עוד על ניתוק תושבות

BGMichael

New member
עוד על ניתוק תושבות

עברתי על עשרות ההודעות בנושא ניתוק תושבות בעד (תשלום בגין השלמת הפרשי מס) ונגד (כופר לביטוח לאומי, זכאות לשירותי בריאות). התייעצתי עם רו"ח המתמחה במיסוי בינ"ל, ויוצא בחשבון גס, שמשפחה ממוצעת (זוג+3 ילדים) בקליפורניה, לא תדרש לשלם הפרשי מס הכנסה בארץ במידה ונחשב תושבים - זאת עד לשכר של כ- $150,000 לשנה. החישוב מתבסס על המיסוי בארה"ב (State+Federal)המוכר לצורך האמנה למניעת כפל מס + הוצאות טיסה, שהיה, אש"ל ושכירות רכב המוכרים ע"י מס הכנסה בארץ (100% ממחיר כרטיס טיסה, $100ליום, $64ליום, $50 ליום בהתאמה). ומכאן השאלה - מדוע לא לפעול לנתוק תושבות, ובה בעת גם להמשיך לשלם בט"ל (137 ש"ח לחודש) ולמלא דו"ח למס הכנסה, בעיקר כדי להבטיח שלא להדרש לתלום הכופר לבט"ל (16.05%) במידה וחוזרים בתוך 5 שנים ?
 

mike76tlv

New member
שאלות תשובות ותהיות

1. הוצאות שכירות רכב מוכרות למס הכנסה, אך אנשים בפועל קונים רכב ולא שוכרים, ולכן זה לא מוכר מטעם מס הכנסה (נכון ?) אולי בגלל זה החישוב הפרטיזני שאני עשיתי שנקודת האיזון נמוכה יותר ? (בסביבות $120K ) 2. אולי $150K נשמעים הרבה אולם השכר החציוני בקליפורניה (כיוון שציינת מדינה) הוא $63K. קח זוג עובדים ותקבל כמעט 130 אלף. קח בחשבון קידומים עליות במשכורת ואת זה שרבים באים לקליפורניה לעבוד בהייטק שם המשכורות המקובלות גבוהות יותר ותקבל שבקלות עוברים את נקודת הכדאיות. 3. אין קשר בין החוב למס הכנסה לבין החוב לביטוח לאומי. בין מס הכנסה ל-IRS יש אמנה למניעל כפל מס. בין ביטוח לאומי וה-SSA אין. בט"ל דורש שתשלם 15% מהמשכורת שלך לא כ"כופר" אלא בכל שנה (זה יותר גבוה ממה שמפריש שכיר בארץ כי בארה"ב המעביד שלך לא מפריש עבורך כלום עבור בט"ל הישראלי). תשלום של המינימום כל חודש אינו תשלום "אמיתי" ולא ימנע ממך את תשלום המס בעתיד (או זו דעתי הלא מוסמכת בעליל).
 

dz108

New member
גם למיטב ידיעתי

האמנה היא עם ה-IRS הפדרלי בלבד, מסים מקומיים לא כלולים. ולגבי בט"ל - מה פתאום 137 ש"ח? מה, אתה מובטל? - עובד בחו"ל במדינה ללא אמנה אמור לשלם מס אמת של 15% מהברוטו.
 

snoozy1

New member
כן אבל

כל ההוצאות המוכרות (אגב שכירות דירה ביניהם) מורידה את סהכ השכר למס. כלומר אותם 15% הם אחרי הניכויים (לפי רואה החשבון ששכרתי לפני הנסיעה)
 

BGMichael

New member
הנה החישוב

שכר: 150K. 9.8K : State Tax שכר למס פדרלי: 150K-10K (Itemized)-16K (Exemptions 5x3,200=16K) = $124K מס פדרלי: 23.8K. ביטוח לאומי בארה"ב: לא מוכר למס בארץ. הוצאות שהיה ( נניח 330 יום): $100x330=33.3K הוצאות אש"ל: $64x330= 21K סה"כ שכר למס: 150K-33.3K-21K= 95.7Kx4.25 = ש"ח 406K סה"כ מס הכנסה ישראלי ל- 406Kש"ח: 121K ש"ח או $28.5K כלומר,בחישוב גס, אין צורך בהשלמת מס (ונשאר אפילו עודף ולא כללנו שכירת רכב והוצאות טיסה). - לא נכלל בחישוב שכירת רכב
 
לא שאני מבין גדול במיסים אבל

האם הנוסחה לא צריכה להיות: 150K פחות הוצאות מוכרות (נגיד 60K) ואז עושים לך חישוב כמה מס אתה חייב על 90K . מהסכום המס לתשלום יורידו לך את מה ששילמת ל IRS אבל ידרשו ממך את ההפרש אם יהיה. ושוב זה לפני ששילמת 15% מהברוטו לביטוח לאומי (מה שכן, התשלום לפחות מוכר לצרכי מס הכנסה בישראל אם אני לא טועה).
 

