(עוד) מסר סמוי בספרים?

האבק

New member
(עוד) מסר סמוי בספרים?

בקריאה חוזרת של 'הסכין המעודן' שמתי לב למשהו מעניין. אחד מהילדים בצ'יטגטסה שליירה פוגשת מספר להם על תיאוריה ששמע מאביו מאיפה הגיעו הרפאים. זה לא תואם את העובדה הידועה (והנכונה) שהרפאים נוצרו ע"י הסכין, אבל למרות זאת אני חושב שבציטוט הבא כן יש מסר. הציטוט (באנגלית, אשמח אם מישהו שיש לו את הספר בעברית ישים בעברית): "This is what happened, all right: this Guild man hundreds of years ago was taking some metal apart. Lead. He was going to make it into gold. And he cut it and cut it smaller and smaller till he came to the smallest piece he could get. There ain nothing smaller than that. So small you couldn't see it, even. But he cut that too, and inside the smallest little bit, there was all the Spectres packed in twisted over and folded over and folded up so tight they took up no space at all. But once he cut it, bam! They wooshed out, and they been here ever since." אני לא מומחה בתחום, אז תקנו אותי אם אני טועה, אבל זה נשמע כמו משהו מאד דומה לפיסיקה גרעינית. לפי מה שאני הבנתי, אך כשפצצה גרעינית מתפוצצת, אטומי הפלוטוניום שנועדו להיות לא יציבים. בשלב מסוים הם מתפוצצים ועפים ומשחררים כמות אנרגיה עצומה שגורמת לאפקט של פצצת האטום. האם זה יתכן שפולמן מנסה לרמוז לנו משהו על פצצות האטום ומשווה אותם לרפאים? ברגע שהאיש חתך את החלקיק הקטן ביותר (פלוטוניום) הוא מצא בתוכו את כל הרפאים, שהשתחררו בבת אחת. אולי פולמן מנסה להגיד לנו שפצצות האטום הם בעצם אחד הדברים שהורסים את העולם שלנו, ממלאים אותו ברוע וכו'?
 

אקס93

New member
ועוד משהו

לייק דא בטח שפצצות אטום זה הדבר הכי גרוע שקרה לאנושות. תראה בטוח שעוד כמה שנים יבואו כמה מטופים וילחצו על הכפתור הלא נכון ויהרסו את העולם. פולמן צודק שהוא משווה את הרפאים לפצצות אטום כי הם הרוע שהשתחרר מאותו חלקיק קטן שיכול להרוס את העולם (יתכן ואין היגיון שהודעות שלי אני פשוט לא מצליח להסביר את עצמי טוב)
 

Zigdon Knight

New member
אממ.. יתכן, והגיוני מאוד.

הרעיון של פצצת אטום, זה "מחיצה" של אטום, שכתוצאה מהדבר הבלתי אפשרי כביכול, נפלטת אנרגייה ברמה עצומה, שמזעזעת את האטומים שלידה, ואת אלו שליד אלה שלידה, עד שנוצרת אנרגייה מספיק גדולה שיכולה לעשות פיצוץ אדיר. תופעת הלוואי, כמו שניתן לשים לב בהירושימה וכו', היא שיבוש התכונות הגנטיות (כרומוזומים) של יצורים.
 

Fairywitch

New member
וואו, זה נפלא../images/Emo2.gif

מעניין אם הוא באמת חשב על זה. זה רעיון מדהים, ואם לכך הוא התכוון- אז אני אוהבת אותו אפילו יותר. מקסים. וצל"ש על זה שעלית על זה בכלל
 
למעלה