התחנה), זמן המתנה לרכבת (שלא תצא בתדירות גבוהה במיוחד כמו 402 בשעות הצהרים-ערב - 10-12 דקות!), זמן המתנה לתחבורה משלימה, וזמן הגעה סופי ליעד. בקיצור: חסכון בזמן לא יהיה פה, ועל כן הנוסעים יעדיפו את האופציה המהירה יותר - אוטובוס.
&nbsp
יש ליצור נקודת ריכוז לקווים בינעירוניים באזור דרום-בני ברק (לצד נקודה דומה בצפון העיר), כתחנות מרכזיות לבני ברק, וגם בירושלים יש לקצר את מסלול עתירות מדע - צומת סנהדריה - בר אילן - צומת גבעת שאול.
זה לא יעבוד. האוכלוסיות החרדיות בבני ברק וירושלים גדלות בקצב
גבוה ועם הגידול הזה כמובן גדל גם הביקוש לעוד ועוד קווי אוטובוס ועוד ועוד אוטובוסים בכל קו.
אין מנוס מלהתייחס לקישור בין בני ברק לבין ערים כמו ירושלים ואשדוד בהקשר של הסעת המונים. והמשך התבססות על אוטובוסים בינעירוניים לצורך הקישורים הללו פשוט יגרום בשלב כלשהו לקריסה של המערך.
המערך הזה כבר קרס בעבר באירועים בהם היה ביקוש חריג, למשל בעת הלווית הרב עובדיה יוסף.

צריך להפסיק להתייחס לציבור החרדי כאילו יש לו חוקי תחבורה משלו וליישם את עקרונות התחבורה הציבורית והסעת ההמונים שעובדים בעולם, גם על הציבור הזה.

אחרת מי שייפגע הכי הרבה בעתיד יהיה הציבור החרדי בעצמו.
 

נתנאל531

Well-known member
גידול האוכלוסין בבני ברק ממצה את עצמו

זה לא יעבוד. האוכלוסיות החרדיות בבני ברק וירושלים גדלות בקצב
גבוה ועם הגידול הזה כמובן גדל גם הביקוש לעוד ועוד קווי אוטובוס ועוד ועוד אוטובוסים בכל קו.
אין מנוס מלהתייחס לקישור בין בני ברק לבין ערים כמו ירושלים ואשדוד בהקשר של הסעת המונים. והמשך התבססות על אוטובוסים בינעירוניים לצורך הקישורים הללו פשוט יגרום בשלב כלשהו לקריסה של המערך.
המערך הזה כבר קרס בעבר באירועים בהם היה ביקוש חריג, למשל בעת הלווית הרב עובדיה יוסף.

צריך להפסיק להתייחס לציבור החרדי כאילו יש לו חוקי תחבורה משלו וליישם את עקרונות התחבורה הציבורית והסעת ההמונים שעובדים בעולם, גם על הציבור הזה.

אחרת מי שייפגע הכי הרבה בעתיד יהיה הציבור החרדי בעצמו.
גידול האוכלוסין בבני ברק ממצה את עצמו
העיר כלואה בין ערים אחרות, ולא ניתן לבנות בה לגובה (משיקולים דתיים). מה שנשאר זה פרוייקטים של פינוי-בינוי (מצומצמים, בגלל העדר האפשרות לבנייה גבוהה) והמרת אזורי תעשיה ומלאכה לאזורי מגורים, אבל זהו בערך. לירושלים יש את המאפיינים שלה, אבל הצד השווה ביניהם הוא שמדובר בשתי ערים יקרות במיוחד, לא לזוגות צעירים.
&nbsp
חיבור של רכבת תחתית (רק"ל או כבדה) למרכז בני ברק זה אופציה ריאלית? זאת נראית האופציה היחידה שיכולה להוריד נוסעים מהכביש למסילה...
 