mike76tlv

New member
"השחלת" $26K ניכויים פדרליים

ולכן יצא לך שהשכר לצורך מס פדרלי הוא $124K - וזה כבר דומה למספר שיצא לי (לא מבין למה לקחת בדיוק 10K Itemized deductions ועוד 15K expemptionsאבל זה ההבדל בין החישובים). אך עדיין הביטוח הלאומי (15%) דופק אותך (או את מי שלא יהיה) בחישוב הסופי, לכן תמיד תצא "מופסד" מינימום 15% מכל שנה בחזרה לארץ - וזה הרבה כסף. אם אתה מרוויח יותר מ-$150K לשנה (וזה סביר מאוד אם אתה בקליפורניה עם שני בני הזוג עובדים) - בכלל אין ספק. בקיצור אחלה חישוב אבל בעצם אין שום תרחיש בו מי שיכול לבחור לנתק קשרי תושבות בארץ לצרכי מס ובט"ל, כדאי לו לבחור לא לעשות זאת (כמובן שיש כאלה שאין להם ברירה כמו אנשי הרילוקיישן לשנתיים).
 

mirinv1

New member
ביטוח לאומי

אנחנו עוזבים למרילנדבעקבות עבודה עוד חודש לזמן לא ידוע. אני כבר מבולבלת, למרות שהיינו אצל רו"ח שטען שהוא מתמחה הוא המליץ לשלם מינימום לביטוח לאומי. ממה שקראתי בפורום אני מבינה שאין דבר כזה מינימום למי שעובד אלה צריך לשלם 15% מה עליי לעשות טרם הנסיעה, מה סדר הדברים הנכון, האם עלי להודיע להם? והרי אם גרים בארה"ב ומשלמים שם לביטוח לאומי האם זה לא כמו בארץ? אם קורה משהו אנחנו לא מבוטחים. מה הייתם ממליצים לעשות????????????
 

mike76tlv

New member
קודם כל נושמים עמוק

ואח"כ מגדירים מה זה "זמן לא ידוע". לא ידוע אם זה חצי שנה או שנתיים, או להבדיל לא יודעת אם זה 5 או 10 שנים ? זה הדבר הכי חשוב שיקבע את ה"אסטרטגיה" שלכם. אז לכמה זמן אתם נוסעים ? לגבי הכיסוי הביטוחי בזמן שאתם שם: מי שעובד בארה"ב יכול לרכוש (דרך המעביד או באופן פרטי) כיסוי של ביטוח רפואי, ביטוח אובדן כושר עבודה וכו'. לא התשלומים לביטוח לאומי בארה"ב נותנים לך כיסוי כזה. זה לא כמו בארץ (אגב, זכויות מביטוח לאומי בארה"ב מגיעות לכם אחרי 40 רבעונים (10 שנים). אם לא - הלך הכסף) אגב, אין שום דבר שחייבים לעשות לפני הנסיעה - הכל אפשר לעשות במכתבים אח"כ. מה שחשוב זה לוודא שיש לכם כיסוי של ביטוח רפואי בין הנסיעה למועד תחילת העבודה (או תחילת הכיסוי הביטוחי ה"אמריקאי") באמצעות ביטוח נסיעות. הנחתי פה שאתם עוברים לעבודה כשכירים במקום עבודה שמשתתף בכיסוי ביטוחי. אם לא (עצמאים וכד') - תקני אותי.
 

mirinv1

New member
יש ביטוח רפואי דרך המעביד

באמת לא יודעים זה יהיה תלוי אם הכל יסתדר בעבודה אנחנו מקבלים ויזה H1 ואני מבינה שאפשר לעבוד רק אצל מי שהוציא אותה ז"א במידה ומפטרים אותך צריך לחזור לארץ. כרגע אני לא רואה אותנו שם לכל החיים אבל שמעתי על הרבה שאמרו אותו דבר והם עדיין לא חזרו מקווים משהו כמו לפחות 4 שנים. אני לא רוצה לצבור חוב לביטוח לאומי בארץ. זה אומר שאני צריכה או להודיע להם שאני לא אשלם יותר או להחליט כן לשלם, נכון? לגבי ביטוח לאומי בארה"ב האם זה כמו בארץ, ז"א חייבים לשלם? ממה שקראתי בפורום גם אם אמשיך לשלם לקופת חולים אך לא אשלם לביטוח לאומי לא אוכל לקבל טיפול רפואי בארץ אם אצטרך, זה נכון? כי אחרת אני לא מבינה למה רוב האנשים (או שאני טועה) רוצים לשמור זכויות לביטוח לאומי. נגיד ש 5 שנים לא היינו בישראל ולא שילמנו לביטוח לאומי וחזרנו והתחלנו לעבוד בארץ עד גיל פרישה.... האם "החור" הזה פוגע במשהו לדוגמא קיצבת זיקנה? אני יותר דואגת לשלושת ילדיי אם יצטרכו רופא, בית חולים. בארץ זה פשוט הולכים לרופא משפחה וממנו אם צריכים לדברים אחרים. הבנתי שהביטוח הרפואי שקיבלנו טוב אבל איך זה עובד? תודה
 
למעלה