עוד אלף שנה יהיה טוב

גורג42

New member
אם מי שאי-אפשר לדבר, לא מדברים. אם האחרים: מנסים לבנות גשרים

ואני מקווה שאתה לא מנסה לטעון, שהנ"טים גזענים מעצם טבעם. הרי כתבת בעצמך: אין נ"ט וא"ס, כי כולנו בני-אדם, נכון?

אגב, גם ה"גזעים" של מסע בין כוכבים הם בסך הכל מטאפורה לסוגים שונים של בני-אדם. כל הפואנטה של מסע-בין-כוכבים זה שעור כחול וזוג אנטנות לא הופך אותך לנחות. לכל גזע יש גם פסיכולוגיה ודרך חשיבה משלו, וגם כאן המסר הוא ש"דרך חשיבה שונה" לא אומרת שאתה שווה פחות.

ובחיי שלא ברור לי איזו גירסה מסורסת של "מסע בין כוכבים" ראית, שנדמה לך שמתייחסים שם לגזעים האחרים כ"תת-אנושיים". איזה חלק מ"infinite diversity in infinite combinations" לא הבנת?
 

arana1

New member
לדעתי גם לסטטיסטיקה יש משקל ומשמעות

כך שלצורך העניין, ולגופו, גם אם לא כל הנ"ט גזעניים אז כל המסגרות, ההסברים, התיאוריות, הגישות וה"פתרונות" המוצעים לאוטיסטים מבטאים את ההיבט הכי נורא של אפליה על בסיס גזעי, וכאמור מה שהכי נורא וגם הכי מבטא כמה כל זה מחריד זה שהאוטיסטים בכלל אינם גזע אחר אלא רק בני אדם שחושיהם מחודדים במידה מעט שונה מהממוצע.

הסיסמאות הקלושות של מסע בין כוכבים מדברות אליך, לא אלי, כבר כתבתי, קיטש לא עושה לי את זה, המצב מורכב וקשה וכואב מדי בשביל זה.

אגב
ברגע שהאנושות תדע להכי מגוון אז גם מושג כמו אין סוף יתברר כמיותר
 

גורג42

New member
נו, ולפי הסטטיסטיקה, נ"טים פחות סובלניים לשונה מאוטיסטים?

זה פשוט שטויות.

ואני לא מדבר פה על סיסמאות. אני מדבר על תפיסת עולם ודרך חיים. היחיד שמתייחס כאן למסרים מהסוג הזה כאל "סיסמאות רדודות" זה אתה. במקום להתייחס לגופה של תפיסת העולם המדוברת על כל מורכבותה, אתה מתייחס לסיסמא פשטנית ו"מפריך" אותה בסיסמא פשטנית לא פחות ("קיטש לא עושה לי את זה" - מה זה אם לא סיסמא שלחלוטין לא מתייחסת לגופו של עניין?).

מעניין אותי מה היחס שלך לדולפינים או לווייתנים. הנה, יש לנו במציאות, כאן ועכשיו על כדור-הארץ, גזעים תבוניים שהם לא אנושיים. אז מה הם בעיניך? תתי-אדם? מה זה בכלל משנה, לעזאזל, אם מדובר ב"גזע אחר" או לא, כל עוד מדובר ביצור חי שיש לו רצונות ומחשבות ועולם פנימי?

אגב, מבחינה פסיכולוגית, אני חושב שההבדלים בין הא"ס הממוצע לנ"ט הממוצע הם דומים (ואולי אף גדולים יותר) מההבדלים בין הגזעים השונים במסע-בין-כוכבים. מי שלא יכול לקבל את הוולקנים או האנדורים או הטלרייט כ"אנשים" (persons), גם יתקשה לקבל בני-אדם שחושבים בצורה שונה לחלוטין ממנו.

בקיצור, אתה אומר שכולנו בני-אדם, וזה נכון (אם כי, במקרה שלא שמת לב, זו הסיסמא הכי סיסמאתית שסוסמאה אי-פעם). אבל אני אומר שכולנו בעלי תבונה ונשמה, ואלה לא תכונות שיחודיות רק לגזע homo sapiens.
 

arana1

New member
לא, להפך

אבל סטאטיסטית, כרגע, לא רק שהסובלנות היא אפסית אלא שעצם הנסיון להבין אוטיזם כמעט ולא קיים.

לדעתי מסע בין כוכבים זה קיטש, מה סיסמאתי בזה, עניין של טעם אישי, ושל גישה שמבקשת משהו קצת יותר מורכב מאנשים בתחפושת של חייזרים.

זה כל העניין, שבגלל שבניגוד לפשיסטים כמוך ולנ"ט אני לא מתנה את יחסי רק למידה שבה הדברים דומים או זהים לי שאלת הדמיון של הלווייתן והדולפין לבני אדם בכלל לא עולה בדעתי ולא מהווה חלק בשיקולי, מבחינתי זה בכלל לא משנה אם דבר הינו אנושי או לא אנושי, אני אוהב אותו בכל מקרה, וזרותו ושונותו דווקא מושכים אותי והופכים אותו למעניין יותר.

אני חושב שחלק ממה שהופך את מסע בין כוכבים לקיטש די מופרך זה בעיקר יחסו השטחי להחריד לשאלות השונות, נכון שיחסינו לזר מושפע ומשפיע וניכר מאוד גם דרך יחסינו למוכר לכאורה, ומי שדוחה את הזרים והרחוקים גם יהיה הכי אטום, גם ודווקא שנדמה לו אחרת להכי קרובים אליו (מה שניכר בטירוף בבעייה האוטיסטית שמי שהכי לא מכירים אותם הם דווקא ההורים שלהם ולכן האוטיסטים נקרעים כל כך).
אלא שבעיית השונות, המתח בין המפריד והמחובר, זקוקה לבירור הרבה יותר עמוק ממסיבת תחפושות, והפילוסופיה והמתמטיקה מתחבטות בה קשות, וללא הצלחה, כבר אלפי שנים
 

grayart

New member
אני פחות אופטימי, לדעתי בני האדם הולכים יותר לכיוון של...

We are the Borg.You will be Assimilated. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile
 

גורג42

New member
בטווח הקצר כנראה שאתה צודק. בטווח ארוך הדברים ישתפרו.

או זה, או שנשמיד את עצמנו.

כפי שאתה רואה, אני אופטימי
 

arana1

New member
בטוח שלא

ודווקא בגלל שתחושתי לגבי ההווה היא פסימית לגמרי אין לי ספק שאתה טועה,
הכיוון הוא לטובה, לשיפור ביכולת להבחין ביופיו החד פעמי של כל פרט,
וכל פרט בהיסטוריה ובהתפתחות המדע והאמנות מצביע על כך,
אלא מה, זה יקח זמן, אפילו הרבה זמן
 

גורג42

New member
איכשהו התבלבלתי בין ימין ושמאל בתיאור התמונה, מסתבר...

אבל תקבלו אותי גם ככה, נכון?
 
למעלה