סתם קיטורים

סתם קיטורים

לא נכחתי בפורם מזה זמן רב אפילו לא באופן פסיבי (שאותו אני אוהבת) וביומיים האחרונים מנסה קצת להתעדכן אז, אפרת מחכה לשמוע את הבשורות הטובות בקשר לנסיך, אמללי מאושרת ונרגשת יחד איתך עם קבלת תוצאות הבדיקה, דנה של רותם מחזקת את ידייך ומאמינה שעם הזמן ההכרה של בן הזוג בכך שאתם ורותם צריכים אח/ילד בריא תגיע (לפעמים דורש זמן), שרון מקווה שהבדיקות יהיו טובות וירדן תתחזק בימים הבאים וגם מזל טוב על הרחבת המשפחה, מיכל כמו שנאמר הכחול הולם אותך ואנו זכינו ולכל השאר המון בריאות ואושר וכמובן לכל החדשים ברוכים הבאים לבית חם זה. ובעצת חברת פורום אני מנסה לספר מעט על מה שעובר ומעיק בזמן האחרון – אומרים שאח"כ מרגישים טוב יותר אז אני מנסה - זהירות ארוך ועלול להיות משעמם כזכור לכם עבר פשוש ניתוח להכנסת גסטרוסטום+פונדופליקציה הניתוח עצמו עבר בשלום אך ההחלמה היתה מלווה בכמה שליפות כואבות של האלמנטים החוצה וגם באספירציות חוזרות. יש אחוז קטן שהפונדופליקציה לא מועילה להם והם עדיין מפתחים דלקות ריאות (נחשו באיזה אחוז פשוש) אז שוב ההינו מאושפזים עם דלקת ריאות קשה. בגלל שפשוש סובל גם ממחלת הירשפרונג הוחלט לוותר על ניתוח פונוד' חוזר ולבצע ניתוח גאואונוסטומי (האכלה אשר מתבצעת בטיפטוף למעי הדק ולא לקיבה) ומאז הניתוח עבר כמעט חודש ופשוש לא עושה אספירציות נינוח יותר ונראה מאושר. עם הקטן - בסוף החודש מפסיקים לו את הקלינאית והמרפא בעיסוק דרך הקופה למשך 10 חודשים לפחות בהמלצת רופא ההתפתחות החכם, אבל מזה חודש אנו נימצאים ברכיבה טיפולית ושיאצו (פיזיוטרפיה לא הופסקה) ומקבלת המלצות מאחרים לגבי מרפא בעיסוק טובה. הראיה מידרדרת במהירות ולאף רופא אין תשובות למה. אצל הקטן עד ליפני חצי שנה לא היתה כלל בעית ראיה וכיום פוזל בשתי העיניים (עם רטיות פעם ימין ופעם שמאל 10 שעות ביום) עם משקפיים מספר 7 וגם ביופיקליות. בנוסף הקיץ התחיל והרטיות נופלות ומציקות יותר מתמיד ופשוט לא יודעת מה לעשות. יש מחקר חדש שניסינו להתקבל – מישקפיים אשר מדמות את פעולת הרטיה, אך הקטן לא מתאים למחקר. עם הגדולה צרות לא חסר, בשיחה עם בית הספר הומלץ להעבירה לבי"ס פתוח דבר שלא עולה כלל על דעתנו. אבל אני חושבת ומקווה שיש איזו פריצת דרך איתה לפחות דרך התרפיה בתנועה אותה היא מקבלת כבר שנה שנייה – מזה חצי שנה הילדה תפסה בגדול את נישת התינוקת למשך כל שעת הטיפול וזה אומר לדברי התרפיסטית שלפחות עלינו על משהו (מה ששלוש פסיכולוגים לא הצליחו להגיע ורק אמרו לנו במילים עדינות שאנו לא נורמליים) אני מקווה שגילוי זה יביא לאיזה שינויי. עם המשפחה מסביב גם לא קל בכלל אנו מוצאים את עצמנו מיום ליום דואגים יותר ויותר להוריי אבי חולה לב סרטן וסכרת מאוד קשה ואימי גם חולת לב ולחץ דם ונוסף לבעיות הבריאותיות הקשות אבי פשט את הרגל ליפני כשנתיים ומאז אנו מנסים לעזור כמה שאפשר אבל לא עומדים בנטל החובות הכבד. הלוואות נוספות נלקחו כדי לעזור להם אבל זה לא מספיק כל חודשיים שלוש מרחפת מעליהם ומעלינו עננת הפינויי מהבית. דבר כבר לא נישאר להם ואנו מרגישים חסרי אונים וללא יכולות לעזור יותר מבחינה כלכלית כי גם לנו לא קל בנישה זו בעקבות כל הטיפולים עם שלושת הילדים וכדומה. אם הגעתם עד לכאן כל הכבוד לכם ואתם בטח משועממים אבל רציתי לכתוב קצת בתמצית על כל דבר ואולי להרגיש מעט הקלה בלב לאחר שהדברים יועלו בכתב.
 
