עדכון: שאלות חברי הפורום לסמנכ"ל חט' נוסעים

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
עדכון: שאלות חברי הפורום לסמנכ"ל חט' נוסעים
חברי הפורום, שימו לב: עקב הצורך להכניס שינויים במתכונת הפגישה עם סמנכ"ל נוסעים ולהאריכה, לא ייערך, לצערי, דיון בשאלות חברי הפורום לסמנכ"ל בפגישה זו. לפיכך, הפגישה תעסוק אך ורק בנושאים הקשורים לקו הרכבת ת"א-בית שמש-ירושלים. אנא קבלו את התנצלותי הכנה על השינוי במתכונת הפגישה. עם זאת, לא אלמן ישראל ולא אלמנות(
) שאלות החברים : ברצוני לעדכן את החברים בקיומה של פגישה נוספת (פגישה שכבר אושרה) עם מנהל בכיר אחר בר"י, ואשר במהלכה תוצגנה שאלות החברים בפני אותו מנהל. כך אני מקווה, לא תלך אף שאלה חשובה לאיבוד.
ו
 

בועז ל

New member
עדכון: שאלות חברי הפורום לסמנכ"ל חט' נוסעים
חברי הפורום, שימו לב: עקב הצורך להכניס שינויים במתכונת הפגישה עם סמנכ"ל נוסעים ולהאריכה, לא ייערך, לצערי, דיון בשאלות חברי הפורום לסמנכ"ל בפגישה זו. לפיכך, הפגישה תעסוק אך ורק בנושאים הקשורים לקו הרכבת ת"א-בית שמש-ירושלים. אנא קבלו את התנצלותי הכנה על השינוי במתכונת הפגישה. עם זאת, לא אלמן ישראל ולא אלמנות(
) שאלות החברים : ברצוני לעדכן את החברים בקיומה של פגישה נוספת (פגישה שכבר אושרה) עם מנהל בכיר אחר בר"י, ואשר במהלכה תוצגנה שאלות החברים בפני אותו מנהל. כך אני מקווה, לא תלך אף שאלה חשובה לאיבוד.
ו
פגישה עם מנכ"ל הרכבת

הודעת המשך להודעה הקודמת. למעלה משנה חלפה מאז פגישת חברי הפורום עם מנכ"ל הרכבת, מר יצחק (חקי) הראל. במהלך התקופה שחלפה מאז עברה הרכבת אירועים רבים וחשובים; חשובים מספיק ע"מ שיצדיקו קיומה של פגישת המשך עם המנכ"ל. אי לכך, אני שמח להודיע בזאת כי מר הראל נעתר לבקשתנו ויקיים עמנו פגישה נוספת, כפי שהבטיח עוד בפגישתנו הראשונה עמו. מועד לפגישה כבר נקבע. אמנם עדיין מועד רחוק, אך מטבע הדברים עשוי מועד זה להשתנות בהתאם לנסיבות. כשתגיע השעה המתאימה, יפורסם בפורום שרשור מיוחד בו יוכלו החברים להפנות את שאלותיהם למנכ"ל. כרגיל בנסיבות אלו, רק השאלות בעלות האופי המערכתי הכולל והמעניינות ביותר תועברנה להתייחסות המנכ"ל.
 

Tutti86

New member
פגישה עם מנכ"ל הרכבת

הודעת המשך להודעה הקודמת. למעלה משנה חלפה מאז פגישת חברי הפורום עם מנכ"ל הרכבת, מר יצחק (חקי) הראל. במהלך התקופה שחלפה מאז עברה הרכבת אירועים רבים וחשובים; חשובים מספיק ע"מ שיצדיקו קיומה של פגישת המשך עם המנכ"ל. אי לכך, אני שמח להודיע בזאת כי מר הראל נעתר לבקשתנו ויקיים עמנו פגישה נוספת, כפי שהבטיח עוד בפגישתנו הראשונה עמו. מועד לפגישה כבר נקבע. אמנם עדיין מועד רחוק, אך מטבע הדברים עשוי מועד זה להשתנות בהתאם לנסיבות. כשתגיע השעה המתאימה, יפורסם בפורום שרשור מיוחד בו יוכלו החברים להפנות את שאלותיהם למנכ"ל. כרגיל בנסיבות אלו, רק השאלות בעלות האופי המערכתי הכולל והמעניינות ביותר תועברנה להתייחסות המנכ"ל.
כל הכבוד !
 

easylivin

New member
פגישה עם מנכ"ל הרכבת

הודעת המשך להודעה הקודמת. למעלה משנה חלפה מאז פגישת חברי הפורום עם מנכ"ל הרכבת, מר יצחק (חקי) הראל. במהלך התקופה שחלפה מאז עברה הרכבת אירועים רבים וחשובים; חשובים מספיק ע"מ שיצדיקו קיומה של פגישת המשך עם המנכ"ל. אי לכך, אני שמח להודיע בזאת כי מר הראל נעתר לבקשתנו ויקיים עמנו פגישה נוספת, כפי שהבטיח עוד בפגישתנו הראשונה עמו. מועד לפגישה כבר נקבע. אמנם עדיין מועד רחוק, אך מטבע הדברים עשוי מועד זה להשתנות בהתאם לנסיבות. כשתגיע השעה המתאימה, יפורסם בפורום שרשור מיוחד בו יוכלו החברים להפנות את שאלותיהם למנכ"ל. כרגיל בנסיבות אלו, רק השאלות בעלות האופי המערכתי הכולל והמעניינות ביותר תועברנה להתייחסות המנכ"ל.
תודה על היוזמה, בועז!

מצפה בקוצר רוח לשתי הפגישות החשובות, בתקווה לשמוע הן מהמנכ"ל והן מהסמנכ"ל עוד בשורות טובות, שהיו רבות מסוגן במהלך השנה האחרונה. מקווה שגם שנה הבאה לא תאכזב.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
פגישה עם מנכ"ל הרכבת

הודעת המשך להודעה הקודמת. למעלה משנה חלפה מאז פגישת חברי הפורום עם מנכ"ל הרכבת, מר יצחק (חקי) הראל. במהלך התקופה שחלפה מאז עברה הרכבת אירועים רבים וחשובים; חשובים מספיק ע"מ שיצדיקו קיומה של פגישת המשך עם המנכ"ל. אי לכך, אני שמח להודיע בזאת כי מר הראל נעתר לבקשתנו ויקיים עמנו פגישה נוספת, כפי שהבטיח עוד בפגישתנו הראשונה עמו. מועד לפגישה כבר נקבע. אמנם עדיין מועד רחוק, אך מטבע הדברים עשוי מועד זה להשתנות בהתאם לנסיבות. כשתגיע השעה המתאימה, יפורסם בפורום שרשור מיוחד בו יוכלו החברים להפנות את שאלותיהם למנכ"ל. כרגיל בנסיבות אלו, רק השאלות בעלות האופי המערכתי הכולל והמעניינות ביותר תועברנה להתייחסות המנכ"ל.
כל הכבוד!
מחכה בקוצר רוח לעדכונים.
 

Golf Bravo

New member
פגישה עם מנכ"ל הרכבת

הודעת המשך להודעה הקודמת. למעלה משנה חלפה מאז פגישת חברי הפורום עם מנכ"ל הרכבת, מר יצחק (חקי) הראל. במהלך התקופה שחלפה מאז עברה הרכבת אירועים רבים וחשובים; חשובים מספיק ע"מ שיצדיקו קיומה של פגישת המשך עם המנכ"ל. אי לכך, אני שמח להודיע בזאת כי מר הראל נעתר לבקשתנו ויקיים עמנו פגישה נוספת, כפי שהבטיח עוד בפגישתנו הראשונה עמו. מועד לפגישה כבר נקבע. אמנם עדיין מועד רחוק, אך מטבע הדברים עשוי מועד זה להשתנות בהתאם לנסיבות. כשתגיע השעה המתאימה, יפורסם בפורום שרשור מיוחד בו יוכלו החברים להפנות את שאלותיהם למנכ"ל. כרגיל בנסיבות אלו, רק השאלות בעלות האופי המערכתי הכולל והמעניינות ביותר תועברנה להתייחסות המנכ"ל.
פעם היו עושים אירוחים בפורום
האם האפשרות הזו כבר לא קיימת בתפוז? זה יופי שבכירי רכבת ישראל נפגשים עם "נציגי" פורום תחבורה ציבורית, אבל לעניות דעתי, אירוח של אותו בכיר בפורום (ואפילו בנוכחות הנציגים פיזית לצידו) יתן תחושה טובה יותר של נגישות לחברים. גם אם יצנזרו את שאלותי, לפחות אוכל לראות בזמן אמת, מהן השאלות שראויות לדעת נציגי הפורום להישאל. לכשעצמי, אף שאני אוהב מאד את הנופים בקו ת"א-בית שמש-ירושלים (ואפילו חולם על קטרי קיטור מטפסים במעלה ההר), אינני חושב שכדאי להקדיש לנושא את אחת הפגישות הנדירות של חברי הפורום עם סמנכ"ל רכבת ישראל. כמובן, שכאנשים פרטיים, יכול כל אחד ליזום לעצמו פגישות בכל נושא הקרוב לליבו.
 

בועז ל

New member
פעם היו עושים אירוחים בפורום
האם האפשרות הזו כבר לא קיימת בתפוז? זה יופי שבכירי רכבת ישראל נפגשים עם "נציגי" פורום תחבורה ציבורית, אבל לעניות דעתי, אירוח של אותו בכיר בפורום (ואפילו בנוכחות הנציגים פיזית לצידו) יתן תחושה טובה יותר של נגישות לחברים. גם אם יצנזרו את שאלותי, לפחות אוכל לראות בזמן אמת, מהן השאלות שראויות לדעת נציגי הפורום להישאל. לכשעצמי, אף שאני אוהב מאד את הנופים בקו ת"א-בית שמש-ירושלים (ואפילו חולם על קטרי קיטור מטפסים במעלה ההר), אינני חושב שכדאי להקדיש לנושא את אחת הפגישות הנדירות של חברי הפורום עם סמנכ"ל רכבת ישראל. כמובן, שכאנשים פרטיים, יכול כל אחד ליזום לעצמו פגישות בכל נושא הקרוב לליבו.
תגובה
מלכתחילה, הפגישה עם סמנכ"ל נוסעים נקבעה כפגישה עצמאית בענייני הקו המשודרג ולא כפגישה מטעם הפורום. היות ובמקור משך הפגישה ונושאיה אמורים היו להיות מצומצמים יותר, חשבנו (אני ואחד ממנהלי הפורום) לנצל הזמן העומד לרשותנו ולשלב בפגישה גם את שאלות חברי הפורום. עם הזמן והנסיבות נתווספו עוד ועוד נושאים לפגישה, אשר הצריכו הקצאת זמן נוספת והיקשו מאוד על קיום חלק השאלות, שמלכתחילה היה אמור להיות בונוס בלבד. לפיכך נוצר צורך לפצל את הפגישה עם הסמנכ"ל לשתי פגישות: עניין שהסמנכ"ל נעתר לו בחפץ לב, אלא שאז הגיע האישור לקיום הפגישה עם המנכ"ל שטרף את הקלפים ועלול היה ליצור כפילות מיותרת, ולטעמי גם בעיה היררכית. אי לכך, הוחלט לוותר על חלק השאלות עם הסמנכ"ל ולהעבירן לפגישה עם המנכ"ל. באשר לאירוחים במסגרת תפוז, זוהי טריטוריה בלעדית של מנהלי הפורום. עבדך הנאמן אינו עוסק בנושא זה כלל, אך מקווה שאחד המנהלים יתייחס לנושא. אוסיף ואומר, שלדעתי כל חבר וחבר פורום הרואה עצמו מסוגל ליזום פעילות כלשהי התורמת לשיפור זרימת המידע לפורום, מוזמן לעשות כן בעצמו.
 

Golf Bravo

New member
תגובה
מלכתחילה, הפגישה עם סמנכ"ל נוסעים נקבעה כפגישה עצמאית בענייני הקו המשודרג ולא כפגישה מטעם הפורום. היות ובמקור משך הפגישה ונושאיה אמורים היו להיות מצומצמים יותר, חשבנו (אני ואחד ממנהלי הפורום) לנצל הזמן העומד לרשותנו ולשלב בפגישה גם את שאלות חברי הפורום. עם הזמן והנסיבות נתווספו עוד ועוד נושאים לפגישה, אשר הצריכו הקצאת זמן נוספת והיקשו מאוד על קיום חלק השאלות, שמלכתחילה היה אמור להיות בונוס בלבד. לפיכך נוצר צורך לפצל את הפגישה עם הסמנכ"ל לשתי פגישות: עניין שהסמנכ"ל נעתר לו בחפץ לב, אלא שאז הגיע האישור לקיום הפגישה עם המנכ"ל שטרף את הקלפים ועלול היה ליצור כפילות מיותרת, ולטעמי גם בעיה היררכית. אי לכך, הוחלט לוותר על חלק השאלות עם הסמנכ"ל ולהעבירן לפגישה עם המנכ"ל. באשר לאירוחים במסגרת תפוז, זוהי טריטוריה בלעדית של מנהלי הפורום. עבדך הנאמן אינו עוסק בנושא זה כלל, אך מקווה שאחד המנהלים יתייחס לנושא. אוסיף ואומר, שלדעתי כל חבר וחבר פורום הרואה עצמו מסוגל ליזום פעילות כלשהי התורמת לשיפור זרימת המידע לפורום, מוזמן לעשות כן בעצמו.
כנראה שטעיתי
מקריאת ההודעה מעלה חשבתי לתומי שאתם באים לפגישה עם סמנכ"ל נוסעים כ"חברי/נציגי הפורום לתחבורה ציבורית" ולא כאנשים פרטיים. כמובן, שאם הפגישה תואמה כפגישה פרטית, לא בשם כל פורום, זכותך המלאה לשוחח על כל נושא שתמצא לנכון, ולהביא דברים של של אחרים כפי שיקול דעתך (ואינך עבדי, או עבדו של איש אחר). משכך גם, תודה על שאתה משתף אותנו בנושא.
 

בועז ל

New member
כנראה שטעיתי
מקריאת ההודעה מעלה חשבתי לתומי שאתם באים לפגישה עם סמנכ"ל נוסעים כ"חברי/נציגי הפורום לתחבורה ציבורית" ולא כאנשים פרטיים. כמובן, שאם הפגישה תואמה כפגישה פרטית, לא בשם כל פורום, זכותך המלאה לשוחח על כל נושא שתמצא לנכון, ולהביא דברים של של אחרים כפי שיקול דעתך (ואינך עבדי, או עבדו של איש אחר). משכך גם, תודה על שאתה משתף אותנו בנושא.
דווקא טוב שהעלית את העניין, GB.
אמנם ציינתי בהודעתי המקורית (לפני למעלה מחודש) את עניין ניצול הפגישה גם לטובת ענייני הפורום, אך בהחלט ייתכן שהדברים לא היו ברורים דיים.
 

amit1270

New member
פעם היו עושים אירוחים בפורום
האם האפשרות הזו כבר לא קיימת בתפוז? זה יופי שבכירי רכבת ישראל נפגשים עם "נציגי" פורום תחבורה ציבורית, אבל לעניות דעתי, אירוח של אותו בכיר בפורום (ואפילו בנוכחות הנציגים פיזית לצידו) יתן תחושה טובה יותר של נגישות לחברים. גם אם יצנזרו את שאלותי, לפחות אוכל לראות בזמן אמת, מהן השאלות שראויות לדעת נציגי הפורום להישאל. לכשעצמי, אף שאני אוהב מאד את הנופים בקו ת"א-בית שמש-ירושלים (ואפילו חולם על קטרי קיטור מטפסים במעלה ההר), אינני חושב שכדאי להקדיש לנושא את אחת הפגישות הנדירות של חברי הפורום עם סמנכ"ל רכבת ישראל. כמובן, שכאנשים פרטיים, יכול כל אחד ליזום לעצמו פגישות בכל נושא הקרוב לליבו.
היו מעט מאוד אירוחים בפורום
אני זוכר רק שניים כאלה.
 

אורי404

New member
עדכון: שאלות חברי הפורום לסמנכ"ל חט' נוסעים
חברי הפורום, שימו לב: עקב הצורך להכניס שינויים במתכונת הפגישה עם סמנכ"ל נוסעים ולהאריכה, לא ייערך, לצערי, דיון בשאלות חברי הפורום לסמנכ"ל בפגישה זו. לפיכך, הפגישה תעסוק אך ורק בנושאים הקשורים לקו הרכבת ת"א-בית שמש-ירושלים. אנא קבלו את התנצלותי הכנה על השינוי במתכונת הפגישה. עם זאת, לא אלמן ישראל ולא אלמנות(
) שאלות החברים : ברצוני לעדכן את החברים בקיומה של פגישה נוספת (פגישה שכבר אושרה) עם מנהל בכיר אחר בר"י, ואשר במהלכה תוצגנה שאלות החברים בפני אותו מנהל. כך אני מקווה, לא תלך אף שאלה חשובה לאיבוד.
ו
חדשות טובות!
אני חושב, שזה טוב שיש פגישה בפני עצמה בנושאים הקשורים לקו תל אביב-בית שמש-ירושלים. נקווה לפגישה מוצלחת. משמח גם לשמוע על הפגישה העתידית הצפויה עם מנכ"ל הרכבת, מר יצחק הראל.
 

raminec

New member
עדכון: שאלות חברי הפורום לסמנכ"ל חט' נוסעים
חברי הפורום, שימו לב: עקב הצורך להכניס שינויים במתכונת הפגישה עם סמנכ"ל נוסעים ולהאריכה, לא ייערך, לצערי, דיון בשאלות חברי הפורום לסמנכ"ל בפגישה זו. לפיכך, הפגישה תעסוק אך ורק בנושאים הקשורים לקו הרכבת ת"א-בית שמש-ירושלים. אנא קבלו את התנצלותי הכנה על השינוי במתכונת הפגישה. עם זאת, לא אלמן ישראל ולא אלמנות(
) שאלות החברים : ברצוני לעדכן את החברים בקיומה של פגישה נוספת (פגישה שכבר אושרה) עם מנהל בכיר אחר בר"י, ואשר במהלכה תוצגנה שאלות החברים בפני אותו מנהל. כך אני מקווה, לא תלך אף שאלה חשובה לאיבוד.
ו
כל הכבוד
אני שמח לשמוע שמנכ"ל הרכבת מפנה לנו שוב מזמנו. בועז, תודה על היוזמה
 

easylivin

New member
עדכון: שאלות חברי הפורום לסמנכ"ל חט' נוסעים
חברי הפורום, שימו לב: עקב הצורך להכניס שינויים במתכונת הפגישה עם סמנכ"ל נוסעים ולהאריכה, לא ייערך, לצערי, דיון בשאלות חברי הפורום לסמנכ"ל בפגישה זו. לפיכך, הפגישה תעסוק אך ורק בנושאים הקשורים לקו הרכבת ת"א-בית שמש-ירושלים. אנא קבלו את התנצלותי הכנה על השינוי במתכונת הפגישה. עם זאת, לא אלמן ישראל ולא אלמנות(
) שאלות החברים : ברצוני לעדכן את החברים בקיומה של פגישה נוספת (פגישה שכבר אושרה) עם מנהל בכיר אחר בר"י, ואשר במהלכה תוצגנה שאלות החברים בפני אותו מנהל. כך אני מקווה, לא תלך אף שאלה חשובה לאיבוד.
ו
מכרז נוסף לקטע רמלה - מצליח
תוואי מסילה חדש לשתי מסילות והתחברות למסילה קיימת ושיפור תוואי קטע מפגש 210 ועד מצליח - מכרז א'- 2 אאל"ט, מדובר על מתחם תעבורה סוף סוף - למעשה, הקטע האחרון שבו העבודות טרם החלו.
 

luckydude

Active member
מכרז נוסף לקטע רמלה - מצליח
תוואי מסילה חדש לשתי מסילות והתחברות למסילה קיימת ושיפור תוואי קטע מפגש 210 ועד מצליח - מכרז א'- 2 אאל"ט, מדובר על מתחם תעבורה סוף סוף - למעשה, הקטע האחרון שבו העבודות טרם החלו.
האם התחילו לעבוד על גשר אצ"ג כבר?
 

בועז ל

New member
מצטרף לשאלתך.
מצטרף לשאלה...עם תשובה

ועדכון מפרויקט הכפלת הקו לב"ש. 1. מכרז קטע מפגש 210- מצליח. הקדמת אותי, אריק.
2. נפתחה לתנועה בשבוע שעבר הפרדה מפלסית במפגש 251 ליד הישוב ורדון. תמונה מצ"ב. 3. אושרה סגירת אוקטובר. במהלך הסגירה הארוכה (כשבוע וחצי, מליל יום ד' 14.10 ועד מוצ"ש 23.10) יושבת הקו לב"ש. במרכז העבודות הצפויות: הקמת המעבר התת-קרקעי בב"ש צפון תוך שימוש במנוף בה"א הידיעה של "אבי מנופים". 4. החלו העבודות על גשר אורי צבי גרינברג בב"ש; הגשר החותם את סאגת הגשרים בעיר הדרומית. השלב הנוכחי בעבודות: ביצוע כלונסאות. 5.עד כאן.
 

promter

New member
מצטרף לשאלה...עם תשובה

ועדכון מפרויקט הכפלת הקו לב"ש. 1. מכרז קטע מפגש 210- מצליח. הקדמת אותי, אריק.
2. נפתחה לתנועה בשבוע שעבר הפרדה מפלסית במפגש 251 ליד הישוב ורדון. תמונה מצ"ב. 3. אושרה סגירת אוקטובר. במהלך הסגירה הארוכה (כשבוע וחצי, מליל יום ד' 14.10 ועד מוצ"ש 23.10) יושבת הקו לב"ש. במרכז העבודות הצפויות: הקמת המעבר התת-קרקעי בב"ש צפון תוך שימוש במנוף בה"א הידיעה של "אבי מנופים". 4. החלו העבודות על גשר אורי צבי גרינברג בב"ש; הגשר החותם את סאגת הגשרים בעיר הדרומית. השלב הנוכחי בעבודות: ביצוע כלונסאות. 5.עד כאן.
נראה שהכיוון (תרתי משמע) של ההפרדות המפלסיות
הולך בכיוון ה"אנקונדות" שנראה כפתרון בעיקר מסוכן יותר בטיחותית לכלי הרכב הנעים עליו כגשר מתעקל, הכינוי אנקונדה הגיע מההפרדה שבוצעה לפני שנים מעל בניית המסילה לנתב"ג סמוך לצפריה, נראה שזה חוזר על עצמו יותר מפעם אחת.
 

zvir1

New member
נראה שהכיוון (תרתי משמע) של ההפרדות המפלסיות
הולך בכיוון ה"אנקונדות" שנראה כפתרון בעיקר מסוכן יותר בטיחותית לכלי הרכב הנעים עליו כגשר מתעקל, הכינוי אנקונדה הגיע מההפרדה שבוצעה לפני שנים מעל בניית המסילה לנתב"ג סמוך לצפריה, נראה שזה חוזר על עצמו יותר מפעם אחת.
זה אנקונדה? קצת פיתול. בנתב"ג זה כמעט 90 מעלו
 

easylivin

New member
מצטרף לשאלה...עם תשובה

ועדכון מפרויקט הכפלת הקו לב"ש. 1. מכרז קטע מפגש 210- מצליח. הקדמת אותי, אריק.
2. נפתחה לתנועה בשבוע שעבר הפרדה מפלסית במפגש 251 ליד הישוב ורדון. תמונה מצ"ב. 3. אושרה סגירת אוקטובר. במהלך הסגירה הארוכה (כשבוע וחצי, מליל יום ד' 14.10 ועד מוצ"ש 23.10) יושבת הקו לב"ש. במרכז העבודות הצפויות: הקמת המעבר התת-קרקעי בב"ש צפון תוך שימוש במנוף בה"א הידיעה של "אבי מנופים". 4. החלו העבודות על גשר אורי צבי גרינברג בב"ש; הגשר החותם את סאגת הגשרים בעיר הדרומית. השלב הנוכחי בעבודות: ביצוע כלונסאות. 5.עד כאן.
תודה על העדכון, בועז!
כרגיל, חבל שעל ההתקדמות הציבור הרחב לא ידע מאמצעי התקשורת, שבהם שוקדים כבר על "דיווחים מהשטח" לקראת הסגירה הבאה... "הנוסעת ע' הגיעה הבוקר לתחנת הרכבת בבאר שבע ונדהמה לגלות שהדלתות נעולות: "זו ממש חוצפה, סוגרים את הרכבת מתי שמתחשק להם. ומי יחזיר לי את הכסף של החופשי-חודשי?" ברכבת ישראל שוב מסבירים את ביטול הקווים בדרום בעבודות תשתית."
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה