מפי האתון:
אין ספק שיש ללחן משמעות. אבל לא רק...... לאלתרמן יש שירים מדהימים ללא לחן. הבאתי בכוונה את הזר המקנא לרעייתו בגלל שזה שיר מולחן ולכן הוא גם מוכר וידוע. אני נחרדת מן השיר הזה. אני לא מצליחה לאהוב אותו , אני מודה. ואני גם מודה, שאני חושבת שקצת מתנשא מצדך לומר לי שאתה מתעב ניתוחים של שירה, זה לא הוגן, ושירה נכתבה מתוך ידיעת השיר. גם אני התווכחתי עם מורותי לספרות, אבל הוויכוחים היו על הפרשנות, לא על עצם הפרשנות...... אגב, שיר אחר של אלתרמן, לא שיר אהבה, "עושה לי את זה" בלי הרבה ניתוחים, והוא לא מולחן לדעתי, מכיר? "ענבלים במרעה ושריקות ושדה בזהב עד ערב. דומיית בארות ירוקות מרחבים שלי ודרך. העצים שעלו מן הטל נוצצים כזכוכית ומתכת, להביט לא אחדל, ולנשום לא אחדל ואמות, ואוסיף ללכת." אוח אוח אוחחחחחחחחחחחחחחחח יום נעים