עוד חדשות טובות: קורס תו תקן

עוד חדשות טובות: קורס תו תקן

לאוניברסיטה הפתוחה אישרו פתיחה של קורס הסבה למורי דרך לצורך קבלת אישור הדרכה במערכת החינוך (=תו תקן). ההרשמה לקורס הראשון תתחיל בקרוב. מנהל הקורס יהיה ד"ר אבי זהבי והקורס יתקיים, כנראה, בכפר הירוק. פרטים נוספים, כולל תנאים מיוחדים למורי דרך חברי אגודה, יפורסמו בקרוב.
 

1anat

New member
תו תקן וקורס עזרה ראשונה

מה גורלה של מורת דרך שכבר עברה את מבחן תו התקן וצריכה לעבור רק קורס עזרה ראשונה? האם הלימודים באוניברסיטה הפתוחה יענו גם על חלק זה?
 
תוכנית הקורס כוללת עזרה ראשונה

אני מניח שאפשר יהיה לעשות רק את הקורס הזה, על פי העלות שלו. אבל, כדאי לך לבדוק באגודה. הם מארגנים עכשו קורס ע"ר ראשונה של 22 שעות ריענון למי שיש לו כבר תו קתן.
 

1anat

New member
תו תקן

היום קיבלתי מכתב שמופנה למורי הדרך מטעם בית הספר לתיירות, במכתב מציעים לימודים ארוכים מאד של 3 שבועות במהלך אוגוסט לצורך קבלת תו התקן,אז למי יש את האפשרות ללמד בזמן הקצר ביותר?
 
תו התקן

אני המתנגד הגדול שמורי דרך מוסמכים יעברו איזה שהוא קורס עבור תו התקן. הדרישה הזו מביאה ומורידה את מורי הדרך לרמת מדריך. במקום לעלות את רמת המדריכים, מורידים למעשה את רמתו של מורה הדרך. תארו לכם שאת המורים המוסמכים יחליפו יחליפו מורים שאינם מוסמכים (בעבר היו מורים בלתי מוסמכים שהיו חייבים ללמוד על מנת להיות מורים מוסמכים). אתמול השתתפתי בארוע שאורגן עבור הסתדרות המורים, המדריכה היתה בעלת "תו תקן" היא הדריכה את המורים כפי שהיא מדריכה תלמידי כתה ג'. משרד החינוך "מכר" אותנו למשרד החינוך, ואגודת מורי הדרך נתנה את הגושפנקה. לדעתי מורי הדרך חייבים "לעלות על הבסטיליה" ולהלחם.
 

1anat

New member
תו תקן

מסכימה עם כל מילה, לימודי הבטחון והבטיחות היו בלשון המעטה: אווליים מגוחכים ובזבוז זמן משווע.
 
זכותך להיאבק וזכות אחרים להתפרנס.

הקורס הזה חיוני למי שרוצה להתפרנס מהדרכה של בתי ספר, שוק יציב מאד מבחינת עבודה. לא כל אחד חייב לעשות את זה אבל לאגודה אסור לעכב את הענין. בקדנציה הקודמת האגודה עשתה כל מה שאפשר על מנת לטרפד את הנושא וגרמה נזק אדיר למאות מורי דרך, שזוכרים לה את זה עד היום. אני מקוה שמוסדות האגודה היום יצטרפו למהלך ויאפשרו למורי דרך לעבור את הקורס ולצאת לעבודה.
 
מהו תו התקן הזה ולמי הוא מיועד?

חשבתי לי שמורה דרך מוסמך - מוסמך גם להדריך קבוצות של תלמידים. בניגוד לכל הנערות החמודות (והנערים החמודים גם הם) שעברו השתלמות של שלושה שבועות בבית ספר שדה ומכאן והלאה מדריכות קבוצות של תלמידים. אחוז השטויות המבישות הנאמרות בדרך כלל הוא גבוה מאוד.
 

