עב התערוכה במגדל דוד

venux

New member
עב התערוכה במגדל דוד

הנה אתר של מקעקע ישראלי בשם ארד. http://www.aradbert.com במשך הרבה זמן (ועדיין) המקעקעים בארץ נלחמו על התואר "אומנים", ולצערי עדיין לא קיימת בארץ הרבה קבלה של המקעקעים כאומנים. התערוכה היא צעד קטן קדימה, כמו שאתם יכולים לראות באתר ישנו סקשיין של ציורים שלא היה מבייש אתר אומנות אחר. מה דעתכם?
 
תודה ../images/Emo13.gif....שאלה מעניינת

שאלה מעניינת ביותר, האם קעקועים הם אמנות או לא, אשמח לשמוע מה שאר החבריה חושבים בזמן שאני אכניס את הקישור למאגר הקישורים שלנו.
 

venux

New member
האמת שזה קצת מעליב

אני חושבת שלא קיימת כלל שאלה שכזאת - והנקודת מבט שממנה את מציגה את השאלה היא אותה נקודה שלצערי נמצאים בה רבים וטובים (???). הנקודת מבט היא טיפה מתנשאת ונובעת מחוסר הכרה והתעמקות בתחום. קעקועים הם אומנות ואמנות, הם דורשים ידע ויכולות טכניות גבוהות במיוחד כמו יכולות אומנותיות רבות. ההבדל העיקרי הוא המדיה, שהיא הגוף החי כמובן. כמו כל ז´אנר אחר גם לאומנות זו יש את הצד הממוסחר שהוא כמובן כל אותם טרייבלים קטנים וקעקועים לא אומנותיים ומסחריים שרבים בוחרים מתוך חוברות הציורים המוצגות במכונים. הצד הזה לא הופך את הקעקועים ללא אומנותיים אלא פשוט מציג את הצד המסחרי שבהם. כדוגמא לאמנות טובה בתחום אתן לך שני אתרים - כמובן שקיימים הרבה יותר אבל זאת התחלה: הראשון הוא של אומן בשם Bugs מאנגליה, שניתן לראות את ההשפעה המשמעותית של הציירת תמרה דה למפיקה על האומנות שלו: http://www.bugsart.co.uk האתר השני הוא של מקעקע בשם ג´ון קלו: http://www.jonclue.com שימו לב שבשני האתרים ישנן גלריית ציורים של האומנים, יכולת ציור ברמה גבוהה וסטייל ייחודי לאומן. מקווה ששכנעתי קצת, ואני מקווה שתאמרו לי מה דעתכן בנושא. אגב, תודה על הכנסת הקישור למאגר, זהו בהחלט מקום ראוי לו.
 

danbros

New member
אני בצד שלך, ולכן אומרת שאין צורך

להעלב או לקחת ללב. לא מזמן מישהו כאן בפורום כתב ש"צילום זה לא אמנות", דבר שלא רק שאינני מסכימה איתו, צר לי על אותו אדם שהוא כל כך צר ומקובע בצורת חשיבתו.. ואני באמת חושבת שאין צורך להעלב, חבל על האנרגיות.. באמנות כמו בכל תחום אחר בחיינו כל אחד זכאי לנקודת מבט משל עצמו על העולם. אני יכולה לאמר שלדעתי כן יש מקום בארון הזה ושמו אמנות, למגירה ושמה קעקועים. ראיתי כמה וכמה קעקועים שהם בהחלט יצירות אמנות, והעובדה שהקנווס שלהן הוא גוף האדם אינה מורידה מערכן כלל וכלל. דנ
 

venux

New member
הו - אני לא נעלבתי כלל

כשאתה מקועקע שהולך ברחוב בארץ אתה סופג כ"כ הרבה שזה ממש קטן עלי. מה שמפריע בכל הסיפור שהגישה של "קעקועים זה לפושעים וילדים קטנים ואין שום קשר לאומנות" היא גישה משותפת לרוב אוצרי המוזיאונים ולרוב האנשים ככלל. הם לא רואים בזה צורה לגיטימית לביטוי ומקום לחופש יצירתי וחבל. בכל מקרה, אני למזלי כן נחשפתי לתחום וליופי שבו, יש לי מספר קעקועים כשאחד מהם מצורף לתגובה הזאת ואני חושבת שלמרות שהוא העתק (עם שיפוצים מסויימים) של ציור של ג´וזף סמית´ אין אדם שיוכל לערער על העובדה כי מדובר בהפגנת יכולות אומנותיות. המקעקע שעשה את הקעקע לא סימן על העור שום דבר אלא בהה בציור מספר דקות ופשוט התחיל לעבוד על העור. אני מאוד שמחה שיצא לי להכיר את עולם אומנות הגוף לעומק ואני מאחלת את זה לכל אחד ואחד מכם, בעיקר מאחר ואתם עוסקים באומנות זו או אחרת. ואגב - אין שום ספק שצילום זו אומנות
אפרת
 
למעלה