ואז יצטרכו לנסוע מהבית לתחנת הרכבת התחתית, לנסוע ברכבת

גידול האוכלוסין בבני ברק ממצה את עצמו
העיר כלואה בין ערים אחרות, ולא ניתן לבנות בה לגובה (משיקולים דתיים). מה שנשאר זה פרוייקטים של פינוי-בינוי (מצומצמים, בגלל העדר האפשרות לבנייה גבוהה) והמרת אזורי תעשיה ומלאכה לאזורי מגורים, אבל זהו בערך. לירושלים יש את המאפיינים שלה, אבל הצד השווה ביניהם הוא שמדובר בשתי ערים יקרות במיוחד, לא לזוגות צעירים.
&nbsp
חיבור של רכבת תחתית (רק"ל או כבדה) למרכז בני ברק זה אופציה ריאלית? זאת נראית האופציה היחידה שיכולה להוריד נוסעים מהכביש למסילה...
ואז יצטרכו לנסוע מהבית לתחנת הרכבת התחתית, לנסוע ברכבת
התחתית לתחנת רכבת כבדה, לנסוע ברכבת הכבדה לירושלים ולהחליף לאוטובוס עירוני או רכבת קלה + אוטובוס עירוני בתוך ירושלים.
האמא של תחבורת המעברים.

לדעתי מה שאני מציע לגבי הצד של בני ברק - שירות ישיר מהשכונות לתחנת הרכבת הכבדה יותר ריאלי.
 

נתנאל531

Well-known member
חוץ מנושא החשיפה לחילונים (וללבוש חושפני)

ואז יצטרכו לנסוע מהבית לתחנת הרכבת התחתית, לנסוע ברכבת
התחתית לתחנת רכבת כבדה, לנסוע ברכבת הכבדה לירושלים ולהחליף לאוטובוס עירוני או רכבת קלה + אוטובוס עירוני בתוך ירושלים.
האמא של תחבורת המעברים.

לדעתי מה שאני מציע לגבי הצד של בני ברק - שירות ישיר מהשכונות לתחנת הרכבת הכבדה יותר ריאלי.
חוץ מנושא החשיפה לחילונים (וללבוש חושפני)
 
צריך לייצר מסוף אוטובוסים

נוסעים לא ישתפו פעולה כשמאריכים להם את הדרך
תחנת הרכבת של בני ברק נמצאת בצפון-צפון העיר, בזמן שירושלים ואשדוד נמצאות מדרום להם (כלומר, מסלול הנסיעה יוצא דרומה). תחנת הרכבת יכולה להיות נקודת איסוף לקוי מירון / צפת / חיפה, אבל בשום אופן לא לקווי ירושלים / אשדוד / קרית גת.
&nbsp
יש לקחת בחשבון גם שכמות לא קטנה של נסיעות זולגת לשעות שפל-שפל (נסיעות שזמן הצפי שלהם להגעה לבני ברק סביב חצות-1 בלילה בשעון חורף!), נסיעות שיהיה צורך להכניס בכל מקרה לפיזור בתוך העיר.
צריך לייצר מסוף אוטובוסים
על הגג של כביש 4, סמוךלגשר גבעת שמואל.
כל האוטובוסים הבינעירוניים מכל הארץ יגיעו לשם.
משם תצא רכבת קלה במסלול עזרא/חזון איש/רבי עקיבא שתסתיים סמוך לתחנת הקו האדום (או תחחבר כשלוחה לקו הצהוב)
בעתיד גם תהיה מסילת רכבת כבדה מתחת לכביש 4 עם תחנה שתתחבר לאותו מסוף אוטובוסים+רק"ל וממנה יהיה אפשר לקחת רכבת מהירה לירושלים ואולי גם לאשדוד (המסילה תתחבר למסילת החוף באזור חולות) ובצד השני לחדרה.

הכל ממוחי הקודח.
 
רכבת בקטע המרכזי של כביש 4 לא תהיה גם בעוד 20 שנה

צריך לייצר מסוף אוטובוסים
על הגג של כביש 4, סמוךלגשר גבעת שמואל.
כל האוטובוסים הבינעירוניים מכל הארץ יגיעו לשם.
משם תצא רכבת קלה במסלול עזרא/חזון איש/רבי עקיבא שתסתיים סמוך לתחנת הקו האדום (או תחחבר כשלוחה לקו הצהוב)
בעתיד גם תהיה מסילת רכבת כבדה מתחת לכביש 4 עם תחנה שתתחבר לאותו מסוף אוטובוסים+רק"ל וממנה יהיה אפשר לקחת רכבת מהירה לירושלים ואולי גם לאשדוד (המסילה תתחבר למסילת החוף באזור חולות) ובצד השני לחדרה.

