עובד שמקבל יחס מועדף ללא הצדקה

Petite Chou

New member
עובד שמקבל יחס מועדף ללא הצדקה

הי, אני מקווה שזה המקום להתייעץ -

אני עובדת קרוב לשנתיים במקום עבודה מאוד סימפטי. את המשרד הקטן (12 עובדים) מנהלות 2 נשים שהן הוגנות רוב הזמן אבל יש להן נטיה להעלים עין מהתנהגויות בלתי מקובלות של עובדים מועדפים, כך שהייתה בעבר עובדת שהן פיטרו רק כשההתנהגות שלה נעשתה פלילית, וגם אז פיטרו אותה בצער רב.

אני אמנם לא מאוד ותיקה אבל מאוד מוערכת במשרד. מאידך, הגיע לפני חצי שנה עובד חדש שאמור "למלא" איזשהו חסך בהתנהלות הטכנולוגית של החברה. הוא מגיע מתחום ההייטק ולכן מתייחסים אליו ביראת כבוד - הוא מקבל שכר גבוה בהרבה מהנהוג לתפקיד אצלנו (אני יודעת בעקיפין מהמזכירה על כך), והוא בלתי נסבל בעיני כל הצוות למעט שתי הבוסיות - מתנשא, חסר טקט, דוחף את האף לעניינים לא לו, ובעיקר נותן תחושה שהוא מזלזל בכולנו.

כל התחושות האלה באות לידי גיבוי על ידי הבוסיות - שמאפשרות לו, לא ברור אם בשמחה או בלית ברירה - לאחר מדי יום לפחות בחצי שעה, מעלימות עין מכך שהוא לא משלים את השעות שחסרות לו, נעלם באמצע היום למספר סיבובים של חצי שעה, פישל מקצועית באופן חמור לפחות 3 פעמים - ב-2 מתוכן גרם לבוסית להיראות רע מול לקוח, ופעם אחת עשה טעות כה חמורה שהבוסית נאלצה להתנצל ולשלוח בקבוק יין של 300 ש"ח ללקוח, מגיע באיחור לישיבות הצוות השבועיות, יושב ללא הדפים הרלוונטיים ועם הטלפון הנייד למרות שברור שזה לא מקובל ולא ראוי לבדוק את הטלפון בזמן הישיבה והעירו בעבר לאחרים שנהגו כך.

הבעיה היא לא רק שאנחנו לא סובלים אותו - הבעיה היא שהצורה שבה הוא מקבל יחס אחר לגמרי מאיתנו הופכו אותו למטרד ולאישיות בלתי-רצויה שכולם מנסים להתחמק מנוכחותה. והבוסיות מצידן מלקקות לו ופרצי הצחוק שלהן נשמעים כל הזמן בשיחות איתו, ואנחנו לא מבינות על מה ולמה, בעיקר כשהוא גם מאוד גרוע מקצועית.

האם להעלות את הנושא בעדינות בפני הבוסיות שלי?
אני פחות או יותר הבנאדם הכי פחות קטנוני במשרד שלי וניסיתי מאוד גם ליצור איתו יחסים טובים למען "שלום בית". מצד שני, ההתנהגות המזלזלת שלו פשוט מרתיחה ויוצרת אווירה רעה.
אני חוששת שאם אדבר על הנושא עם הבוסיות הן יתחילו להתנקל לי ושהדבר ישליך לרעה עלי, אפילו שכל העובדים במשרד מרגישים בדיוק כמוני ואף יותר.

תודה על העצה.
 
האם לדבר עם הבוס על עובד אחר

בוודאי שזה המקום:)
סיטואציה מעניינת ומורכבת, והיא קודם כל מעידה עד כמה את מחוברת ומרגישה שייכת למקום העבודה שלך. אני מקווה שהבוסיות שלך יודעות להעריך את זה.
את יודעת, זה נדיר למצוא מקום שבו את אוהבת את כולם ושכולם בו מתנהלים לפי הנורמות והערכים שלך. תשמחי שעד הגעתו של הבחור המדובר היה לכם כל-כך טוב ביחד, ואני מבטיחה לך (לצערי) שתיפגשי עם עוד אנשים שפועלים בצורה שלילית, והרבה פעמים דמות הסמכות לא תמיד שמה לב לזה.
אני לא יודעת להסביר מדוע המנהלות שלך לא מזהות את טבעו האמיתי של הבחור, אבל זה גם לא העניין. זו העובדה שאת צריכה להתמודד איתה.
בשורה תחתונה, אני חושבת שאת בהחלט צריכה לקיים שיחה עם המנהלות שלך, אבל את חייבת לשים טוב-טוב לב מה את אומרת ואיך את מציגה את הדברים. את צריכה לקחת תפקיד של משקפת להן תחושות קשות שיש בצוות, ולא שלמישהי שמבקרת אותן על הבחירה בבחור או על התגובה שלהן אליו. תבואי ממקום שרוצה את הטוב של המקום, ולא את הטוב האישי שלך או את רעתו של מישהו מהעובדים. תסבירי להן כמה חשובה לך סביבת העבודה ועד כמה האווירה הייתה טובה עד לאחרונה, ואז תגידי ב ע ד י נ ו ת שחשוב לך לשתף אותן בקשיים שיש לצוות בעבודה מול הבחור. אל תהפכי את זה למשהו אישי מולו אלא תשאירי ברמה עניינית של התנהלות בעבודה.
נשמע לך שאת יכולה לעשות את זה?
 

Petite Chou

New member
ראשית

אני שמחה על התשובה ועל כך שאת רואה באור חיובי קיום שיחה כזאת עם הבוסיות. כי שאר העובדות איתי לא חושבות שנכון להעלות דבר מזה בפניהן.
שנית - כן, אני חושבת שאני יכולה לעשות את זה ולהיות בתפקיד ה"מתווכת" את המציאות ובין הצוות לבחור, אני רק צריכה לזכור להתרכז בדברים הקונקרטיים ולא בשום דבר שקשור באופי שלו.

תודה, אני מקווה לאזור אומץ ולקיים את השיחה ולחזור לדווח על תגובה חיובית/בונה/פורה.
 
למעלה