עבד משכיל ימשל בבן מביש ובתוך אחים יחלק נחלה:

ל נ צ ח

New member
עבד משכיל ימשל בבן מביש ובתוך אחים יחלק נחלה:

* עבד משכיל ימשל בבן מביש ובתוך אחים יחלק נחלה 18/4/2000 21:14 לנצח ----------------------- שמע נועם: מה שאתה מסביר בקשר לסיבתיות ממנה הגעת למסקנה שהעולם דטרמיניסטי; זה מעולם כתוב בברור שבפשט בספר קהלת שבתנ"ך. ולדוגמא: ספר קהלת פרק א (ט) מה שהיה הוא שיהיה ומה שנעשה הוא שיעשה ואין כל חדש תחת השמש: או בפסוק (י): יש דבר שיאמר ראה זה חדש הוא כבר היה לעלמים אשר היה מלפננו: העניין הוא שרבות מוזכר בתנ"ך השם "עבד" והנה דוגמא מ ספר ויקרא פרק כה (נה) כי לי בני ישראל עבדים עבדי הם אשר הוצאתי אותם מארץ מצרים אני יהוה אלהיכם ומספר ישעיה פרק מד (כא) זכר אלה יעקב וישראל כי עבדי אתה יצרתיך עבד לי אתה ישראל לא תנשני ספר משלי פרק יז (ב) עבד משכיל ימשל בבן מביש ובתוך אחים יחלק נחלה ספר דניאל פרק ט (יא) וכל ישראל עברו את תורתך וסור לבלתי שמוע בקלך ותתך עלינו האלה והשבעה אשר כתובה בתורת משה עבד האלהים כי חטאנו לו .. וכן הלאה… ועבד לא חשוב למי, היא מוגבלות חופש הבחירה שלנו כלפי האדון, לכן כעבדים, אנחנו מוגבלים בחופש הבחירה שלנו , יש כאלה שיותר ויש כאלה שפחות, אך בכללי; אנחנו מוגבלים, וטוב שנודה בזה כדי שלא נרמה את עצמנו. מזלנו הגדול הוא שהאדון שלנו הוא האלוהים אלוהי ישראל (ואתה לא חייב להסכים, אך לי מזמן זאת עובדה ובקרוב עובדה לכולם), והוא בחכמתו ברא את העולם ואת האדם באופן כזה שהאדם ירגיש את חופש הבחירה במעשיו והחופש להחליט בין זה לזה או בין אלה לאלה ישלוט בהרגשתו וכך ירגיש שהוא כלל לא עבד. בינתיים לרבים, העניין לא פשוט כל-כך, אך כשמבינים איך זה עובד, פתאום נראה אומרים "איך לא חשבנו על זה קודם", כי זה נראה באמת לא כל כך מסובך להבין, ולכן כשמבינים שיש אדון שנותן לנו להרגיש את החופש, ויותר מזה, ברא עבורנו עולם כדי שנחיה חופשיים כמה שאפשר, אפשר גם להבין שיש על מי לסמוך, כי האדון לא יברא שום עולם שכזה ללא תוכנית, וכשהאדון הוא אלוהים, אנו העבדים יכולים להירגע כי בתוכניתו הכל חושב ומראש ומאומה לא חסר ולא מיותר, הכל בדיוק אלוהי נמצא וכל דבר הוא בעתו כולל התגלותו לעולם ויתר הדברים העתידיים שנאמרו ממנו כגון המשיח המבשר, הגואל, הכלולים גם הם במהלך הדטרמיניסטי שמתוכניתו שמבראשית ואחרית במחזוריות העקבית והנצחית לעולמי עולמי עולמים. *ספר קהלת פרק א* (ח) כל הדברים יגעים לא יוכל איש לדבר לא תשבע עין לראות ולא תמלא אזן משמע: (ט) מה שהיה הוא שיהיה ומה שנעשה הוא שיעשה ואין כל חדש תחת השמש: (י) יש דבר שיאמר ראה זה חדש הוא כבר היה לעלמים אשר היה מלפננו: (יא) אין זכרון לראשנים וגם לאחרנים שיהיו לא יהיה להם זכרון עם שיהיו לאחרנה: * ___________ * ל נ צ ח * ____________ *
 

benaymr

New member
קראתי

ובתור אדם שמוצא את רגליו וידיו בפליסופיה, אני רואה את הוכחתך כביכול לשלילת העולם הדרמינסטי והיא אינה תופסת, מה גם שאין לה קשר לפורום. חוץ מיזה,אתה נביא,אין לך דברים יותר חשובים מלכתוב בתפוז? לך לתקשר עם ריבנו של עולם...
 

ל נ צ ח

New member
לא הבנת מהנקרא.חיזקתי דבריו שהעולם דטרמיניסטי

ואני שוב מבקש ממך, רד ממני אישית. סדגש|
מעליב מאת: מורשת לנצח ו 17/01/07 | 21:09 אם התכוונת ללנצח-אתה רק עושה לו מעריצים ומשמש תיבת תהודה.
* * *
ל נ צ ח
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?forum=69 http://communa.tapuz.co.il/llanetsaj
 

benaymr

New member
עולם דטרמינסטי

הוא עולמו של שפינוזה שנוגד את אלוקי היהודים,אז חרטשן די איתך כבר.
 

ל נ צ ח

New member
א)ביקשתי לא לרדת עליי. .ב) לא של שפינוזה

עולם דטרמיניסטי הוא של האלוהים.
שפינוזה האמין בעולם דטרמיניסטי. וכעת ציטוט מדבריי : " " כמו כל תהליך, גם תהליך-המעבר מתרחש באופן דטרמיניסטי. " " כמו כל תהליך, גם זה התהליך חוזר-חלילה בעתו שהוא בין כל חורבן לתחייה, ותמיד זה מתרחש בפועל אך ורק בזמן-המודרני ש במאה ה 21 בה נחרב העולם, עולם-החיים, ו במאה ה 20 בה אלוהים מקים שוב עולם-חיים חדש הוא העולם-הבא שנברא במקומו של עולם-החיים שנחרב " " " " וכך מראשיתו לאחריתו בזה התסריט המעגלי הנצחי החוזר על עצמו באופן דטרמיניסטי פרי תוכנית העל תוכניו הנצחית של האלוהים המתקיימת בו מאז מתמיד ולתמיד לנצח עולמי-עולמים. " "
למה בכלל נולדנו לחיים? מאת: ל נ צ ח ו 26/01/05 | 04:07 על מנת לחיות. מאז ומתמיד ולתמיד כל-הנשמה נצחית כאלוהים כך ה מציאות בה כל המציאויות כולם, לא ראשית לה ולא אחרית אלא המשך ישנם אינספור מצבים במציאות החיים והמוות, כולם, כל-הנשמה תמיד נמצאת במצב מציאותי קיים מסויים. כך היא מתקיימת במצבי מציאות שבמציאות החיים, וכך במצבים של מציאות נוראית עבורה כאשר היא נמצאת במציאות עולם המוות הוא הגיהינום. זה מצב נורא ואיום שבבוא העת לכולם הוא מציאות. לאחר המון זמן זעקותינו נשמעת וכך בעתה (בעתה אחישנה אומר אלוהים, הוא אותנו מושיע מהתוהו-ובוהו (מהגיהינום) מעינויי-התופת הנוראיים ששם משחרר אותנו מ"התשלום" הנורא תשלום שבדין כולם אותו מחוייבים לשלם עבור חייהם עבור החיים לכולם. אחת היא המציאות בה כולם המציאויות דרכן ובהן שבאחת המציאות שהיא האלוהים כל המאורעות כולם מתרחשים. וכך התהליך חוזר על עצמו כשהיה באופן מושלם בכל מחזוריות מחדש. מחזוריות-נצחית של חורבן תוהו-ובוהו ובריאה מחדש שהמשכו הוא עולם-החיים שכמנהגו נוהג (גלגול) עד אחריתו כאשר נחרב ושוב נברא ושוב אותם התהליכים כשלהם העולמות שהיו וזה קורה בדיוק מדהים (כל גלגול שלם שכפולו המושלם של קודמו כקודמיו וכך אותו המצב שוב ושוב חוזר חלילה מצב שהיה ויהיה לעולמים במרחבי האינסוף. קללה וברכה גדולה לאדם היא שאין שום גן-עדן שהוא נצחי ברציפותו בדיוק כמו שהנס הגדול מכולם לכולם שאין שום גהנום פעיל ברציפות אין קץ ללא אל ומושיע. וכי ואם והיה גן עדן שכזה, חלילה-וחס מנגדו חייב להיות גהנום כזה. גהנום ללא אל ומושיע גהנום שבו היינו מתענים בייסורי-התופת האכזריים הנוראיים מכולם לכולם כאשר הם מכים בנו באכזריות ללא רחם כלשהו ובאין לנו שום רגע של הפוגה, וזה המצב הנורא שבנורא שבנורא, המציאות האיומה מכולם מציאות של גורל עיוור ללא אלוהים. ולכן האלוהים בו וממנו החסד והרחמים הגדולים לכל-הנשמה, לכולם, עשה סדר בדברים ומאלה הניגודים החיוניים לכל ולחוקות- השמיים יצר הסדר, סדר-מופתי סדר-נצחי המתקיים לעולמים דרך מעגלי-מחזוריות-אינסופית של גן-עדן זמני ומנגדו גהנום זמני, לעולמים לא איפשר ולא יאפשר להם להתקיים ברציפות ז"א כחוקות-שמיים אותם ציווה לציית לחוקותיו כאשר שם להם את נקודת-ראשית ונקודת-אחרית ומה שביניהן. - אהיה ברור יותר אם אומר שיש תקופת זמן שהנשמות שוהות בגיהינום (עולם המוות הוא הייסורים), ויש תקופת הזמן בו הנשמות שבאדם שוהות בעולם הכה מוכר לכל הוא עולם-החיים, שלעומת עולם-המוות(הגיהינום) בוודאי שעולם-החיים הוא גן-העדן.(ראו במאמרי "אור-חדש") האדם יבין שאלוהים ברא את העולם את עולם-החיים הוא גן-העדן, ושבו פיזר את רוב רובו של הטוב ושאת זאת עשה בכל עולם-חיים שברא ויעשה כך ולעולמים בכל עולם-חיים ששוב יברא עבורנו האדם. גם מעט מהגיהנום (כתבלין)(את הרע) החדיר בעולם-החיים כאשר את רוב-רובו של הרע, את עוצמתו של הרע הנורא מיקם בגיהינום שמחוץ לחיים (בעולם המוות) וזאת בכדי שקודם-כל ייעשה הצדק עם כולם ולכולם,(יובהר לכל בקרוב) הגיהינום בבוא המועד יהיה פעיל וימלא תפקידו שזה למרק את עוונותינו בזה שנשלם את חובותינו. רוב התשלום מראש ובמזומן(בייסורים) התשלום הוא תשלום צודק מאין-כמוהו(איש בער לא ידע וכסיל לא יבין את זאת ) כשיתפכח לא ייחשב הכסיל לכסיל אז בעת ההארה(התגלות האלוהים בעולם)יבינו כולם את הצדק האבסולוטי צדק לכולם שלו המחיר היקר הנורא עבור החיים הכה-יקרים, הכה-חיוניים לכל, תמורתו נשלם את מחיר חיינו לחיינו ובעולם הבא בו שוב נחייה החיים וזאת אך ורק לאחר התנסותנו בנוראות התופת שבגהיהינום שם מתבצע רוב התשלום. לאחר שבמצרים =( בגיהינום) פרענו לפרעה את החוב שלנו, כאשר לאל הרוע האכזר הזה (אלוהים-אחרים בתנ"ך) בייסורינו שלנו שילמנו את המחיר הנורא היקר על זכותנו לחיות חיים בעולם-החיים, רק אז יושיע אותנו אלוהים משם ולאחר מכן כולנו נשכח הנוראות שעברנו שם בתופת-הגיהינום וכך מייד כאשר נחדש את ימינו כקדם בארץ-המובטחת הוא העולם החדש אותו שוב עבורנו כולם יברא אלוהים, ושעד אחרית הימים שלו שוב לא נזכור את עברנו, ושוב נלך כדרכנו ותמיד קדימה לעברנו שהוא בעצם עתידנו וכך מראשיתו לאחריתו בזה התסריט המעגלי הנצחי החוזר על עצמו באופן דטרמיניסטי פרי תוכנית העל תוכניו הנצחית של האלוהים המתקיימת בו מאז מתמיד ולתמיד לנצח עולמי-עולמים.
קהלת א. (ט) מה שהיה הוא שיהיה ומה שנעשה הוא שיעשה ואין כל חדש תחת השמש: (י) יש דבר שיאמר ראה זה חדש הוא כבר היה לעלמים אשר היה מלפננו: (יא) אין זכרון לראשנים וגם לאחרנים שיהיו לא יהיה להם זכרון עם שיהיו לאחרנה: קהלת ג. (יד) ידעתי כי כל אשר יעשה האלהים הוא יהיה לעולם עליו אין להוסיף וממנו אין לגרע והאלהים עשה שיראו מלפניו: (טו) מה שהיה כבר הוא ואשר להיות כבר היה והאלהים יבקש את נרדף: ומהבנת אלה הדברים, גם ניתן להבהיר את פשר הסבל בעולם. והעניין הוא זה כשהנשמה מתייסרת בגיהינום, יש לה שם גם מומנטים של הפוגה ומומנטים אלה הם הסיבה למומנטים הסבל בעולם החיים כי זה לעומת זה עשה אותם. ביום טובה היה בטוב וביום רעה ראה גם את זה לעמת זה עשה האלהים(קהלת) * ~ * ~ * ל נ צ ח * ~ * ~ *
 
למעלה