עבד משכיל ימשל בבן מביש ובתוך אחים יחלק נחלה:
* עבד משכיל ימשל בבן מביש ובתוך אחים יחלק נחלה 18/4/2000 21:14 לנצח ----------------------- שמע נועם: מה שאתה מסביר בקשר לסיבתיות ממנה הגעת למסקנה שהעולם דטרמיניסטי; זה מעולם כתוב בברור שבפשט בספר קהלת שבתנ"ך. ולדוגמא: ספר קהלת פרק א (ט) מה שהיה הוא שיהיה ומה שנעשה הוא שיעשה ואין כל חדש תחת השמש: או בפסוק (י): יש דבר שיאמר ראה זה חדש הוא כבר היה לעלמים אשר היה מלפננו: העניין הוא שרבות מוזכר בתנ"ך השם "עבד" והנה דוגמא מ ספר ויקרא פרק כה (נה) כי לי בני ישראל עבדים עבדי הם אשר הוצאתי אותם מארץ מצרים אני יהוה אלהיכם ומספר ישעיה פרק מד (כא) זכר אלה יעקב וישראל כי עבדי אתה יצרתיך עבד לי אתה ישראל לא תנשני ספר משלי פרק יז (ב) עבד משכיל ימשל בבן מביש ובתוך אחים יחלק נחלה ספר דניאל פרק ט (יא) וכל ישראל עברו את תורתך וסור לבלתי שמוע בקלך ותתך עלינו האלה והשבעה אשר כתובה בתורת משה עבד האלהים כי חטאנו לו .. וכן הלאה… ועבד לא חשוב למי, היא מוגבלות חופש הבחירה שלנו כלפי האדון, לכן כעבדים, אנחנו מוגבלים בחופש הבחירה שלנו , יש כאלה שיותר ויש כאלה שפחות, אך בכללי; אנחנו מוגבלים, וטוב שנודה בזה כדי שלא נרמה את עצמנו. מזלנו הגדול הוא שהאדון שלנו הוא האלוהים אלוהי ישראל (ואתה לא חייב להסכים, אך לי מזמן זאת עובדה ובקרוב עובדה לכולם), והוא בחכמתו ברא את העולם ואת האדם באופן כזה שהאדם ירגיש את חופש הבחירה במעשיו והחופש להחליט בין זה לזה או בין אלה לאלה ישלוט בהרגשתו וכך ירגיש שהוא כלל לא עבד. בינתיים לרבים, העניין לא פשוט כל-כך, אך כשמבינים איך זה עובד, פתאום נראה אומרים "איך לא חשבנו על זה קודם", כי זה נראה באמת לא כל כך מסובך להבין, ולכן כשמבינים שיש אדון שנותן לנו להרגיש את החופש, ויותר מזה, ברא עבורנו עולם כדי שנחיה חופשיים כמה שאפשר, אפשר גם להבין שיש על מי לסמוך, כי האדון לא יברא שום עולם שכזה ללא תוכנית, וכשהאדון הוא אלוהים, אנו העבדים יכולים להירגע כי בתוכניתו הכל חושב ומראש ומאומה לא חסר ולא מיותר, הכל בדיוק אלוהי נמצא וכל דבר הוא בעתו כולל התגלותו לעולם ויתר הדברים העתידיים שנאמרו ממנו כגון המשיח המבשר, הגואל, הכלולים גם הם במהלך הדטרמיניסטי שמתוכניתו שמבראשית ואחרית במחזוריות העקבית והנצחית לעולמי עולמי עולמים. *ספר קהלת פרק א* (ח) כל הדברים יגעים לא יוכל איש לדבר לא תשבע עין לראות ולא תמלא אזן משמע: (ט) מה שהיה הוא שיהיה ומה שנעשה הוא שיעשה ואין כל חדש תחת השמש: (י) יש דבר שיאמר ראה זה חדש הוא כבר היה לעלמים אשר היה מלפננו: (יא) אין זכרון לראשנים וגם לאחרנים שיהיו לא יהיה להם זכרון עם שיהיו לאחרנה: * ___________ * ל נ צ ח * ____________ *
* עבד משכיל ימשל בבן מביש ובתוך אחים יחלק נחלה 18/4/2000 21:14 לנצח ----------------------- שמע נועם: מה שאתה מסביר בקשר לסיבתיות ממנה הגעת למסקנה שהעולם דטרמיניסטי; זה מעולם כתוב בברור שבפשט בספר קהלת שבתנ"ך. ולדוגמא: ספר קהלת פרק א (ט) מה שהיה הוא שיהיה ומה שנעשה הוא שיעשה ואין כל חדש תחת השמש: או בפסוק (י): יש דבר שיאמר ראה זה חדש הוא כבר היה לעלמים אשר היה מלפננו: העניין הוא שרבות מוזכר בתנ"ך השם "עבד" והנה דוגמא מ ספר ויקרא פרק כה (נה) כי לי בני ישראל עבדים עבדי הם אשר הוצאתי אותם מארץ מצרים אני יהוה אלהיכם ומספר ישעיה פרק מד (כא) זכר אלה יעקב וישראל כי עבדי אתה יצרתיך עבד לי אתה ישראל לא תנשני ספר משלי פרק יז (ב) עבד משכיל ימשל בבן מביש ובתוך אחים יחלק נחלה ספר דניאל פרק ט (יא) וכל ישראל עברו את תורתך וסור לבלתי שמוע בקלך ותתך עלינו האלה והשבעה אשר כתובה בתורת משה עבד האלהים כי חטאנו לו .. וכן הלאה… ועבד לא חשוב למי, היא מוגבלות חופש הבחירה שלנו כלפי האדון, לכן כעבדים, אנחנו מוגבלים בחופש הבחירה שלנו , יש כאלה שיותר ויש כאלה שפחות, אך בכללי; אנחנו מוגבלים, וטוב שנודה בזה כדי שלא נרמה את עצמנו. מזלנו הגדול הוא שהאדון שלנו הוא האלוהים אלוהי ישראל (ואתה לא חייב להסכים, אך לי מזמן זאת עובדה ובקרוב עובדה לכולם), והוא בחכמתו ברא את העולם ואת האדם באופן כזה שהאדם ירגיש את חופש הבחירה במעשיו והחופש להחליט בין זה לזה או בין אלה לאלה ישלוט בהרגשתו וכך ירגיש שהוא כלל לא עבד. בינתיים לרבים, העניין לא פשוט כל-כך, אך כשמבינים איך זה עובד, פתאום נראה אומרים "איך לא חשבנו על זה קודם", כי זה נראה באמת לא כל כך מסובך להבין, ולכן כשמבינים שיש אדון שנותן לנו להרגיש את החופש, ויותר מזה, ברא עבורנו עולם כדי שנחיה חופשיים כמה שאפשר, אפשר גם להבין שיש על מי לסמוך, כי האדון לא יברא שום עולם שכזה ללא תוכנית, וכשהאדון הוא אלוהים, אנו העבדים יכולים להירגע כי בתוכניתו הכל חושב ומראש ומאומה לא חסר ולא מיותר, הכל בדיוק אלוהי נמצא וכל דבר הוא בעתו כולל התגלותו לעולם ויתר הדברים העתידיים שנאמרו ממנו כגון המשיח המבשר, הגואל, הכלולים גם הם במהלך הדטרמיניסטי שמתוכניתו שמבראשית ואחרית במחזוריות העקבית והנצחית לעולמי עולמי עולמים. *ספר קהלת פרק א* (ח) כל הדברים יגעים לא יוכל איש לדבר לא תשבע עין לראות ולא תמלא אזן משמע: (ט) מה שהיה הוא שיהיה ומה שנעשה הוא שיעשה ואין כל חדש תחת השמש: (י) יש דבר שיאמר ראה זה חדש הוא כבר היה לעלמים אשר היה מלפננו: (יא) אין זכרון לראשנים וגם לאחרנים שיהיו לא יהיה להם זכרון עם שיהיו לאחרנה: * ___________ * ל נ צ ח * ____________ *