אמאאוהבת

אוף, איזה עומס ואיזה קושי ושמרת את הכל לעצמך ורק עכשיו את מוצאת זמן לקטר??? קראתי מה שכתבת על הגסטרו'+פונדו' ואני שואלת את עצמי מדוע מלכתחילה בילדים עם ריפלוקס קשה ואספירציות לא ממליצים על גאונוסטמי? הרי ניתוח הפונדו' באמת לא תמיד יעיל באספירציות, אז מדוע מנסים את זה בכלל? (ואח"כ עוד עושים חור נוסף בבטן?) אוף, זה כ"כ קשה לעבור את כל מה שאתם עוברים....... מאיה
 
מאיה

חור נוסף בבטן נעשה בישביל הפונדופליקציה. הגאוגונוסטומי במקרה שלנו בוצע בהעברת קטטר דרך הגסטרוסטומי לתוך המעי הדק, פעולה זו היתבצעה בחדר ניתוח אבל תחת שיקוף ללא צורך בפעולה כירוגית חיצונית. לרוב לא ממליצים על פעולה זו בתחילה (מקווים שהפונדו' תעזור) כי דרך האכלה יותר מסובכת וישנה הגבלה של קצב וקיבולת אוכל למעי הדק.
 
אוי ואבוי נכנסתי לחרדות נוראיות

עכשיו!!! מה זה כל הסיבוכים האלה??? אנחנו בדיוק לפני הניתוח הזה, ואני עכשיו חרדתית יותר מתמיד!!! לא שמעתי בכלל על האופציה הזו של החור למעי!!! סליחה סליחה אמא אוהבת שאני מתמקדת כאן בחרדות שלי, אני פשוט לא יכולה להתאפק כי אנחנו בדיוק באותו המצב שלכם, רגע לפני הניתוח והפחד הזה שהוא לא יצליח, והפחד מהשליפות. שלא לדבר על הפחד איך מפסיקים לרותם את ההאכלה דרך הפה שהוא כל-כך אוהב. טוב, אני אמשיך מהבית. חייבת לדעת-איפה עשיתם את הניתוח? מי ניתח?
 
דנוש

אל תכנסי לאופציה הזאת בשלב זה. כמו שכתבה אמאאוהבת קודם כל נותנים צ'אנס לגסטרו'+פונדו'. תתמקדי בזה. מאיה
 
דנה קודם כל להירגע

לא להיכנס לחרדות. ברוב המיקרים הניתוח מצליח ופותר את בעית האספירציות ואני מכירה כמות לא מבוטלת של ילדים אשר עברו ניתוח גסטרוסטום והבעיה ניפתרה לחלוטין. דנה לא לרוץ עם המחשבות הלא טובות קדימה, תתמקדי בניתוח שרותם עומד לעבור ובהצלחתו המלאה
 
וואו אמאוהבת

|קראתי עד הסוף ואפילו פעמיים, נראה כי חוץ מהשמיים הכל כמעט נופל מהידיים בא לי פשוט לחבק אותך, לחבק חזק.... יש לי מלא שאלות אבל אני צריכה לארגן קצת את המחשבות... בינתיים תוכלי בבקשה להזכיר את גילאי הילדים? שולחת לך חיבוקים וירטואלים אינסופיים...
 
תודה

מאמינה בו שמחתי לקרוא על התקדמות הנסיך ברמת התקשורת האחיזה והמשחק (חייב להגיע עם אמא כזו) - כל הכבוד לכולכם. הילדים - הגדולה בת 9, פשוש בן חמש וחצי וקטן בין 4 וקצת
 

