סקורפיון36
New member
עוד משהו על הכרמלית
עוד משהו על הכרמלית
לקח 10 ימים להחליף את הכבל, כלומר שלוא היה בזמנו כבל רזרבי בנמצא, אזי כבר במחצית אפריל הכרמלית יכלה לחדש את השרות שלה במקום להפסיד 4 חודשים.
שאלה: מה עם הקרונות? הם כבר בפעולה מזה 22 שנה עם תחזוקה שוטפת אבל ללא שפוץ כללי באותה תקופה.
תוחלת החיים המקובלת לקרונות רכבת או מטרו היא 30 עד 40 שנה(יש חריגים!) והמערכות מהדור הראשון של הכרמלית עברו שפוץ כללי החל מ 1968 אחרי שמוש רציף של 9 שנים בלבד(!) למערכת הראשונה ו 11 שנים למערכת השניה, בזכות מערכת שלישית שנרכשה ב 1966.
בהנחה שהמערכות החדישות טובות יותר מאלו שנרכשו ב 1956, סביר לדחות במקצת את הבקורת הכללית שלהן, אבל לא יותר מדי!
במילים אחרות: כדי שלא יווצר מצב כמו שהיה עם הכבל, אולי עתה הוא הזמן להזמין מערכת קרונות נוספת כדי להתחיל רוטציה של שפוץ כללי על מנת להעריך את חייהן של המערכות הקיימות.
עוד משהו על הכרמלית
לקח 10 ימים להחליף את הכבל, כלומר שלוא היה בזמנו כבל רזרבי בנמצא, אזי כבר במחצית אפריל הכרמלית יכלה לחדש את השרות שלה במקום להפסיד 4 חודשים.
שאלה: מה עם הקרונות? הם כבר בפעולה מזה 22 שנה עם תחזוקה שוטפת אבל ללא שפוץ כללי באותה תקופה.
תוחלת החיים המקובלת לקרונות רכבת או מטרו היא 30 עד 40 שנה(יש חריגים!) והמערכות מהדור הראשון של הכרמלית עברו שפוץ כללי החל מ 1968 אחרי שמוש רציף של 9 שנים בלבד(!) למערכת הראשונה ו 11 שנים למערכת השניה, בזכות מערכת שלישית שנרכשה ב 1966.
בהנחה שהמערכות החדישות טובות יותר מאלו שנרכשו ב 1956, סביר לדחות במקצת את הבקורת הכללית שלהן, אבל לא יותר מדי!
במילים אחרות: כדי שלא יווצר מצב כמו שהיה עם הכבל, אולי עתה הוא הזמן להזמין מערכת קרונות נוספת כדי להתחיל רוטציה של שפוץ כללי על מנת להעריך את חייהן של המערכות הקיימות.