סתם משהו שמסקרן...

מצב
הנושא נעול.
סתם משהו שמסקרן...

סתם משהו שמסקרן...
רציתי לשאול אם מישהו יודע מה מקור מסילת הברזל שעוברת בסמוך לגשר פז בחיפה? מה המסלול שלה ולמה נסגרה? ראיתי לידה בכניסה לחיפה את הרמזור עם 2 האורות המהבהבים האדומים-הרמזור נראה חדש יחסית. מישהו יודע? :)
 

Y.G.J

New member
מה זאת אומרת מקור?

סתם משהו שמסקרן...
רציתי לשאול אם מישהו יודע מה מקור מסילת הברזל שעוברת בסמוך לגשר פז בחיפה? מה המסלול שלה ולמה נסגרה? ראיתי לידה בכניסה לחיפה את הרמזור עם 2 האורות המהבהבים האדומים-הרמזור נראה חדש יחסית. מישהו יודע? :)
מה זאת אומרת מקור?
המסילה שעוברת בכביש איפה שעושים עכשיו את מערכת הגשרים??? זו מסילת משא שעוברת לנשר ומזרחה אבל לא בשימוש אבל משאירים אותה לעתיד כי אולי ירצו אותה פעם מי יודע הרי זה ברור שכשיורידו אותה פתאום תהיה שריפה באיזור ויצטרכו להביא כמות מים מהר וזה יהיה פתרון טוב
 
שלוחות בחיפה

סתם משהו שמסקרן...
רציתי לשאול אם מישהו יודע מה מקור מסילת הברזל שעוברת בסמוך לגשר פז בחיפה? מה המסלול שלה ולמה נסגרה? ראיתי לידה בכניסה לחיפה את הרמזור עם 2 האורות המהבהבים האדומים-הרמזור נראה חדש יחסית. מישהו יודע? :)
שלוחות בחיפה
למעשה, בסמוך לגשר פז בחיפה מתחילות שלוש שלוחות שונות של רכבת ישראל, מלבד הקו הראשי וכמה מסילות של מוסך הרכבת שעוברות מתחתיו. מצדו החיפאי של הגשר יוצאת שלוחה אל עבר תחנת הכח של חברת החשמל וחברות הדלק, שלוחה שמהווה את אחת הצלעות של משולש המסילות של חיפה. כיום המסילה מנותקת קצת אחרי קודקודו של המשולש בכיוון השלוחות לחברות הדלק ולחברת החשמל והשלוחה משמשת אך ורק להפיכת רכבות. מהצד ה-´מפרצי´ של הגשר מתפצלת מהקו הראשי השלוחה לתל-חנן ששימשה במקורה כשלוחה למפעל המלט ´נשר´ ועוברת בחלק ניכר מאורכה על תוואי המסילה החג´אזית לסוריה. באיזור תל-חנן (קצת אחרי תחנת הצומת ההסטורית בלד אלשיח´, ממנה יצאה השלוחה החג´אזית לעכו) יש מספר מסילות מקבילות ורכבת ישראל משתמשת בהן מזה שנים רבות לאחסון קרונות משא שיצאו מהשירות עד למכירתם לגרוטאות. כיום השלוחה עדיין קיימת ושלמה, אולם היא חסומה במספר מקומות בדרך ע"י ערמות זבל (באיזור הצ´ק פוסט), חוברי בניין (באתר הבנייה של הגשר מעל צומת הקריות) ובעצים קטנים שצמחו בינתיים על המסילה. מעט אחרי השלוחה לתל-חנן מתפצלת, לכיוון השני, השלוחה לנמל הקישון, שהיא הפעילה ביותר מבין השלוש (אפילו צילמתי את קטר ה-T44 מספר 131 שם עם רכבת קרונות שטוחים בקיץ - תמונות אימונות ונוראות) ומשמשת להובלת מטענים ליבוא וייצוא מדי פעם. גם הרכבת הרוכנת שהובאה ארצה ב-1998 נפרקה בנמל הקישון, כמו-גם חלק מקרונועי ה-IC3. בתמונה המצורפת העליונה ניתן לראות מערך קרונועי IC3 על תחילת השלוחה לכיוון תחנת הכח וחברות הדלק ואילו בתמונה התחתונה ניתן לראות מצד ימין את תחילתה של השלוחה לתל-חנן מתחת לגשר פז המקורי עצמו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה