סתם ככה חולק רגשות

סתם ככה חולק רגשות

היי, קוראים לי צור, אני בן 22, וסתם עלה בי צורך לחלוק קצת ממה שיש לי בפנים. אז ככה, חייתי רוב החיים עם אמא. ההורים מעולם לא נישאו, אך חיו ביחד עד שהייתי בערך בן 3. לא סגור בדיוק. בכל מקרה, בשנים הראשונות אחרי הפרידה - בכל פעם שנפגשו הם מצאו על מה לריב. מעולם לא באלימות פיזית, אבל החליפו צעקות, האשמות הדדיות, וכל מה שיש בריבים העסיסיים בין בני-זוג שנפרדים. אני זוכר שבתור ילד לעולם לא רציתי שהם יפגשו, כי ידעתי שיריבו. אמנם בהמשך השנים זה נרגע, והיום הם לא רבים בכלל, אבל עדיין - בתור ילד לא ידעתי מה זה הורים שמדברים אחד עם השני. הם רק רבו. אז לאן אני חותר? בשנים האחרונות עליתי על תופעה שיש אצלי, והיא שאני מתחמק מעימותים בכל דרך אפשרית. אני מוותר המון, שומר דברים בלב, לא מתווכח, מקבל את מה שאומרים לי. בקיצור, "יס-מן" שכזה. לעיתים קרובות בצורה מוגזמת שגם פוגעת בי. הכל - רק לא לריב עם מישהו. אני מודע לתופעה בכמה השנים האחרונות, אך בניתוח אחורה: זה תמיד היה כך. פשוט לא שמתי לב לזה כי זו היתה ראיית עולמי. האם מישהו יכול להזדהות איתי? איך הריבים של ההורים שלכם השפיעו על החיים שלכם כבוגרים?
 
ווואיי זאת בדיוק אני.....

אף פעם לא חשבתי שעוד מישהו סובל מהבעיה הזאת ועוד בדיוק מאותם סיבות.......... אני צריכה לעכל את מה שכתבת......זה מאד מפריע לי בחיים.............
 
מצד שני

כמובן שאני לא יכול להטיל את האשמה רק על הריבים בין ההורים. אני מאמין שחלק ניכר מן התופעה מקורה באופי שלי. אבל למה לא חשבת שאצל עוד מישהו זה ככה? הרי היום, כשיש כל-כך הרבה זוגות שמתגרשים ומשאירים אחריהם דור חדש של הפרעות איושיותיות אצל דור חדש של ילדים - הגיוני שלא נהיה לבד.
 
אני מסכימה עם כל מה שאמרת

גם לגבי האופי, וגם לגבי ההשלכות. לא יכולתי להאמין שעוד אנשים סובלים מהתופעה הזאת של המנעות מריבים, עד שבתקופות מסוימות כבר לא היו לי מחשבות עצמאיות - כי כל הזמן התעסקתי בסוגיה של להפוך את כולם למרוצים, ולהמנע ממריבות. זה לגמרי מוגזם..... ממה נראה לך שזה נובע - רק מהצער של לראות אנשים כועסים אחד על השני, או שאתה חושב שזה גורם לנו לאיזה פחד של משהו קיצוני עומד לקרות: גירושין, נטישה שלנו וכדו'?
 
אני יודע שאצלי

מדובר בתחושת אי-נוחות קיצונית עד אי-יכולת לסבול את העובדה שאנשים רבים לידי. אני לא מרגיש פחד מפיצוץ או קש שישבור את גב הגמל. לא חוויתי כזה אירוע ואם חוויתי אז אני לא זוכר. פשוט אני לא מצליח להביא את עצמי למצב שבו אני מתעמת עם מישהו. דרך אגב - יש לזה השלכת חיוביות ושליליות כאחד. חיוביות: אני מאוד אהוב/מקובל/נערץ במסגרות חברתיות שונות שהן לקחתי חלק בחיי כבוגר (כילד הייתי ילד כאפות...). בעיקר בצבא. זה כמובן מגיע מהנקודה של ריצוי של כל הצדדים. שליליות: אני מפסיד הרבה מאוד מכל הויתורים האלה. יתרה מזאת - אני קצין בצה"ל. יש לי חיילים. אני לעיתים קרובות מוותר יותר מדי על מילוי משימות / ביצוע מטלות - רק בשביל להיות בסדר איתם. בכל אופן, מדובר בתופעה שכנראה תלווה אותי כל החיים שלי.
 

ny22

New member
מנהל
אני רק רוצה לומר...

שבעיני זה שזוג הורים מתגרש, לא אומר שלילדים יהיו הפרעות באישיות. השאלה היא גם כיצד הוא מתגרש. אם הוא עושה את זה בצורה טובה ונכנונה, הילדים יכולים לגדול בצורה "תקינה". אתה לא יכול להטיל את האשמה רק עליהם, אבל יש להם, ככל הנראה, חלק מאוד חשוב בתופעה הזאת.
 

nav27

New member
היי

גם אני סובלת מזה כשאומרים לי משהו שאני לא מסימה איתו אני אומרת בסדר בסדר או משהו כזה וממשיכה הלאה או שאני בורחת באמצע ויכוח זה חבל מאד אבל אני גם חושבת שיש לזה השלכות חיוביות. אפשר ללמוד ולהבין מזה דעות של אנשים אחרים אתה לא רץ מהר להתנגד ובטוח שמה שיש לך זה נכון ,אתה לומד להבין ולקבל גם דעות ששונות ממך.... ברור שצריך ללכת בעניין הזה באמצע ולא להיות אדם שקל לנצל אותו, אבל תשמח שאתה במקום כזה ןלא ההיפך--אדם שבטוח ואיכפת לו רק מעצמו... בכל מקרה---מקווה שהצלחתי להבהיר את עצמי נכון..... הבצלחה בהכל!!!!
 
מסכים איתך לגמרי

ובמיוחד עם החלק שאומר שמזל שאני כזה ולא להיפך. באמת לא רשמתי את זה עד עכשיו, אבל לחלוטין אני מברך על כך שאני לא ההיפך המוחלט של התכונה הזו בי. מנסה למצוא את שביל הזהב... בהצלחה גם לך יקירתי..!
 

כפיר 38

New member
היי...

בעיקרון את צודקת אבל יש לצערי תופעה שבארצנו הקטנה - הישראלים אוהבים לנצל אחד את השני - זה אופי ישראלי מובהק מי שחזק מנצח ומי שחלש בורח ! אני מאלה שמנצלים אותו לצערי כי אני יותר מידי טוב לב וזה החולשה שלי - אני לא משקר ולא יודע להגיד כל כך לא! זה נורא ואיום כי ישר מזהים את זה ועולים עלי ומנצלים אותי ואני כמו אהבל - לא מתנגד זה הרגשה מאוד נוראה שמנצלים אדם תוך שימוש בתחבולות וערמומיות
 

כפיר 38

New member
היי צור...

יש מעגל שלא נשבר לעולם ומי שמצליח לשבור אותו הוא עילוי וזה מעגל של הורים מתגרשים והילדים שלהם מתחתנים ומתגרשים וכן הלאה והלאה... אני בן 39 - הגיל לא משחק כאן תפקיד כי אני נראה צעיר גם במראה וגם באופי המשוגע שלי חחח - לצערי אני התחלתי בתהליכי גירושים ואני פרוד כעת - יש לי שלושה ילדים קטנים ומקסימים שחיים עם אימם הם סובלים מאוד קשה ויש להם כבר התנהגות פרועה וכל הסימנים הפסיכולוגים שמופיעים אצל ילדים להורים גרושים - וזה רע מאוד! אני גם הייתי ילד להורים גרושים וילד שלא ראה כמעט את אבא שלו - מחקתי את אבא שלי מהתודעה - היום הוא כבר לא בחיים דרך אגב היה לי גם חיים לא קלים והרבה בעיות פסיכולוגיות שמלוות אותי עד עצם היום הזה - ובגלל זה חייבים לשבור את המעגל - אני כבר עשיתי שינוי מדהים בתפיסה של זוגיות נכונה ואמיתית - כך שאדע להבא מה היא זוגיות כשאהיה בה - כעת אני לבד ואין לי חברים ואני נכה צה"ל נוסף על הכל - החיים לא קלים ידידי
 
