סתם שתדעו,

TheGreatNut

New member
שאלתי לגמרי על מנת לקבל תשובה.

השימוש שלי במילים לא כל כך מדוייק, נכון להיום וביחס למידה מסויימת, ונראה לי שפשוט לא הבהרתי את עצמי כשכתבתי "היה לי תרגיל חשוב". כשכתבתי זאת התכוונתי לכך שעשיתי תרגיל שהיה לי חשוב. אז לא כל כך הבנתי למה התכוונת כשכתבת "תהפוך את התרגיל לעשיה" כי אם הבנתי אותך נכון זה מה שעשיתי. או שאתה לא הבנת למה אני התכוונתי? כך או כך אני מאוד מעוניין לשמוע למה התכוונת. עד כה השתנתי לטובה בעזרת שרשור זה ואשמח ללמוד משרשור זה עוד.
 
תרגיל - עשיה

במונחים שאני משתמש יש הבדל בין עשיה לתרגיל. עשיה נעשית ב"חיים הרגילים" לעומת תרגיל שמצריך בניית "סביבת אימון". דוגמא... אם אתה רוצה ללמוד מדיטציה, אתה יכול ללכת לקורס או לקרוא ספר או איך שתבחר ולהתחיל לתרגל מדיטציה בתוך החיים (עדיף השוק הכרמל ביום שישי בצהרים) ולא ליצור לעצמך "מרחב מלאכותי" ולנסוע ללמוד מדיטציה על פסגת הר. אגב מדיטציה, יש הבדל בין "מדיטציה" ו"תרגול מדיטציה"... אך ההסבר נראה לי ארוך ומסובך. אתה יכול "לתרגל" נשימות תוך כדי נסיעה, עבודה, מנוחה... אתה לא צריך לתת לזה שעה במקום מסויים... זה "הופך" את הנשימה לעשיה. אתה יכול לעשות "תרגילי גמישות" בסיבה מלאכותית, או לעשות את הדברים אשר הופכים אותך ליותר גמיש בכל רגע ומקום שבא לך... כולל את ה"תרגילים" שאני עושה כעת תוך כדי כתיבת הודעה זו. ידעי יודע רק דבר אחד בוודאות: המוות קיים ביקום (או יותר נכון הוא מניח שזו העובדה היחידה).... כיוון שהוא יכול למות בכל רגע (לא ידוע מראש) הוא לא במזמז את זמנו (הקצוב) על תרגילים אלא על עשיית דברים ללא פגם (כמיטבו).
 

keoser

New member
?

איך אתה מגדיר אותו? תוכל לתת כמה מאפיינים? אני ואתה בטח מגדירים שונה את המושג "לוחם". זו מילה מוכרת בשפה העברית, או שהמצאת אותה במהלך לימודיך? מה זה Jedi? המילה באנגלית לידעי [במידה וקיימת כזו מילה
]?
 
ידעי

זה איש-ידע... למילה "לוחם" יש "מטען שלילי" אצל רוב האנשים ולכן חיפשתי מילה אחרת במקומה, עד שאימצתי את המילה ידעי (בינתיים). JEDI זה ידעי באנגלית... מהסרטים של לוקאס. ידעי זה אדם/יצור שצועד בדרך עם לב (הדרך לחופש)
 

TheGreatNut

New member
תודה על המידע ../images/Emo13.gif

למעשה, לא כתבתי בשרשור זה בכוונת תחילה לעשיית תרגיל כלשהוא. אבל מצאתי את עצמי עושה תרגיל בשלב מסויים בשרשור, וגם שמתי לב אחרי שקראתי את ההודעה שלך שאני עושה את תרגיל זה גם ביום יום במני סיטואציות בזמן האחרון. שימח אותי להבחין בכך.
 

TheGreatNut

New member
ושאלה נוספת...

אני מאמין שלמידה נכונה בעזרת מורה היא למידת חומר דרך מורה ולא למידת המורה עצמו. בשרשור זה חלקת עמנו מספר של דברים שאתה מאמין בהם ומספר הנחות שהנחת. האם גם את תלמידיך אתה מלמד את השקפת עולמך?
 
תשובה נוספת.

1- אני לא מאמין 2- לא חלקתי איתכם כלום, בטח שלא "אמונות" 3- בעיניי תפקידי בתור מורה זה להראות שמשהו אפשרי, תפקידו של התלמיד זה להפוך את הדברים לאפשריים עבורו. 4- כל אדם צועד בדרכו שלו, אי אפשר לצעוד בדרך של מישהו אחר. עניתי לך?
 
או שכן או שלא...

אני לא יודע עם מזל קשור לבחירה של תלמיד ע"י מורה ושל מורה על ידי תלמיד. או אם בכלל קיים דבר כזה שנקרא "מזל"... אך אם כן, מזל שאני מלמד כי כך אני יכול ללמוד ולהתקדם.
 
שיהנו מה כפ'ת לי../images/Emo3.gif

למרות שזה יכול להישמע מעצבן שאחרים קוראים את הפורום הזה שנועד אך ורק לתלמידי שמבאלה. אני לא מתבייש בכלום ומעניין לי את זקיק השערה של אשכי השמאלי אם מישהו יקרא את מה שרשמתי
.
 

ש ק נ א י

New member
מפתיע, מפני שכך, לפחות חלק

מהתלמידים שלך מתייחסים אליה, כן, כאל קבוצה.
 
ידוע לי שחלק מהתלמידים שלי

מתייחסים כאילו שקבוצה קיימת, למרות שאני חושב אחרת... זה זכותי וזה זכותם... אולי יש אנשים שמגדירים את עצמם כ"קבוצה" ולומדים ממני... בטוח שאני לא מלמד "קבוצה". מפתיע? לא כל כך בדיוק כמו שלא מפתיע שכל אדם על פני כדור הארץ עם גישה לאינטרנט יכול להכנס, לכתוב ולקרוא בפורום הזה.
 

lexigali

New member
דווקא מאד מפתיע.

הסיכוי שמישהו ייכנס לכאן במקרה הוא קלוש (אולי אם התבלבל, נגיד, עם פורום היסטוריה).
 
לא טוב לחיות באשליות...

בעיקר לא אחרי שיודעים שזו אשליה. הפורום הזה לא "סודי", לא "פרטי", לא "חסוי" .... הוא פתוח לכל מי שרוצה להכנס. בעבר כתבתי כאן על מנת שיעזו משהו אם רוצים שבאמת הפורום יהיה "סגור" אך מנהלי הפורום החליטו להמשיך לחיות שאשליה ש"אף אחד לא יכול להכנס לכאן"...
 
למעלה