עוד שאלה על סיבכי שחור הכיפה

eytanM60

New member
עוד שאלה על סיבכי שחור הכיפה

על הגינה שלי השתלטו לפחות 20 סיבכים - זכרים ונקבות שנראים בוגרים. אני מכיר אותם מילדותי בצפון כציפורים שרואים בכל השנה. לפי המגדיר שלי הציפור חולפת באביב ואינה מקננת בארץ, למעט מקרים נדירים. איך מסבירים את זה? לא קצת מאוחר לנדוד לאירופה?
 

kobko1

New member
בכלל לא מאוחר תראה אותם גם בסוף מאי.

אין מועדים קבועים לנדידה של כל המינים, יש שמקדימים מאוד יש שמאחרים מאוד בשתי עונות הנדידה, עד כדי כך שלעיתים זה כמעט מבלבל לראות שיחנית קטנה בנדידה דרומה ביוני! בגדול מרבית המינים והפרטים עוברים בסביבות אפריל מאי באביב וספטמבר בסתיו.
 

Desertbirder

New member
לא מאוחר כלל

סבכים שחורי כיפה הם אכן חולפים וחורפים נדירים, ואינם מקננים פה. ישראל מנקזת דרכה באביב סבכים וציפורים אחרות מאוכלוסיות רבות בגוש האירו אסיאתי, כולל מאוכלוסיות צפוניות. סבכים שחורי כיפה שחולפים דרכנו בימים אילו עושים דרכם רחוק צפונה ומכיוון שבמחוזות הקינון שלהם עדיין רב הכפור על האור הם מרשים לעצמם לקחת את הזמן.. חופמאים וציפורי שיר נוספות המקננות בטונדרה רק עוזבות את אפריקה בסוף אפריל וחולפות דרכינו בימים אילו. חלק גדול ממינים האילו יגיעו לאיזורי הקינון רק בסוף מאי. וזהו, ערב טוב. יהונתן
 

kobko1

New member
וולאה נכון שאני מרגיש לפעמים שאני במזרח הפרוע

במיוחד בימים אלו שתשעיות ושמניות פרחוני תנשמות ממש לא עושים כבוד שאני פוגש אותם במסגרת הניטור בעמק התנשמות= בית-שאן זה מצד אחד ומצד שני תיבות שהופסק הקינון בגלל איזה סקרנים שפתחו את התיבה שלא בזמן! בעמק יזרעאל.
 

ש י מ י 55

New member
סבכי שחור כיפה זכר- מצורף לינק לסרטון קצר

סבכי אוכל תפוח - מיקום אילת 3/5/2010 http://www.flix.co.il/tapuz/myPage.asp?id=2376463
 
למעלה