הדיון בנושא נמשך, כמוהו הויכוחים. מהמאמר המתורגם נראה שגם המומחים מהססים לקבוע עמדה חד משמעית. בכל זאת, ניתן ללמוד מהמאמר המצורף. טיסות בטוחות ומדוללות.
בעקרון ויסות תערובת סרק מתבצע כל 50 שעות מנוע (במוסך לאחר טיפול מבצעים הרצה ובין שאר הבדיקות בודקים תערובת סרק ומוסתים בהתאם) אני לרוב לא נוגע על הקרקע בידית התערובת חוץ מאשר מטוסים שבהם ידוע שהתערובת ממש עשירה מידי בסרק (נתקלתי בנתיים רק במטוס אחד כזה שהיה שייך לאחד מחברנו היקרים פה בפורום) ולכן אני ממליץ לבקש במכון הבדק שמטפל במטוס שיכוין את תערובת הסרק למצב שבאמת במשיכה איטית של ידית התערובת סל"ד המנוע לא יעלה על 25 סל"ד ליפניי שהוא יכבה (כמו שכתוב במאמר נזק זה לא יכול לגרום ואין לכך השפעה ברגע שהמנוע עובד בכוח מלא או בשיוט) וברגע שנטוס במטוסים שהמנועים שלהם מכוונים נכון לא נצטרך לשבור את הראש אם לדלל על הקרקע או לא ודבר נוסף בקשר לנפילת סלד באויר חם במהלך סרק זה אכן לא כתוב בספר אבל גם אני בודק זאת מהסיבה הפשוטה שזה בדיוק הסטינג שבו אנו באים לנחיתה ולא נעים לגלות שהמנוע נכבה ברגע ששמים אויר חם במהלך סרק (ולמען האמת אני גם מחמיר ובודק שבסרק עם אויר חם המנוע מצליח לעבוד גם אם רק מגנטו אחד עובד או L או R ) כמובן שלכל אחד יש את ההרגלים שלו וזה לא אומר שבאמת צריך לבצע את כל הבדיקות שלא כתובות בספר אבל אם להזיק זה לא יכול אז שיהיה