אמללי

New member
אמאאוהבת ../images/Emo24.gif../images/Emo24.gif../images/Emo24.gif

לא סתם קיטורים... לא משעמם... ולא נעלים!!! מותר, צריך ורצוי להוציא את כל החרא (סליחה על המילה הבוטה) שמרגישים בפנים
וכשכל כך הרבה דברים קורים בבת אחת איך את מצליחה לעמוד בהכל ועוד לעזור ולטפל לא רק בילדים אלא גם בהורים וגם בבעיות הכלכליות... אני ממש בהלם!!! את מדהימה!!!
לא יודעת איך לעזור מלבד המון
גדולים ומכל ה-
אולי רק בנישה הקטנה והמצומצמת שלי... ראיה. קודם כל לגבי הרטיות... איך אתם שמים את הרטיות? ממש על העין? כי בזמנו כשניסינו עם שקד מצאנו שהיה הכי נוח להדביק את הרטיה על המשקפיים ולא על העין. רק שבמקרה כזה מאוד חשוב לקחת משקפיים שממש מקיפות את כל העין כך שבאמת העין תהיה סגורה טוב. מה לגבי טיפות במקום רטיה? אני יודעת רק שיש בעיה עם טיפות במידה והעין במצב לא טוב (חדות ראיה של 6/30 ומטה. לפי מה שהבנתי (ואני מקווה שאני לא מטעה...) הסיבה לכך שלמרות הטיפות ששמים בעין הטובה רמת הטשטוש לא מספיק חזקה על מנת להתגבר על חדות הראיה הירודה בעין אותה רוצים לחזק). ודבר שני. האם יש כיוון למציאת הסיבה להדרדרות המהירה? האם הייתה הדרדרות או שרק לפני חצי שנה התחלתם בטיפולים ובבדיקות לעיניים? למי אתם הולכים?
 
אמללי

את הרטיות אנו שמים על העין, ניסינו להדביק רטיה על המישקפיים והקטן תמיד מצא דרך לעקוף את המחסום אפילו שניסינו מסגרת גדולה מאוד. על הטיפות לטשטוש העין היותר חזקה כביכול לא שמעתי אשמח לקבל אינפורמציה נוספת. אף רופא לא יודע את הסיבה להידרדרות המהירה וזהו מצב חדש יחסית רק חצי שנה ליפני כן כל המעקבים לא הראו על שום בעיה (בוקר אחד הילד קם עם העין בתוך האף כמעט) מבחינת רופאים הלכנו לבן עזרא בירושלים סטולוביץ בתל-אביב ושפירר מרמת גן ואף אחד לא יכל לתת לנו תשובה או הסבר למצב.
 

אמללי

New member
אמאאוהבת

לגבי הטיפות רצוי שתשאלי עליהם את הרופא. כי לנו זה לא התאים (מאותה סיבה שציינתי קודם של חדות ראיה מינימלית...) אנחנו גם לא המשכנו עם סגירת העין כי אצלנו זה רק החמיר את המצב
... לגבי המסגרת דוקא מסגרת גדולה היא לא טובה (לדעתי ומנסיוני..) אצלנו מה שעבד זה משקפי שמש שהוצאנו להם את העדשה בעין שאותה רצינו לחזק ואטמנו את העדשה בעין "הטובה" (אצלנו אין ממש עין טובה אבל לא משנה...). משקפי השמש התאימו לה מאוד לראש ולפנים (כך שהם לא נפלו או זזו סתם) והעדשה ממש עטפה את העין מכל הכיוונים (יש כאלו משקפי שמש אם תשימי לב). הבעיה באמת שהילד יכול להוריד את המשקפיים מתי שהוא רוצה (להבדיל מהרטיה המודבקת) ואני מניחה שבגלל זה זה אולי לא מתאים לכם... האם הפזילה היא רק בעין אחת כל הזמן או פזילה מתחלפת או פזילה קבועה בשתי העיניים? יש לו באמת עין אחת יותר טובה ועין אחת פחות טובה? או ששתי העיניים באותו מצב פחות או יותר? באמת מציק שגדולי רופאי העיניים בארץ לא יודעים את התשובה... האם אתם בשלב של בדיקות? או שפשוט הם אומרים שהם לא יודעים וזהו? הם מודאגים מההדרדרות המהירה או שהם מכירים תופעה כזאת?
 

אמללי

New member
מצאתי את ההתיחסות שהייתה

לטיפות במקום כיסוי ברטיה בפורום רפואת עיניים לילדים: "ניתן לטפל בעין עצלה בטיפות אטרופין הגורמות לטישטוש הראיה לקרוב.אבל צריך לזכור כי המחקר שהראה שהיעילות של הטיפות דומות לכסוי מתייחס רק לעין עצלה בדרגה של עד 6/30.כך שאם הראיה בעין העצלה היא יותר טובה מ 6/30 ניתן לטפל בטיפות האטרופין לעין הטובה." אגב, במקרה זה השאלה הייתה לגבי ילד בן חמש (כך שנראה לי שזה ממש מתאים לכם כל עוד באמת חדות הראיה טובה מספיק...)
 
