עוד צעד קטן ביציאת הקו לירושלים משלב ה"פיילוט"

מיקלוש77

Well-known member
כמו שנכתב כאן בפורום עשרות פעמים, יש הרבה כעס בציבור על כך שהרכבת מירושלים לת"א (ועכשיו הרצליה) הסתיימה תמיד מוקדם יותר משאר הקווים - עוד מיום פתיחת הקו וללא קשר לקורונה.
סוף סוף ברכבת האריכו את הפעילות כך שהרכבת האחרונה ל- ומירושלים יוצאת ב 23:30. שינוי מבורך, עדיף מאוחר מאשר לעולם לא.

העניין הבא שלא נשאר פתור, וגם הוא עוד מלפני הקורונה, הוא שאין רכבות לירושלים בשישי (ועכשיו גם לא במוצ"ש).
התירוץ שהרכבת משתמשת בקטע המסילה באזור נוף (או משמר) איילון כדי להכשיר נהגים על הסימנס החדשים לא מצדיק אי קיום שירות בין ירושלים לתל אביב. שימצאו מקום אחר להכשיר נהגים. זה היה מקובל אולי בתקופת מיעוט הנוסעים בקורונה אבל לא מחזיק מים עכשיו.
 

Bus Nerd

Active member
כמו שנכתב כאן בפורום עשרות פעמים, יש הרבה כעס בציבור על כך שהרכבת מירושלים לת"א (ועכשיו הרצליה) הסתיימה תמיד מוקדם יותר משאר הקווים - עוד מיום פתיחת הקו וללא קשר לקורונה.
סוף סוף ברכבת האריכו את הפעילות כך שהרכבת האחרונה ל- ומירושלים יוצאת ב 23:30. שינוי מבורך, עדיף מאוחר מאשר לעולם לא.

העניין הבא שלא נשאר פתור, וגם הוא עוד מלפני הקורונה, הוא שאין רכבות לירושלים בשישי (ועכשיו גם לא במוצ"ש).
התירוץ שהרכבת משתמשת בקטע המסילה באזור נוף (או משמר) איילון כדי להכשיר נהגים על הסימנס החדשים לא מצדיק אי קיום שירות בין ירושלים לתל אביב. שימצאו מקום אחר להכשיר נהגים. זה היה מקובל אולי בתקופת מיעוט הנוסעים בקורונה אבל לא מחזיק מים עכשיו.
איזה מקום אחר יש להכשיר נהגים בדיוק? זה קרונוע חשמלי. הוא יכול לנסוע רק על קו מחושמל. כרגע אין אף קו מחושמל אחר.
 

קו 415

Active member
איזה מקום אחר יש להכשיר נהגים בדיוק? זה קרונוע חשמלי. הוא יכול לנסוע רק על קו מחושמל. כרגע אין אף קו מחושמל אחר.
אולי להפעיל רכבת פעם בשעה ולהשאיר להם יותר זמן מסילה?
 

Ccyclist

Well-known member
איזה מקום אחר יש להכשיר נהגים בדיוק? זה קרונוע חשמלי. הוא יכול לנסוע רק על קו מחושמל. כרגע אין אף קו מחושמל אחר.

מה עם המסילה שמחברת בין נתב"ג ללוד ולמוסך המשמש את הרכבות החשמליות ? זה קטע שאינו בשימוש רכבות נוסעים.

באופן כללי המעבר בין דלקים לחשמל אמור להיות פשוט יותר כי לכלים חשמליים יש עצירה והאצה מהירים יותר. אם זו שאלה של היכרות עם מערכת הבקרה אז אפשר לעשות חלק מזה בסימולטור ובזמנים אחרים הייתי אומר שאת האימון הפרקטי היה אפשר לעשות בחו"ל. בימינו הייתי שואל אם יש דרך להכשיר נהגים באמצעות ישיבה כ"טייס משנה" לצד הנהג בקו לירושלים ובקטע לוד - נתב"ג.

ירושלים הגיעה לאוכלוסייה של 950,000 ובקרוב תגרד את המיליון. אי אפשר לדרוש ממנה שתשמור שישי.
 

מיקלוש77

Well-known member
בקיצור לא חסרים פתרונות...
שימוש במסילה אחת; קטע נתב"ג לוד; אחת המסילות באיילון (שגם ככה די שוממות בימי שישי פרט לרכבת מהרצליה לבאר שבע); ואני מוסיף את אזור המוסך באשקלון.

לא מקובל שסוגרים בשישי קו בין מטרופולין ירושלים של מיליון ורבע תושבים לבין מטרופולין תל אביב רק בשביל הכשרת נהגים.
 

Ccyclist

Well-known member
בקיצור לא חסרים פתרונות...
שימוש במסילה אחת; קטע נתב"ג לוד; אחת המסילות באיילון (שגם ככה די שוממות בימי שישי פרט לרכבת מהרצליה לבאר שבע); ואני מוסיף את אזור המוסך באשקלון.

לא מקובל שסוגרים בשישי קו בין מטרופולין ירושלים של מיליון ורבע תושבים לבין מטרופולין תל אביב רק בשביל הכשרת נהגים.

להבנתי אין רכבות במסילות 3-4 צפונית לתפעולית תל ברוך (אחרי שרכבות רעננה פונות למסילת הירקון) ועד הרצליה. כל רכבות מסילות 1-2 של האיילון נמצאות על מסילות 1-2 בלבד בין האוניברסיטה להרצליה.

אם באמת חייבים ללמד נהגים במהירות גבוהה אז יש מספיק סלוטים בין שתי הרכבות לשעה של הקו מירושלים וזוג רציפים דרומי בנבון שממנו יכולות לצאת רכבות ההכשרה מבלי לבלבל את הנוסעים שבתחנה. אפשר לסיים את הרכבות או בתחנה התפעולית כפר דניאל או ברציפי קשת מודיעין בפאתי מודיעין. הרכבות יכולות לצאת 10 דקות אחרי רכבות הנוסעים ולהנות מ Headway של 20 דקות לפני שרכבת הנוסעים הבאה צריכה לחלוף בתוואי.
 
להבנתי אין רכבות במסילות 3-4 צפונית לתפעולית תל ברוך (אחרי שרכבות רעננה פונות למסילת הירקון) ועד הרצליה. כל רכבות מסילות 1-2 של האיילון נמצאות על מסילות 1-2 בלבד בין האוניברסיטה להרצליה.

אם באמת חייבים ללמד נהגים במהירות גבוהה אז יש מספיק סלוטים בין שתי הרכבות לשעה של הקו מירושלים וזוג רציפים דרומי בנבון שממנו יכולות לצאת רכבות ההכשרה מבלי לבלבל את הנוסעים שבתחנה. אפשר לסיים את הרכבות או בתחנה התפעולית כפר דניאל או ברציפי קשת מודיעין בפאתי מודיעין. הרכבות יכולות לצאת 10 דקות אחרי רכבות הנוסעים ולהנות מ Headway של 20 דקות לפני שרכבת הנוסעים הבאה צריכה לחלוף בתוואי.
מסילות 3-4 בין תל ברוך להרצליה משמשות למקרה חירום כאשר אחת ממסילות 1-2 מושבתת בגלל רכבת תקולה או סיבה אחרת, כמו כן הן משמשות לרכבות משא בין הרצליה לתל אביב כדי לא להעמיס על המסילות העמוסות.
 

קו 415

Active member
להבנתי אין רכבות במסילות 3-4 צפונית לתפעולית תל ברוך (אחרי שרכבות רעננה פונות למסילת הירקון) ועד הרצליה. כל רכבות מסילות 1-2 של האיילון נמצאות על מסילות 1-2 בלבד בין האוניברסיטה להרצליה.

אם באמת חייבים ללמד נהגים במהירות גבוהה אז יש מספיק סלוטים בין שתי הרכבות לשעה של הקו מירושלים וזוג רציפים דרומי בנבון שממנו יכולות לצאת רכבות ההכשרה מבלי לבלבל את הנוסעים שבתחנה. אפשר לסיים את הרכבות או בתחנה התפעולית כפר דניאל או ברציפי קשת מודיעין בפאתי מודיעין. הרכבות יכולות לצאת 10 דקות אחרי רכבות הנוסעים ולהנות מ Headway של 20 דקות לפני שרכבת הנוסעים הבאה צריכה לחלוף בתוואי.
אני לא יודע מה עדיף, ששרת התחבורה פשוט לא תדאג לרכבת ומתעלם מקיומו - ההשלכה, לא תהיה הנחיה להחזיר את הרכבות ללוז לפני קורונה (שאין קו שחזר לתדירות שלפני), פעילות ימי שישי תהיה מצומצמת, אין מה לדבר על סינכרון עבודות שלב"ש ואשקלון יהיה שירות לתל אביב בימי שישי ע"י אחד הקווים לפחות (שלדוגמא ביום שישי זה לא יהיה שירות מבאר שבע לתל אביב, במקום להמתין חצי שנה לסיום עבודות החשמול במסילה איילון דרך חולון וראשון לציון.
צמצום אורך העבודות בימי שישי (נראה לכם שצריך לסגור את כל המקטעים בין חיפה להרצליה?)
דרישה לשאטלים חלופיים, והכי חשוב פרסום לוז עבודות צפויות (אסתפק בחודש מראש).

מאידך, ההתערבות של שרת התחבורה מעכבת את המסילה הרביעית.

עדיף שעד נובמבר או עד השבעת ממשלה חדשה שרת התחבורה תואיל בטובה לא לגעת ברכבת לטוב ולרע.

כאשר היא הייתה שרת התרבות, אז מקסימום היא דפקה את תיאטרון הקאמרי,והנזק המקסימלי היה ש1000 איש לא ייראו הצגה באותו יום.

אבל כיום כאשר היא שרת התחבורה, אז על הגימיקים שלה משלמים 100,000 נוסעי רכבת ביום, ועוד נוסעי אוטובוסים וכדומה
 
למעלה