Huang Long
New member
עברית קשה שפה...
מה שלומנו? מזמן לא כתבתי כאן. ידידה סינית שלי הכירה לי אמא שנמצאת כאן קצת יותר משנה יחד עם הבן שלה בן ה-10 שהגיע הנה לפני כחודש. נפגשתי איתם והם ממש נחמדים. היא מאוד רוצה שהוא ילמד עברית. הוא מדבר רק סינית ויש לו מורה פרטית שמלמדת אותו אבל יש להם המון קשיי תקשורת ואם הוא לא מבין משהו היא מסבירה לו באנגלית, שפה שאותה אינו דובר עדיין. הוא יודע מילים בודדות אבל לא מסוגל עדיין להרכיב משפטים. בפגישה איתו ניסיתי קצת להנחיל לו משפטים בסיסיים בשפה אבל ניכר שזה לא פשוט ורוב השפה התנהלה בסינית אם תרגומים מסינית שלו לסינית שאני מבין (ע"י אמא שלו), כיוון שהם מגיעים ממקום מסויים בסין ששם ה-普通话 נשמע שונה ממה שאולי רגילים בבייג'ינג מה גם שהוא מדבר בטיל... אבל הצלחתי להבין חלק ממה שהוא אמר. בכל מקרה, השאלה שלי היא איך אפשר לעזור לו ללמוד עברית? הבנתי מאמא שלו שאין בארץ אולפן שמיטעד לילדים. אני לא מעורה בנושא כך שאין לי יותר מדי מושג מה קיים ומה לא קיים. היא חייבת מישהו/מישהי שמדברים עברית אבל חובה גם סינית. כרגע אני נפגש איתם פעם בשבוע ובודק לאיפה זה יתפתח. לי אין ניסיון בהוראת שפות וגם לא חומר לימוד. היא מעוניינת להתרכז רק בדיאלוג חופשי אבל אני לא יודע מה אוצר המילים שלו ובכל מקרה, עם אוצר מילי םקטן יהיה לו קשה מאוד להרכיב משפטים שלמים ולהביע את מה שהוא רוצה. כל רעיון בנושא יתקבל בברכה. יום טוב.
מה שלומנו? מזמן לא כתבתי כאן. ידידה סינית שלי הכירה לי אמא שנמצאת כאן קצת יותר משנה יחד עם הבן שלה בן ה-10 שהגיע הנה לפני כחודש. נפגשתי איתם והם ממש נחמדים. היא מאוד רוצה שהוא ילמד עברית. הוא מדבר רק סינית ויש לו מורה פרטית שמלמדת אותו אבל יש להם המון קשיי תקשורת ואם הוא לא מבין משהו היא מסבירה לו באנגלית, שפה שאותה אינו דובר עדיין. הוא יודע מילים בודדות אבל לא מסוגל עדיין להרכיב משפטים. בפגישה איתו ניסיתי קצת להנחיל לו משפטים בסיסיים בשפה אבל ניכר שזה לא פשוט ורוב השפה התנהלה בסינית אם תרגומים מסינית שלו לסינית שאני מבין (ע"י אמא שלו), כיוון שהם מגיעים ממקום מסויים בסין ששם ה-普通话 נשמע שונה ממה שאולי רגילים בבייג'ינג מה גם שהוא מדבר בטיל... אבל הצלחתי להבין חלק ממה שהוא אמר. בכל מקרה, השאלה שלי היא איך אפשר לעזור לו ללמוד עברית? הבנתי מאמא שלו שאין בארץ אולפן שמיטעד לילדים. אני לא מעורה בנושא כך שאין לי יותר מדי מושג מה קיים ומה לא קיים. היא חייבת מישהו/מישהי שמדברים עברית אבל חובה גם סינית. כרגע אני נפגש איתם פעם בשבוע ובודק לאיפה זה יתפתח. לי אין ניסיון בהוראת שפות וגם לא חומר לימוד. היא מעוניינת להתרכז רק בדיאלוג חופשי אבל אני לא יודע מה אוצר המילים שלו ובכל מקרה, עם אוצר מילי םקטן יהיה לו קשה מאוד להרכיב משפטים שלמים ולהביע את מה שהוא רוצה. כל רעיון בנושא יתקבל בברכה. יום טוב.