סתם בא לי..מותר??

tvrui10

New member
סתם בא לי..מותר??

מה הוא לדעתכם שיר האהבה האולטימטיבי.. נכון שיש הגדרות רבות לאהבה,ומכאן כל אחד והעדפותיו... אבל לעניות דעתי (הקובעת)..אחד השירים שיכול לעמוד במקום גבוה ברשימה הוא: "זמר שלוש התשובות" של אלתרמן (מעדיף את הביצוע של רבקה זהר) יש הצעות אחרות???
 

שמים1

New member
גם לי בא ../images/Emo3.gif

שיר אהבה אולטימטיבי זהו שיר המצליח להביע במילים תחושות ורגשות ולתת לקורא לחוש את המילים ולגעת . אני בחרתי את שירה הפחות ידוע של רחל בגני נטעתיך בגני נטעתיך, בגני המצנע - בליבי השתרגו פארותיך ועמקו שורשיך בי. ומשחר עד לילה לא ישקט , לא ירגיע הגן זה אתה בו , אתה בו באלפי צפריך רן. אולי אין לו מנגינה אבל המילים , המילים נוגעות ומתנגנות ללא תווים , בעושר הדימויים , ברכות ומשמעות הניתנת להם.
 

tvrui10

New member
בטח שיש לו לחן..אפילו אני יודע..

בגני נטעתיך חוה אלברשטיין מילים: רחל לחן: מוני אמריליו בגני נטעתיך בגני המוצנע - בליבי השתרגו, השתרגו פארותיך ועמקו, ועמקו בי. ומשחר ועד לילה לא ישקוט לא ירגיע הגן זה אתה בו אתה בו אתה בו באלפי, אלפי ציפוריך רן. ויש גם ביצוע של שולי נתן
 
שמיייייייים את משהו משהו את

שנים זה היה שיר האהבה האולטימאטיבי בעיני. והלחן עשה את שלו, כך שהשיר הושר וזוייף בביתי[חרף הלחןהלא קל] מליוני פעמים לדעתי , מה שגרם לבעלי לשנוא את רחל. אבל יש לה שירי אהבה מדהימים. מה עם "פגישה, חצי פגישה, מבט אחד מהיר קטעי ניבים סתומים, זה די ושוב הציף הכל ושוב הכל האיר משבר האושר והדווי. אף סכר שכחה בניתי לי מגן הנה היה כלא היה ועל ברכי אכרע על שפת אגם סואן לשתות ממנו לרוויה"........... שמעי, אני חייבת להכיר אותך, כמה מוזר לי שהשתמשת בשיר שלי לתאר שיר אהבה מושלם. לאחרונה, אני אוהבת עוד אחד, כתבתי עליו כבר באינספור הזדמנויות, אבל הוא מייצג אהבה שקצת מטרידה אותי, למרות שאני כלכך אוהבת אותו, זה השיר "בתוך" של יעל טבת. דיברתי עליו כבר, אני חוזרת. "אני שקעים לכל קמריך אני ימים זורמים אליך אני ציפור אומרת שירה ובלעדיך אין לי מה אני שרים לכל מיליך כוכב נופל בלילותיך בי יש נתיב - כל ישותך אני טובעת בדמותך". יש בשיר הזה משהו שדומה בעיני לשיר הפריירית [או כפי שאהרון קרא לו "זמר שלוש התשובות", הוא מייצג איזו התבטלות מוחלטת בפני מושא האהבה, וזה מציק לי. בקיצור, אין, אין על רחל
 

tvrui10

New member
טוב מרגיש שחייב להסביר !

פעם הגדרתי אהבה..כביטול האני שלך בפני זה שאתה אוהב (זה נכון לגבי כל סוג של אהבה).. כל זה יכול להתקיים רק אם זה הדדי ! לא מקבל,לא מבין, אהבה חד צידית.. ולכן ההתבטלות הזו בשיר המקסים (או בלשון העם,הפרייריות), נשמעת בעיניי,כעין מבחן הדדי לאהבה אולטמטיבית (שאינה קיימת במציאות) וברור, על אף שזה לא נאמר ,שהכוונה שגם הגבר ינהג כך. אז אולי אני רואה בשיר את מה שאין בו,או רואה מהרהורי ליבי.. אבל לא מאמין בפרייריות באהבה או בכלל ביחסים ,ואפילו כשזו רק הרגשה סובייקטיבית...
 