הכל ממוחי הקודח.
רכבת בקטע המרכזי של כביש 4 לא תהיה גם בעוד 20 שנה
הקו הצהוב יהיה אולי בעוד 15 שנה
רכבת קלה במסלול שכתבת בתוך בני ברק לא בתכנון בכלל
מסוף אוטובוסים על הגג של כביש 4 סמוך למחלף גבעת שמואל ייצור התנגדות עזה של תושבים מגבעת שמואל ומבני ברק ושתי העירייות יעשו הכל לסכל זאת.

לעומת זאת, רכבת מהירה מגוש דן לירושלים (שאפשר עם קצת מאמץ להתחשב בבני ברק בתכנון ההפעלה שלה) תהיה כבר לקראת סוף העשור הנוכחי.

זה ההבדל בין המציאות לדמיון.
 

alantan

New member
רעיון מעניין (בצורה טובה). דעתי היא שצריך להמשיך את הקו

צריך לייצר מסוף אוטובוסים
על הגג של כביש 4, סמוךלגשר גבעת שמואל.
כל האוטובוסים הבינעירוניים מכל הארץ יגיעו לשם.
משם תצא רכבת קלה במסלול עזרא/חזון איש/רבי עקיבא שתסתיים סמוך לתחנת הקו האדום (או תחחבר כשלוחה לקו הצהוב)
בעתיד גם תהיה מסילת רכבת כבדה מתחת לכביש 4 עם תחנה שתתחבר לאותו מסוף אוטובוסים+רק"ל וממנה יהיה אפשר לקחת רכבת מהירה לירושלים ואולי גם לאשדוד (המסילה תתחבר למסילת החוף באזור חולות) ובצד השני לחדרה.

הכל ממוחי הקודח.
רעיון מעניין (בצורה טובה). דעתי היא שצריך להמשיך את הקו
הסגול לבני ברק. להכניס אותו מתחת לאדמה בארלוזורוב ממערב לדרך נמיר או לגשר מעל הרכבת ונתיבי איילון. היא צריכה להמשיך דרך כצנלסון בגבעתיים עד לבני ברק, גבעת שמואל ופתח תקווה. בצידה הדרומי (מאלוף שדה) שלא תפוצל לשני חלקים כפי שמתוכנן היום אלא רק ליהוד ואולי פיצול לאור יהודה.
&nbsp
דבר כזה יכול להשתלב בצורה יפה עם הרכבת הכבדה בגהה ובינתיים עם המסוף שאתה מציע.
 
2 תחנות אחת במקום שהצעת והשנייה ליד צומת גבעת שמואל

צריך לפתוח תחנה מרכזית ליד תחנת הרכבת של בני ברק
ליצור מערך של קווים מהירים בין השכונות בבני ברק לתחנה המרכזית הזו,
להעביר את תחנת הקצה של הרכבות הישירות העתידיות לירושלים מהרצליה לבני ברק (זה יצריך להכניס את קטע בני ברק - האוניברסיטה לשלב הראשון של החישמול),
להרגיל בהדרגה את הציבור החרדי לנסוע בין שתי הערים ברכבת,
ובתהליך הדרגתי לצמצם את מספר הקווים ואת כמות האוטובוסים בין שתי הערים.

בגישה הנוכחית של משרד התחבורה ושל הציבור החרדי, חלק ניכר (אולי רוב) מהנוסעים שמבצעים יומיום נסיעות בין גוש דן לירושלים לא ינצלו את הרכבת המהירה לירושלים וימשיכו להגדיל ולהרחיב עוד ועוד את מערך קווי האוטובוס בין שתי הערים הצפופות ביותר בישראל.
2 תחנות אחת במקום שהצעת והשנייה ליד צומת גבעת שמואל
אם אין שם מקום אז להרחיב את מסוף אלוף שדה.
 