לא פשוט להיות בריב../images/Emo122.gif

וכמו שאתה כותב, יש אפילו יתרונות חברתיים בלהיות "איש שלום". מצד שני, המחיר, לעיתים קרובות, הוא בהרגשה שאתה לא ממש שם
/ שאתה "מדלג" על עצמך, ואולי נותן אפילו לאחרים לפעמים לדלג עליך. ההורים שלך, כמו שאתה כותב, מבטאים את כעסיהם באופן בוטה, "עסיסי", ולא ממש מתחשב במי שסביבם. ממקום כזה אולי טבעי לגדול למקום שנמנע מריבים, כשבהרגשה, כל ריב, יהא אשר יהא הופך תמיד למלחמת עולם שמותירה אחריה אדמה חרוכה.. אולי אתה מחפש עכשיו את הדרך הנכונה לך לריב, הדרך שתאפשר לך לבטא את רגשותיך, ומצד שני לא תהיה מאיימת מדי כעלולה להפוך את כל העולם על פיו. וכידוע עצם החיפוש הוא כבר תחילת הדרך..
 

ny22

New member
מנהל
הי צור - הנה מה שיש לי לומר לך ../images/Emo26.gif

ברוך הבא לפורום
(תראה אם קיבלת מסר...) לפני הכל אני חייב לומר שאני מסכים עם המשפט: "אני מודע לתופעה בכמה השנים האחרונות, אך בניתוח אחורה: זה תמיד היה כך. פשוט לא שמתי לב לזה כי זו היתה ראיית עולמי." אתה נמצא בגיל שהמון פעמים מה שעושים בו זה מעין חשבון נפש כזה ומתחילים להבין כמו כל מיני דברים כמו "מה גרם לנו להיות כמו שאנחנו" וכו'... לגבי התוכן של מה שכתבת: השאלה היא אם זה מפריע לך או לא. נכון שכתבת שזה פוגע בך, אבל יש כאלו שגם כן נמנעים מויכוחים וזה לא דבר רע בכלל. אחד הדברים הכי חשובים זה למצוא את האיזון. למשל: תחשוב על אדם שאוהב לשתות אלכהול. אז זה יכול להיות טוב ונחמד, עד שזה פוגע באותו בנאדם. לכן חשוב למצוא את האיזון הנכון. אם זה הזמן הנכון לשתות וכמה. גם פה בדיוק אותו הדבר. אם אתה נמנע מויכוחים וזה לא מפריע לך - אין אם זה שום בעיה. העניין הוא שצריך למצוא את האיזון הנכון. לגבי השאלות שבסוף: א. כן, אני יכול להזדהות איתך, אבל מהכיוון ההפוך: דווקא בגלל שההורים שלי רבו הרבה - יש לי נטייה לא קטנה לווכחנות ולא מעט מעירים לי על זה שאני כל הזמן מתווכח. כמוך, גם אני עשיתי "ראיה לאחור" והגעתי למסקנה שיכול מאוד להיות שזה מה שגרם לכך. ב. הריבים השפיעו, כמו שכתבתי קודם לכן - עם הנטייה לווכחונות, וגם יצרו תפיסת עולם "אחרת". ככה זה ששני יישויות מאוד חשובות לך נמצאות בקצוות כל-כך מנוגדים.
 
למעלה