עוד נקודות למחשבה

love my guitar

New member
עוד נקודות למחשבה

אמר ר` נחמן מברסלב: (גם לחילונים שבינכם - מומלץ לקרוא) 1. ``אתה נמצא במקום בו נמצאות מחשבותיך. ודא שמשבותיך נמצאות במקום בו אתה רוצה להיות`` 2. אדריכלו של היקום לעולם אינו חוזר על עצמו. כל יום הוא בריאה חדשה לגמרי. הפק את מירב התועלת מכל יום חדש`` ובאותו עניין: ``לכל יום מחשבות,מילים ומעשים המיוחדים אך לו. קשוב להם``, 3. מוטב להיות פתי המאמין לכל דבר, מאשר ספקן שאינו מאמין לדבר - אף לא לאמת.`` 4. ``האמת היא ה``אור``, העוזר לך לצאת מן החשיכה. הדלק אותו! 5. ``אין דבר משחרר יותר מן השמחה. היא מוציאה לחופשי את מוחך ומשרה עליו שלווה`` 6. אובדן התקווה הוא כמו אובדן החופש, כאילו איבדת את עצמך. 7. דיכאון גורם לנזק רב. השתמש בכל תכסיס העולה על דעתך בכדי להביא את עצמך לידי שמחה. ועוד הרבה - שאני לא אוסיף (אלא אם תהיה התעניינות..) תחשבו על זה ותפנימו.
 

Tangled_Heart

New member
קל להגיד, קשה לבצע.

אני מסכימה עם כל ציטוט וציטוט שהבאת, באמת. רק הבעיה היחידה שנתקלתי בה היא שקל להגיד את אותם דברים אבל במציאות הרבה הרבה יותר קשה לבצע. אני מאמינה שמדובר בשיכנוע עצמי ותו לא, אבל גם לשם קשה להגיע כשמדובר בך, עצמך שזקוק לשיכנוע. מתוסכלת מעצמה, רוני.
 

love my guitar

New member
את צודקת אבל..

ותמיד בא האבל... נכון. קל להגיד,קשה לבצע. וזה באמת מדובר בשכנוע עצמי.עד לפה אני מסכימה איתך. אבל, אם את לא תשכנעי את עצמך? מי כן יעשה את זה? בעזרת עבודה (אולי) קשה, כבר אמרו חכמים ממני שאין דבר העומד בפני הרצון. אם את באמת רוצה, יידרשו אולי מאמצים , רצון וזמן, אך בסופו של דבר, אם תרצי, תגיעי למטרה הנכספת. בכל דבר בחיים.הכל תלוי ברצון... בהצלחה!! מוריה.
 
כל אלה הן קלישאות חביבות למדי...

אבל, מעבר לרצון, קיימת (או שלא) היכולת. וכשזאת חסרה, אז כל הרצון שבעולם לא יעזור. מעט מדכא, אני יודע. תא``י.
 
``הכסא הריק``.....

וכש``הכסא ריק``... ;-) יחוש עצמו אדם מרוקן מכל תוכן... והמילים לא יוכלו לו... ורק כיש משהו בכסא הזה.. אזי עיון בספרון הזה על בסיס קבוע... עשוי לשמש תזכורת למשהו פנימי ועמוק... והטפטוף הזה.. יעזור... מנוגעת בספר, חילונית בהחלט... :cool:
 
למעלה