pinzo01

New member
תו תקן ושאר מרעין בישין

מורה דרך מוסמך שעבד בעבר עם ילדים ויש לו מסמכים המגבים את עבודתו עם בני נוער (המסמכים אמורים להעיד על סך ימי עבודה בשנה / השנים האחרונות .) הוא לא חייב לעבור את הקורס המבזה הזה אלא מחויבותו למערכת החינוך היא רק מעבר של קורס ע"ר = 22 שעות וכן בטיחות ובטחון שזה אמור להיות שוה ערך ליום השתלמות מי שעסק אך ורק בתיירות נכנסת או לחילופין רק עם ישראלים מבוגרים ורוצה לעבוד עם ילדים יחוייב משנת 2004 לקבל את תו התקן הקורס הזה הפך להיות מכשיר גביית כספיים בידיי החברות המעסיקות והוא קושר את המדריך המקבל את תו התקן לאותו סוכן...... ומכיוון שמי שהיה אמור לטפל בנושא הזה מצד מורה הדרך קרי" אגודת מורי דרך טיפל בנושא ברצינות ואחריות" והדגש הוא על רצינות ואחריות! נוצר מצב אבסורדי שגוף ממשלתי אחד מעניק רשיון להוראת דרך וגוף ממשלתי אחר מסתתר מאחורי גבה של שרת החינוך ואומר" לא מקובל עלי שמורה דרך מוסמך יתעסק עם נוער ללא הכשרה חינוכית פדגוגית "..... השלב הבא בנושא הוא שאם מישהו אמור להדריך קבוצת רופאים ממחלקת הלב יהיה חייב מורה הדרך לעבור השתלמות תו תקן בנושאי ניתוח לב פתוח !!! ומכאן השמיים הם הגבול ובבניין המחלקה לפיקוח של משרד החינוך ננוחם!!!
 

1anat

New member
ושוב, תו התקן

אכן מי שעובד עם מערכת החינוך זכאי ל"הנחה ניכרת" בשעות הלימוד המחודשות, אך מדוע לא מוזכר הדבר כלל בפירסומי בתי הספר לתיירות? בעלון החדש שנשלח לכל מורי הדרך לא מוזכרת האפשרות המקוצרת של 22 שעות + עזרה ראשונה ויום השתלמות בטיחות. האם רק שיקולים כספיים מנחים את בתי הספר לתיירות? היכן אגודת מורי הדרך?
 
תו תקן והאגודה

ענת נכון בית ספר לתיירות מציע מסלול שלא מתאים למורי דרך והמחיר יקר מאד האגודה המתינה (ולטעמי יותר מידי זמן) לפרסום תוצאות המכרז ובימים אילו היא אמורה למצוא גורם שיתאים להכשרת מורי דרך למרות שמה שמסתמן לא נראה לי ולאחרים אנו עוים מאמץ להתחבר למי שיהיה טוב יותר למורי דרך זו תשובתי לפני שבדקתי מס' דברים שנאמרו לי לפני כ10 דקות
 
האגודה מכשילה במעשה ובחוסר מעשה

צביקה, העובדה שאתה ואני מעורבים בתמונה, ומכירים את פרטיה, מחייבת אותנו לספר את כל הסיפור. הגזרה של תו תקן נחתה לפני 3 שנים כמעט, ונדחתה משנה לשנה. היו שתי דרכים להתמודד עם המצב: להלחם בבתי משפט ולהכריח את משרד החינוך לתת למורה דרך "תו תקן" או להצטרף למהלך ולאפשר למורי דרך לעבור קורס בתנאים נוחים. אגודת מורי הדרך, שבחרה לא ליצג את מורי דרך לתיירות פנים (למרות שאת המיסים האגודה גובה בזמן) בחרה באלטרנטיבה הכי נוחה למורי הדרך לתיירות נכנסת: לא עשו כלום. נעשה נסיון פרטי ליצור דרך האוניברסיטה הפתוחה קורס מיוחד למורי דרך, שיהיה במחיר מיוחד ובתנאים מיוחדים. מזכירות האגודה, שהיתה מודעת לכך, בחרה לשבת על הגדר ולחכות שכולם יקבלו אישור לפתוח קורס ואחר כך להכנס למו"מ עם כל אחד בענין. חשוב להבין שמי שנותן הסמכה בפעם הראשונה, נותן את החידוש בפעם הבאה, בעוד שנתיים. כלומר, נוצר קשר בין המדריך ומי שמסמיך אותו. לכן חיוני שהאגודה תהיה מעורבת בתהליך מראשיתו, ושתופיע כחלק מהגוף המנהל של הקורס. זה עמד בשורש הקשר עם האוניברסיטה הפתוחה. המידע על האישורים הובא על ידי ליו"ר האגודה לפני שבוע. מאז לא נעשה מאומה. נכון להיום, מוצעים למורי דרך קורסים יקרים, לא מתאימים - והאגודה (מזכירות?) תשב על הנושא בקרוב ותחליט. והכי חמור: ינהלו מו"מ עם רט"ג שמעסיקה מורי דרך בשכר של פחות מ-300 ש"ח ביום. ניחוש שלי: כמו שעושים איתם סיורים, ככה יעשו איתם את הקורס.
 
למעלה