עבודה וחיים מעבר לים

מה שכן צריך לזכור

א. מס הכנסה בישראל גבוה מבארה"ב
ב. בישראל אחרי שגמרת לשלם מס הכנסה את משלמת 16% מע"מ על כל דבר שאת קונה. בארה"ב אין מע"מ, יש מס קניה - וגם זה לא בכל מדינה ולא על כל מוצר. וגם במדינות שיש הוא בשום פנים לא מגיע ל-16%. בניו יורק (לשם הדוגמא) זה 8.8 אחוז שזה נחשב גבוה, וזה לא כולל הלבשה, הנעלה ומזון.
 
ועוד דבר שחשוב לזכור - בישראל

השכר כולל חסכון לטווח ארוך - הפרשות לפנסיה, מכשירים נהדרים כמו קרנות השתלמות ועוד הפרשות. בארה"ב לא. ולכן אם אתם רוצים לחסוך משמעותית לקראת פנסיה - הרבה מזה צריך לרדת מכם (יש תקרה של הפרשות מהברוטו, ואז הכל אקסטרות). אם באמת חוסכים את האחוזים שחוסכים בישראל (חשבו - 13 ומשהו אחוז לפנסיה ופיצויים, 7.5% + 2.5% לקרן השתלמות....) צריך לשים הרבה כסף בצד. לא הכל בחיים זה הנטו בסוף התלוש.
 

Indie62

New member
נקודה חשובה מאוד

אני הייתי בהלם איזה הבדל בחיים עושות שתי מילים קטנות" קרן השתלמות".
 

d a p h n a

New member
בואי נאמר ככה

בארה"ב מתכנת בכיר (מישהו עם נגיד 10 שנות ניסיון פלוס מינוס), שלא עובד בתפקיד ניהולי, סביר שירוויח בין 90K-120K לשנה - בתלות מאוד גדולה באיפה הוא גר. בערים הגדולות והיקרות, הוא ירוויח יותר.
בערים קטנות וחוריות, הוא ירוויח פחות אבל הכסף שלו יקנה יותר.

כך ששכר של 100K לשנה, נניח, זה בהחלט שכר מאוד יפה (וכמו שאיילת אמרה, רובם המוחלט של האמריקאים לא יגיעו אליו), אבל זה גם לא בדיוק שכר של יחידי סגולה.
 
מהנסיון שלי (חוף מזרחי)

משכורת של עובד היי טק (נגיד SE) מתחילה ב 90,000 בשנה, ומגיעה ל-120,000 בשנה, לא כולל אחוזים מהמכירות, שבקלות מעלים את המשכורת לסביבות ה- 180K בשנה. מנהלים (לא בכירים, עם תואר ראשון, תפקיד ניהולי ראשון) מתחילים בשכר בסיס של 180K. עו"דים ואנשים מתחום היעוץ הפיננסי- 200K בסיס ועל זה בונוסים (של עשרות אלפי דולרים).
כל מי שאני מכירה מסביבנו מרוויח 120K ומעלה.

רק כדי לסבר את האוזן, המזכירות בבית הספר של הבת שלי מרוויחות 90K בשנה (זה בית ספר ציבורי, כך שהמשכורת גלויה לציבור). המנהלת מרוויחה 140K בערך.
שכר המורות (טריות מהאוניברסיטה) מתחיל ב-42K בשנה, ומורות וותיקות יכולות להשתכר גם 70K פלוס בשנה.

אני לא מכירה את ה-120K כמשהו נדיר, ואני ממש לא חיה בסביבה יוקרתית מידי, או מנהלת אורך חיים ראוותני. מהנסיון שלי, עם שני ילדים (אחת נכנסת השנה למסגרת ציבורית ואחד במסגרת פרטית- כי הוא עוד קטן)- 120K בשנה זה המינימום לחיים נוחים. (יכולנו לחיות גם מ90K. יכולנו לחיות גם מ-65K- ועשינו זאת בעבר- זה כל היופי בארה"ב, שאם יש ביטוח בריאות ממקום העבודה, אפשר לחיות בעצם, כמעט בכל מסגרת תקציבית, בשמחה ובאושר, ועם פירגונים חומרניים מידי פעם. אז חיים בדירה במקום בבית, מחזיקים רכב אחד ישן במקום שניים חדשים, ועדיין- חיים טוב).
 
בדיוק זה


120 זו משכורת רגילה לחלוטין של עובד הייטק
הייטק ניהולי מרוויח 150 וצפונה בקלות

זו ממש לא משכורת גבוהה או נדירה

<אגב, ישראלים שעושים רילוקיישן לסיליקון וואלי
כמה נראה לכם שהם מרווחים?
120 זה המינימום>
 
אויש, אני לא הבנתי שמדברים רק על הייטק


קפה לאטה בשאלתה לא ציינה הייטק, אז חשבתי שהיא מתכוונת באופן יותר כללי. טעות שלי.
 

d a p h n a

New member
כמה דברים

1. יש בהחלט מקומות שבהם 120K זה שכר סטנדרטי של היי-טק, אבל זה מאוד מאוד משתנה ממקום למקום - ושוב, יש קשר ישיר בין כמה המקום יקר לבין כמה מרוויחים בו בתחומים של הייטק. למשל, באזור שלנו יש פער לא מבוטל בין המשכורות שמרוויחים על אותה משרה בבוסטון לעומת בפרובידנס (שתי ערים במרחק שעה נסיעה אחת מהשנייה), בגלל ההבדלים בעלויות המחייה. כלומר, אני מסכימה שזה לא שכר "חריג", אבל הוא גם לא בהכרח שכר "נורמלי" להייטק.

2. כמובן שצריך לזכור שבכל זאת, לא כולם בהיי-טק. ואפילו לא רובם. ושעבור כלל האוכלוסיה בארה"ב שכר של 120K הוא מאוד מאוד גבוה (רק אחוז מאוד קטן מהחיים בארה"ב מרוויחים שכר כזה).

3. ומצד שני, בעוד שבישראל היי-טק הוא סוג של "מקצוע זהב", כזה שבו מרוויחים הרבה מאוד כסף ביחס לשאר המקצועות והוא די "מסדר" אותך - הרי שבארה"ב היי-טק זה אמנם אחלה מקצוע, אבל ממש לא נחשב לטופ של הטופ. ישנם מקצועות אחרים שבהם בהחלט אפשר לצפות להרוויח כמו בהיי-טק או יותר.
 

foofoo77

New member
זה מה שמוצע לבעלי בדרך כלל

עד ל 250k אפילו זה מה שגורם לנו לשקול ברצינות את המעבר
 

Tula1

New member
כולכן שוכחות את ההבדל בין מהגר לרילוקיישן

וההבדל מתבטא (ואני מדברת עכשיו אך ורק על הפן הכלכלי) בזה שבעוד מהגר עוזב את הארץ ומנתק זיקה לישראל
אנשי הרילוקיישן שומרים על זיקה (כמו שכתבתי כבר פה- משאירים רכוש, משלמים את המינימום שבמינימום של דברים הכרחיים כמו ביטוח לאומי וכד' כדי לשמור על רצף של זכאויות וכו')
ומי ששומר על זיקה גם משלם מס כפול.

גם בארץ וגם בארה"ב.

אז זה טוב ויפה להרוויח 120K אבל המון מזה הולך על מיסים כפולים (שוב- אין לימספרים מדוייקים.).
זה מבירור שערכנו לא מזמן.

קחו בחשבון כשאתן מדברות על "להסתדר ולחיות עם 90-120K"
 

shuttles

New member
אני לא מכירה את ארה"ב. אני מכירה רק את קנדה

וגם - לא כל העולם מסתכם בהיי-טק. יש עוד המון מקצועות אחרים. רק חלק קטן מהאנשים יכול להיות חלק מאותם "בכירים", כך שהמשכורות הגדולות הן קיימות כמובן, אבל לא אצל רוב האנשים.
בקנדה מתכנת - זהו פשוט עוד מקצוע. השכר הוא בסביבות 50K. זהו פשוט עוד מקצוע ברמה רגילה יחסית, נאמר ברמת מהנדס (לא בכיר). אסכם כך: מתכנת שהגיע מישראל לקנדה, כמעט תמיד בקנדה ירוויח פחות מאשר בישראל (אם פשוט נתרגם את הדולרים לשקלים). והוא גם לא יקבל שום תנאים שאליהם רגילים אנשי היי-טק בישראל - אין כאן לא סלולרי מהעבודה, לא רכב מהעבודה, לא מחשב מהעבודה, לא קרן השתלמות, אפילו לא החזרי נסיעות.
ועוד דבר חשוב: עבור אותם כ-50K אותו מתכנת בקנדה עובד 7-8 שעות ביום (יום עבודה מלא). לא מקובל לעבוד כאן יותר.
 

Maya651

New member
השאלה היא מה כוח הקניה של משכורת כזאת

ויש לי הרגשה שבארה"ב הרבה יותר קל להסתדר ממשכורות מאשר בישראל ולא כל כך יודעת למה - מיסים? עלות מחיה? לא יודעת כל כך, אני לא כלכלנית. אבל אני יודעת שהמשכורת שאני מרוויחה למשל היא מתחת למספרים שאמרו כאן על משכורות היי טק (מן הסתם כי אני לא בהייטק) אבל אפשר להסתדר ממנה יפה מאוד ובנוחות, ואני יודעת שבאותה עבודה בישראל לא הייתי מסוגלת לשלם שכר דירה בכלל. עכשיו, שכ"ד הוא חצי מהמשכורת שלי, בערך. כוח הקניה כאן הוא יותר גדול והחיים יותר נוחים בעקבות זאת, לפחות מהנסיון האישי שלי.
 

Tangled

New member
קודם כל, אני שמחה בשבילך שזה כך

אבל אני מכירה לא מעט אנשים בריאים עם ביטוחים מעולים שעדיין הוציאו סכומים לא מבוטלים על בריאות. הריון יכול להיות פתח להרבה צרות (קרה לי באופן אישי בקנדה, זה לא גרר אותי להוצאות אבל כן לעוגמת נפש איומה).

ואני חושבת שאת באמת מחדדת פה נקודה חשובה. זה נהדר לחיות בארה"ב כשאת בריאה ועובדת ומרוויחה טוב. הבעיה היא שברגע שמשהו הכי קטן משתבש זה נהפך לסיוט. והמשהו הזה, באמת יכול להיות ממש קטן. ברגע שיש מפרנס אחד הוא חס וחלילה מאבד את העבודה, הדרך למטה עבור כולם היא מהירה מאוד.
 
אצלנו בבעיה קיים גם הפתרון


מכיוון שאנחנו על ויזת עבודה של בעלי,
אם חס וחלילה בעלי מאבד את העבודה
אנחנו נמצא את עצמנו תוך חודשיים על מטוס בחזרה לישראל
 

Kermit2m

New member
השאלה אם זה לא ככה גם בארץ?

חוץ מנושא הביטוח הבריאותי. הרי גם בארץ אם המפרנס היחיד מאבד את העבודה הדרך למטע מהירה, לא?
 

Kermit2m

New member
לכן ציינתי "חוץ מהנושא הבריאותי"

אגב, גם בארה"ב את יכולה לשמור על הביטוח הבריאותי שלך, את פשוט צריכה לשלם עליו בעצמך

אבל נניח שלא כל מי שמאבד את מקום עבודתו הופך לחולה באופן אוטומטי, מה ההבדל?
 

Tangled

New member
יש דמי אבטלה למשל? חופשת לידה?

בקנדה יש, בארה"ב אני לא יודעת...
 

Kermit2m

New member
ברור שיש דמי אבטלה וחופשת לידה

והחוקים הספציפיים תלויים במדינה בה את גרה.
 
למעלה