לא יהיה בכך צורך. לתחנה מרכזית של קווים עירוניים ובינעירונים

2 תחנות אחת במקום שהצעת והשנייה ליד צומת גבעת שמואל
אם אין שם מקום אז להרחיב את מסוף אלוף שדה.
לא יהיה בכך צורך. לתחנה מרכזית של קווים עירוניים ובינעירונים
לא יהיה מקום לא ליד מחלף גבעת שמואל ולא במסוף אלוף שדה.

צריך לעשות סוויץ בגישה. רכבת צריכה להיחשב כאמצעי המועדף גם לנסיעות בינעירוניות בקרב הציבור החרדי.
כבר כיום יש רכבות ללא החלפה בין תחנת בני ברק לאשדוד.
ההחלפה לכיוון צפון (חיפה, קרית אתא, רכסים) נוחה.
כשיהיה הקו המהיר לירושלים יהיה אפשר עם קצת מחשבה ותשומת לב לנצל אותו טוב לטובת הציבור החרדי בבני ברק ובירושלים.
והנה רשת רכבתית שתקשר את בני ברק לירושלים, אשדוד, חיפה וסביבתה ואפשר לנצלה גם לצורך קישור למודיעין עילית דרך התחנה במודיעין.

זה כבר יצמצם במידה משמעותית את עומס הקווים הבינעירוניים בבני ברק.
עם מה שיישאר יהיה אפשר להתמודד גם באמצעות תחנות איסוף ראשיות בתוך בני ברק ולא יהיה צורך בהקמת תחנה מרכזית נוספת.

אבל אם מדירים את הציבור החרדי משיקולי תכנון הרשת הרכבתית וממשיכים בגישה שהציבור החרדי = אוטובוסים, אז גם 5 תחנות מרכזיות מסביב לבני ברק לא יעזרו, כי מה לעשות שהקיבולת של אוטובוס בינעירוני קטנה בהרבה מזו של רכבת.
 

נתנאל531

Well-known member
תחבורה ציבורית לחרדים ≠ תחבורת יוממים

לא יהיה בכך צורך. לתחנה מרכזית של קווים עירוניים ובינעירונים
לא יהיה מקום לא ליד מחלף גבעת שמואל ולא במסוף אלוף שדה.

צריך לעשות סוויץ בגישה. רכבת צריכה להיחשב כאמצעי המועדף גם לנסיעות בינעירוניות בקרב הציבור החרדי.
כבר כיום יש רכבות ללא החלפה בין תחנת בני ברק לאשדוד.
ההחלפה לכיוון צפון (חיפה, קרית אתא, רכסים) נוחה.
כשיהיה הקו המהיר לירושלים יהיה אפשר עם קצת מחשבה ותשומת לב לנצל אותו טוב לטובת הציבור החרדי בבני ברק ובירושלים.
והנה רשת רכבתית שתקשר את בני ברק לירושלים, אשדוד, חיפה וסביבתה ואפשר לנצלה גם לצורך קישור למודיעין עילית דרך התחנה במודיעין.

זה כבר יצמצם במידה משמעותית את עומס הקווים הבינעירוניים בבני ברק.
עם מה שיישאר יהיה אפשר להתמודד גם באמצעות תחנות איסוף ראשיות בתוך בני ברק ולא יהיה צורך בהקמת תחנה מרכזית נוספת.

אבל אם מדירים את הציבור החרדי משיקולי תכנון הרשת הרכבתית וממשיכים בגישה שהציבור החרדי = אוטובוסים, אז גם 5 תחנות מרכזיות מסביב לבני ברק לא יעזרו, כי מה לעשות שהקיבולת של אוטובוס בינעירוני קטנה בהרבה מזו של רכבת.
תחבורה ציבורית לחרדים ≠ תחבורת יוממים
פעמים רבות מדובר בתחבורה משפחות, עם ילדים קטנים, עגלות, מזוודות רבות...
&nbsp
תחבורה מעברים בסוג כזה של נסיעות היא דבר מאוד לא-נח ולא אטרקטיבית בכלל, גם בהנתן חסכון מסויים בזמן.
&nbsp
אי אפשר לקחת נוסעים בכח ולהעביר אותם לתחבורה מסילתית, זה יכול לעבוד באירועי ענק כדוגמת ל"ג בעומר / הפגנה המונית / הלוויה המונית שבהם יש הבנה שחובה לבזר עומסים, אבל לא בדרך קבע.
 
אבל אתה בעצמך מציע תחבורת מעברים - בין אוטובוסים עירוניים

תחבורה ציבורית לחרדים ≠ תחבורת יוממים
פעמים רבות מדובר בתחבורה משפחות, עם ילדים קטנים, עגלות, מזוודות רבות...
&nbsp
תחבורה מעברים בסוג כזה של נסיעות היא דבר מאוד לא-נח ולא אטרקטיבית בכלל, גם בהנתן חסכון מסויים בזמן.
&nbsp
אי אפשר לקחת נוסעים בכח ולהעביר אותם לתחבורה מסילתית, זה יכול לעבוד באירועי ענק כדוגמת ל"ג בעומר / הפגנה המונית / הלוויה המונית שבהם יש הבנה שחובה לבזר עומסים, אבל לא בדרך קבע.
אבל אתה בעצמך מציע תחבורת מעברים - בין אוטובוסים עירוניים
לבינעירוניים (עם שתי דלתות כניסה צרות בלבד).
תחבורת המעברים שאתה מציע הרבה פחות נוחה מזו שאני מציע.
רכבת מרווחת עם מקום למשפחות לשבת יחד (ואני מציע שבני ברק תהיה תחנת קצה לרכבות לירושלים, כך שיהיה מקום מובטח).
 

נתנאל531

Well-known member
צודק

אבל אתה בעצמך מציע תחבורת מעברים - בין אוטובוסים עירוניים
לבינעירוניים (עם שתי דלתות כניסה צרות בלבד).
תחבורת המעברים שאתה מציע הרבה פחות נוחה מזו שאני מציע.
רכבת מרווחת עם מקום למשפחות לשבת יחד (ואני מציע שבני ברק תהיה תחנת קצה לרכבות לירושלים, כך שיהיה מקום מובטח).
צודק
אבל יש עדיין הבדל בין נסיעה שמעבירה אותך בנתיב ארוך דרך תחנות תל אביב (ויחד עם אוכלוסייה חילונית גדולה), לבין נסיעת מעברים חרדית כמעט לגמרי וישירה באוטובוסים.
&nbsp
אם אפשר יהיה לחשמל את המסילה המזרחית ולהביא נוסעים ישירות לבני ברק, זה יתכן.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
זו לא בעיה גם בלי המסילה המזרחית

צודק
אבל יש עדיין הבדל בין נסיעה שמעבירה אותך בנתיב ארוך דרך תחנות תל אביב (ויחד עם אוכלוסייה חילונית גדולה), לבין נסיעת מעברים חרדית כמעט לגמרי וישירה באוטובוסים.
&nbsp
אם אפשר יהיה לחשמל את המסילה המזרחית ולהביא נוסעים ישירות לבני ברק, זה יתכן.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
זו לא בעיה גם בלי המסילה המזרחית
קודם כל, טכנית אפשר להפעיל רכבות שלא עוצרות בתל אביב.
אבל עוד רחוק היום שיהיה צורך בכך.
אחד היתרונות ברכבת זה שאפשר ליצור הפרדה והבחנה בין קרונות.
אפשר בהחלט לייעד 2-3 קרונות ברכבות כאלו לציבור החרדי (כולל הפרדה וולונטרית בין נשים לגברים).
אם לציבור החרדי יש כזו בעיה גדולה ב"התערבבות" עם "המשוקצים" בתחנת האומה, אז באמת שיש גבול לגחמות שהמדינה צריכה להיות מושפעת מהן.

הציבור החרדי הוא חלק בלתי נפרד מאוכלוסיית מדינת ישראל. לא מדובר במדינה בתוך מדינה. אם הציבור הזה רוצה בכח לנתק עצמו מהחברה בישראל בכל היבט שהוא, אז יש לנו בעיה הרבה יותר גדולה מבעיית התח"צ בין בני ברק לירושלים.
יש גבול לרמת ההתבדלות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה