עדכון חדש

kerench

New member
עדכון חדש

היי לכולם
לאחר שיחתי עם הפסיכולוגית היא הבהירה לי כי האבחון שלה נעשה עם הרבה מאוד סימני שאלה והיא חושבת עלינו הרבה

יש כאן מישהו? או בטח לא כאן אבל היכן לדעתכם אוכל למצוא אנשים שניתנה להם פסיקה כי הילד על ספקטרום האוטיזם ולאחר זמן מה התברר כי לא אוטיזם ולא כלום?????
האם במידה ונכניס את הילד לגן תקשורת עתידו לנצח יהיה מוטבע כילד על ספקטרום האוטיזם גם אם נגיד יתברר שהאבחנה הייתה לא נכונה?
מבחינת מסגרות.. האם הבן שלי לעד יהיה רשום כאובחן באוטיזם? בכל אשר יפנה?
 

TikvaBonneh

New member
אני מכירה מקרה כזה

היה בגן תקשורת עם הבן שלי. אובחן בגיל שנתיים. בגיל חמש באיבחון חוזר באותו המקום התברר שזו הייתה טעות. הוא עבר לגן רגיל והיום לומד בבית ספר רגיל לא הייתה שום בעיה להכניס אותו לבית ספר רגיל.
 

1אילת2

New member
מה הטעות?

החליפו את האבחון עם ילד אחר?
החליפו את הילד עם אבחון אחר?
הילד לא היה אוטיסט בכלל?
או שהיו לו סימפטומים אוטיסטים בגלל מחלה או מצב נוירולוגי אחר?
 

TikvaBonneh

New member
הטעות שחשבו בגיל שנתיים שהוא PDD

ובגיל חמש באיבחון הוא לא יצא PDD
יש מקרים שקשה להבחין בין ADHD + עיכוב שפתי לבין PDD בגיל שנתיים, וככל שעובר הזמן מתבהרת התמונה.
 

lavendula

New member
ואולי זו לא הייתה טעות?

אולי בזכות העובדה שאותר בגיל 2 והיה כנראה גבולי + קיבל טיפול אינטנסיבי בגן תקשורת, הצליח לצאת מהספקטרום?
ומה מצבו היום? כי אני מכירה גם סיפור על ילד שלטענת אימו האבחנה הוסרה, והוא באמת בכיתה רגילה, אבל עדיין זקוק לתמיכה וטיפולים.
 

dina199

New member
אם הילד עדיין צריך תמיכה וטיפולים

מה משמעות ההסרה של האבחנה ?
 

lavendula

New member
אני תוהה יחד איתך


 

TikvaBonneh

New member
כיום הוא בכיתה רגילה ללא סיוע

אי אפשר לדעת אם זו הייתה טעות. האמא חושבת שזו הייתה טעות. אני היכרתי את הילד רק כשהיה כבר בן ארבע וממש לא ראו עליו כלום. ילד מדבר, מתקשר, חברותי, יוזם.
גם ילד עם הפרעת קשב צריך תמיכה מסוימת - הוראה מתקנת, טיפול ריגשי, וכו, אבל לא בכמות שילד בספקטרום צריך.
 

MAG14

New member
זו לא היתה טעות, נכון לגיל שנתיים

אלא שבגיל 5 השתנה האבחון.
זה לא שהמאבחן הראשון טעה.
 

lavendula

New member
וגם יהיה מעניין לעשות FOLLOW-UP

לכל אותם מקרים של "יציאה" בגיל 5+, נניח בגיל ההתבגרות ואף מאוחר יותר, ולראות מה מצבו.
 

TikvaBonneh

New member
אני בקשר איתם. הוא בן שבע. מבטיחה לעדכן

אם יהיו התפתחויות.
 

latmar

New member
אז ככה

כרגע שני ילדים שלי מאובחנים אבל אני מקווה שיבטלו להם אבחון בגיל 6
הם מתקדמים יפה ונותנים לי כוח להמשיך
בינתיים אנחנו נהנים מסל מורחב של שירותים שעוזרים לילדינו להתפתח (ביטוח לאומי, טיפולים פרא-רפאוים, מסגרת חינוך מיוחד )
לקח לי זמן להבין שאין טעם לדאוג מה יהיה בגיל 20 ומה יקרה אם יהיה כתוב בתיק רפאוי PDD ,אם עכשיו, כש ילד בן 3 - הוא לא מתקדם וסובל.
החשוב הוא - היום ועכשיו !
תשלחי פסיכולוג פרטי לתצפית (1-2) בגן (מאוד חשוב) ובבית - יעלה סביב 600 ש"ח
פסיכולג יגיד לך האם מסגרת מתאימה לו או לא.
אם יגיד שמסגרת רגילה היא טובה ואולי צריך להוסיף רק כמה שעות טיפול בשבוע אז אולי לא חשוב לאבחן את הילד
אבל אם פסיכולוג יגיד שדחוף צריך להחליף מסגרת למסגרת קטנה יותר עם צוות מקצועי שיודעה לעזור לילד להתמודד עם הקשיים ,אז יש מקום לשקול ואפילו לדרוש איבחון כדי לקבל אישור למסגרת של חינוך מיוחד.
אם ילד סובל היום, זה לא משנה אם תרשמו שהוא PDD או לא, קשיים בילדות ישפיעו גם בהמשך....
חשוב היום לתת לו את הטוב ומתאים ביותר ואז יש יותר סיכויים שיצליח בהמשך הדרך עם מלא ביטחון ושמחה
המון בהצלחה
 

latmar

New member
אם ילד מסתדר

זה לא משנה אם ילד מאובחן כPDD או לא
יאשרו לו ללמוד במסגרת רגילה אם הוא מסתדר מבחינה רגשית וחברתית, והאמת שאפילו אם לא ממש מסתדר
לפעמים מצמידים לילדים כאלו סיעת והיא עוזרת להם (שילוב יחידני)
ניתן גם לבטל איבחון במכון פרטי אם אתם חושבים שיש טעות באיבחון ובמכון פרטי מסכימים אתכם
בקיצור- ניתן לשחזר, לבטל וכו.... כמובן אם באמת חלה טעות וילד מסתדר בחברה
 
אבל יש עוד פרמטרים מלבד "מסתדר בחברה"

אני מכירה כמה ילדים, כולל הבן שלי, שמסתדרים יפה מאד בחברה וללא תיווך, והם אוטיסטים. ותמיד יהיו.
 

latmar

New member
לא הבנת אותי

ברור שיש אוטיסטים שמסתדרים במידה מסויימת בחברה, השאלה היא האם לרשום להם בתיק שהם אוטיסטים או להסתדר בלי רישום הזה.
השאלה היא איך רישום שילד הוא PDD יכול להשפיע עליו מבחינת מסגרות חינוך שיאושרו לו וכו...
והאם ניתן לבטל בהמשך את האיבחון

יכול להיות שאני לא הבנתי את השאלה הראשונית ...... גם זה קורה
 

dina199

New member
כשא"ס לא מסתדר, העובדה שאין רישום

לא תעזור לא. ורוב הסיכוים תזיק.

וגם אי אפשר לדעת מה הזה בדיוק 'מסתדר' . 'להסתדר' בגיל 4-5 שונה מאוד מ'להסתדר' בגיל 12 או 17 .
 

dina199

New member
היו מקרים אבל לא היה נזק.

הורים שקרה להם דבר כזה סיפרו שגן תקשורת עשה רק טוב.

השאלה מה את חושבת (ולא הפסיכולוגית) : האם לדעתך הילד על הספקטרום או לא ?
כי היו הרבה מקרים שהמאבחנים 'התבלבלו', ו'התבלבלו' במשך הרבה כמה שנים ובסוף הילד כן היה בספקטרום.

ואם האבחנה לא נכונה הביטוח הלאומי, משרד החינוך , הרווחה וקופ"ח ישמחו מאוד שהם לא צריכים לבזבז כסף על עוד א"ס
.
הבעיה ב"כ זה לקבל את זכויות המגיעות (ז"א תקציבים) , ולא לוותר עליהן.
 

צליל79

New member
אני לא מתמצאת בבירוקרטיה בארץ

אבל אני חושבת, שאם נניח בעוד שנה תעשו אבחון מחודש ויצא שאין לילד קשיים תקשורתיים אז יהיה אפשר לשנות את זה..
בכל אופן, אני גרה בארה"ב ואמרו לנו לחזור על האבחון בתוך שנה, בינתיים הילדה מקבלת טיפולים ומתקדמת כך שברור שלטובת הילד זה לקבל טיפולים. ככל הילדים צעירים יותר העבודה יותר אפקטיבית ובונה בסיס לעתיד.
אם תרגישו שבעוד שנה הוא לא זקוק להם יותר- מה טוב!
קשה לי להאמין שאם לילד לא יראו שום קושי בעוד שנה - זה יפריע לו להכנס למסגרת רגילה
 

MAG14

New member
יש מקרים

שלאחר זמן וטיפולים הסימנים פחתו. ואז אומרים שהוא יצא מזה.
למעשה אוטיזם זו אבחנה על בסיס הצטברות של מאפיינים שכאשר הם פוחתים ייתכן ולאחר זמן [=שנים] לא יתנו שוב את אותה אבחנה. אני אישית לא מאמינה שיוצאים מזה, אלא שפשוט ההופעות של אוטיזם פחתו או נחלשו.
מצד שני חשוב להבהיר שלא כל התקדמות היא "יציאה מהספקטרום". ילד יכול להתקדם מאוד ולהיות בתפקוד מאוד גבוה, זה לא אומר שאין את המאפיינים. לדוגמא אצלנו האקולליה היא בלחש וכשהוא לבד. אבל בהחלט קיימת ומי שמחפש ימצא. אבל זה נראה למי שלא מבין ולא מחפש (כבר אמרו לי לא אחת את המשפט "זר לא היה מבחין"). והרופאה שנתנה את האבחון העדכני בהחלט הבהירה לי שהוא גבוה אבל לא גבולי.
 
למעלה