אמללי תודה

על ההפנייה לפורום השכן אני באמת אשאל את הרופא עם הטיפות מתאימות כי אנו די גבולים עם חדות הראיה. הפזילה היא בשתי העיניים ומתחלפת בין קרוב לרחוק והעין השמאלית חזקה קצת יותר מהימנית. את שלבי הבדיקות עברנו ואפילו בוצע CT לשלילת לחץ פנימי. השערת הרופאים בגדול כנראה משהוא מולד (והפעם לא בשל ההנשמה) שפרץ ביום אחד ואין לו הסבר או אפשרות לדעת עד לאן יתדרדר.
 

אמללי

New member
לגבי חדות הראיה

האם אתם גבוליים מבחינת חדות הראיה עם או בלי משקפיים? לפי הבנתי את חדות הראיה צריך לבדוק לאחר התיקון. כלומר אם בעין העצלה (הפחות טובה) ניתן לשפר את חדות הראיה בעזרת משקפיים הרי צריך להתייחס לחדות הראיה עם המשקפיים. כי אמנם את העין הטובה מטשטשים אבל העין הפחות טובה אמורה לעבוד בשיא כוחה (כולל משקפיים)... האם ההתדרדרות הייתה מבחינת הפזילה או מעוד בחינות? האם שקלתם ניתוח (כלומר האם ייתכן וזו בעיה בשרירי העיניים?)
 
חדות ראיה

עם מישקפיים חדות הראיה טובה יותר ובה הוא לא גבולי ואולי בגלל זה הטיפות כן יתאימו לנו, אני צריכה לדבר עם הרופא. כאשר התחילה בעיית הפזילה הרופא אמר שנוכל לנתח לאחר תקופה קצרה עם הרטיה, כיום בעקבות ההידרדרות המהירה בראיה וגם בפזילה אנו בכלל לא מתאימים לניתוח, הבעיה לא בשרירי העין אלא יותר בעצב ולכן ניתוח למתיחת השריר לא מתאימה.
 
אמאוהבת

יש רטיות מבד ששמים על המשקפיים ואז זה נדבק עם סקוטש ולא נופל... כמו כן יש רטיות ציבעוניות עם ציורים מעניינים יכול להיות שזה ישאר יותר שווה לבדוק לדעתי... בקשר לכסף... יש כל מיני עמותות שאפשר לפנות אליהם... חשבת על זה?
 
ניסינו רטיות בד על המישקפיים

וכמו שכתבתי הילד מצליח לברוח עם העיניים. הרטיות הציבעוניות אלו הרטיות המועדפות על הקטן אך מגיבות פחות טוב לקיץ ומהר מאוד נופלות והרטיות החומות נידבקות קצת יותר אבל גם גורמות לפצעים אצל הקטן (הוא לא מוכן שנשתמש בהם).
 

שרון123

New member
בכל לא סתם, ובכלל לא משעמם../images/Emo24.gif

אין לי מושג איך את מצליחה לעמוד בכל הקשיים האלה, יש לך דקה אחת של מנוחה? יש לך דקה לעצמך? אני ממש לא יודעת מה להגיד מול כל הצרות שנוחתות עליכם. גם הקושי עם ההורים, והמצב הכלכלי הקשה
לא הבנתי את מה שכתבת על הבת. מה הכוונה שהיא תופסת את נישת התינוקת?, ולמה הפסיכולוגים הקודמים אמרו לכם שאתם לא נורמלים?
כל כך הצטערתי לשמוע על כל התלאות שעברתם עם הפשוש
וגם המצב של הקטן שלכם מאד מדאיג
מקווה שהמצב יתחיל להשתפר, ניראה לי שעברתם מספיק צרות בשביל כל החיים, מעכשיו צריך להיות לכם רק טוב
 
משעמם לי, לא אמרתי ../images/Emo8.gif

שרון פסיכולוגיים רואים את הילדה פעם בשבוע לפגישה אחת והגדולה ילדה שיודעת לתת לכל אחד לראות את הצד שהוא רוצה ולפגישות שאני ההיתי שותפה להם הילדה היתה אחרת ממה שהיה בבית הספר או בבית. רק מי שמכיר את הגדולה ורואה אותה יותר יודע על מה אנחנו מדברים, וכמובן משלושת הפסיכולוגיים קיבלנו "מה אתם רוצים מהילדה" ואנו מודאגים מההמשך.
 
למעלה