עובדת בעסק בעלי

סולה1

New member
עובדת בעסק בעלי

בעלי בעל מקצוע חופשי אני עובדת אצלו 30 שעות שבועיות והוא משלם לי 4000 ש"ח נטו לחודש ועל זה הוא מוציא לי תלוש משכורת כמו שאר עובדיו אבל הוא לא מוציא לי שיק (כי בעצם אנחנו כיס אחד ויש לנו חשבון בנק אחד ) רואה החשבון שלו אומר שצריך להוסיף את המשכורת שלי להכנסותיו (לעשות חישוב מאוחד) האם זה נכון? אני חושבת שזה לא פיר כי בעצם אני עושה עבודה של מי שהיא אחרת אז מענישים אותנו שאני עובדת אצל בעלי? אם כן בשביל מה לעשות בכלל תלוש משכורת ? ומצד שני שמעתי מחברתי שקראה שלאחרונה יצא חוק המתיר לשני בני זוג לעבוד ביחד בחישוב נפרד. מה יותר נכון? בבקשה תדריכו אותנו. תודה מראש
 

סולה1

New member
לרואה חשבון אורן לוי

תודה רבה רבה על התשובה אבל מה קורה עם שנים שעברו זה התחיל משנת 2001 האם אפשר לתקן אחורה,ומה נעשה אם הרואה חשבון שלנו ימשיך להתעקש שהוא צודק על מה אפשר להתבסס סעיףבחוק למשל. תודה
 

נפתלי ג

New member
הנושא שנוי במחלוקת ולכן בעייתי.

על פי פס"ד קלס יש לשכנע ששכרה של האישה אינו תלוי בקשר המשפחתי. נושא חישוב נפרד יעלה בדיון, אם יתקיים כזה, במס הכנסה והעמדה של מס הכנסה תהיה שיש לבצע חישוב מאוחד. האפשרויות העומדות במקרה זה הן: 1. לוותר ולשלם. 2. להגיע לדיון משפטי שיעלה הרבה כסף, זמן ועצבים ואין שום בטחון שבית המשפט יפסוק לטובתך. העניין של תשלום השכר פועל בהחלט לרעתכם ומחליש את הטיעונים. לכן לדעתי צודק רו"ח שלכם . תבקשו ממנו הסברים נוספים ותעמדו על זכותכם להחליט על דרך הפעולה המתאימה והנראית לכם. בסופו של דבר הדו"ח הוא שלכם ואתם חתומים עליו. אני נמצא כרגע בדיון עם מ"ה במקרה דומה. כלומר אני דורש חישוב נפרד לבעל ואישה.
 

isaacf

New member
תביעה לחישוב נפרד

לפי פסק דין פלס אם את עובדת בפועל בעסק של בעלך ושכרך תואם את המקובל במשך וכן במידה שאת לא היית עובדת היה משכיר עובדת אחרת את זכאית לחישוב נפרד חיזוק נוסף יש לנו בסעיף 66(ה) לפקודה - כאשר התנאי בסעיף שעבודה לא תהיה בבית ועיסוק של 36 שעות שבועית לפחות 10חודשים בשנה ושכר של 3500 לחודש . בלא עובדת במקום אחר פסק דין קלס מספק את פקיד השומה לבצע חישוב נפרד , לכן לא יודע ממה הרו"ח שלכם מתנגד .
 

m a y a n a

New member
אם באמת ובתמים את עובד בעסק 30 שעות ומרוויחה

כפי שכתבת 4K כשאר העובדים. אין סיבה להתפשר. נראה כי רוה"ח שלכם פשוט רוצה להמנע מדיון מול מס הכנסה - וזה חבל. לדעתי עלייך להלחם על הכספים שמגיעים לך. (הרי אם היית עושה בדיוק אותה עבודה אצל השכן - היית מקבלת שכר ולא ממוסה במס השולי בו את ממוסה עכשיו כאשר השכר מחושב ביחד. נגרם לכם עוול. בהצלחה.
 
מעניין אותי

על סמך מה כתבת את תשובתך? האם על בסיס שנים של ניסיון שצברת בדיונים במס הכנסה? על סמך הכרותך עם התיק והנישום? תשובות, יקירתי, נותנים אך ורק כשיודעים. בחיים לא הייתי ממליצה לנישום "להילחם במס הכנסה" אם לא הייתי בטוחה שיש בסיס לטיעוניו. לקבוע ש"הרו"ח עצלן" זו שרלטנות שלא תוביל אותך רחוק.
 
תרשי לי לחלוק על רו"ח אורן לוי

חישוב מאוחד הוא ברירת המחדל לכל הנישומים. כדי להיות חישוב נפרד צריך לעמוד בקריטריונים שקבע החוק. לעניינך סעיף 66(ה) לפקודת מס הכנסה קובע כי כאשר אחד מבני הזוג מועסק אצל בן הזוג השני הרי שחזקה על הזוג שהם חישוב מאוחד. תיקון קטן לחוק מלפני כשנתיים קובע כי עד שכר של 1,600 ש"ח (ברוטו) בחודש ניתן להגיש דוח נפרד. לפני כשלוש שנים היה פס"ד בנושא - פס"ד קלס שהגיע לבית המשפט העליון ולכן זו הלכה שמס הכנסה לא יכול לשנותה (אלא אם כן המחוקק יקבע משהו הפוך במפורש) לפי פס"ד זה אפשר לתבוע חישוב נפרד במקרה כזה אם בני הזוג יכולים להוכיח שלולא עבדה בת הזוג (או בן הזוג - תלוי מי הבוס
) היו לוקחים עובד/ת אחר/ת. כלומר נטל ההוכחה על בני הזוג. איך מוכיחים? ההוכחה צריכה להיות מאד ברורה למשל אם היה עובד שפוטר ובמקמו התחיל לעבוד בן הזוג (בשכר דומה) או אם באמת משולם שכר (יוצא שיק לבן הזוג). במקרה שלכם אם לא היה אף פעם עובד אחר ואת לא מקבלת כסף באופן נפרד - רוב הסיכויים שזה ייחשב גם בבית המשפט כחישוב מאוחד. במצב הזה אתם אדישים בין חישוב מאוחד (והוצאת תלוש עבורך) ובין לא להוציא לך תלוש - כי באותה מידה שאתם משלמים מס על הכנסותיך בעלך הכיר בהוצאות שכר העבודה - כלומר זה מתקזז.
 
למעלה