העם מדבר:

אילו היה ולו רמז קל שבקלים לכך שיש הדדיות...... אבל אין. ולא רק שאין, יש לאלתרמן [שיהיה ברור לגמרי, בעיני גדול המשוררים העבריים של העת החדשה] עוד שירים שאפילו לא מרמזים, אלא אומרים ברורות: את צריכה לתת לי את כולך, אני........לפי בחירתי. "אם תאמרי אל מחול לרדת, באחרון מיתרי אנגן לך אם תחסר לך מתנת הולדת, את חיי ומותי אתן לך....... ...אך אם פעם תהיי צוחקת, בלעדי במסיבת מרעייך תעבור קנאתי שותקת, ותשרוף את ביתך עליך." ומי שר את זה? שר את זה אדם שמת זה מכבר........ הזר מקנא לרעייתו. יש לאלתרמן עוד ועוד דוגמאות שמצוות על הרעיה להיות כולה שלו, ועליו לבחור מה לעשות, לקנא לה ולא לתת לה לזוז. לא רוצה להיות טרחנית ולהביא עוד ועוד. ולמרות שאני חוזרת ואומרת, אין משורר כמוהו בעיני, קשה לי עם זה. ואם אני טרחנית אהרון, זה בגלל הנושא המקסים שהבאת, כמה שאני אוהבת דיונים שכאלה
 

tvrui10

New member
שלום לך עם :

אז כך, נתחיל בתמימות דעים.. על אף שאין לי כל מושג ירוק בשירה.. ואני שונא,שלא להגיד מתעב..ניתוחים סיפרותיים בכלל ושל שירה בפרט.. (תמיד התווכחתי עם המורה לספרות: "איך הצלחת משורה אחת להבין את כוונת המשורר, אבל זה סיפור אחר).. חושב כמוך שאלתרמן הוא המשורר העברי החשוב ביותר,אבל זה בעיקר שאת שיריו לא צריך לנתח,והם מדברים אליי. אגב גם השיר שהבאת הוא שיר אהבה חזק.. אדם מוכן לתת את חייו למען מושא אהבתו.. יש חזק מכך ?..ונכון הוא קנאי.. אני לא מאמין באהבה סטירילית שאין בה קינאה.. "אם תאמרי אל מחול לרדת, באחרון מיתרי אנגן לך אם תחסר לך מתנת הולדת, את חיי ומותי אתן לך....... ...אך אם פעם תהיי צוחקת, בלעדי במסיבת מרעייך תעבור קנאתי שותקת, ותשרוף את ביתך עליך." מתרגש כל פעם מחדש מעוצמת המילים..הרגשות שמובעות בו. נ.ב. האם אנו לא נותנים משקל גם ללחן,בהערכת שיר?
 

dardara

New member
טבריני ../images/Emo140.gif

לטעמי הבאת כאן כמה שורות של אחד השירים היפים והמקסימים שישנם בשירה הישראלית מכל הזמנים ואם הזכרת לחן ,הרי שלשיר הזה יש לחן יפיפה , גם לדעתי נתן אלתרמן הוא אחד היוצרים הטובים שקמו לנו שירו יפים ונוגעים .
 
מפי האתון:

אין ספק שיש ללחן משמעות. אבל לא רק...... לאלתרמן יש שירים מדהימים ללא לחן. הבאתי בכוונה את הזר המקנא לרעייתו בגלל שזה שיר מולחן ולכן הוא גם מוכר וידוע. אני נחרדת מן השיר הזה. אני לא מצליחה לאהוב אותו , אני מודה. ואני גם מודה, שאני חושבת שקצת מתנשא מצדך לומר לי שאתה מתעב ניתוחים של שירה, זה לא הוגן, ושירה נכתבה מתוך ידיעת השיר. גם אני התווכחתי עם מורותי לספרות, אבל הוויכוחים היו על הפרשנות, לא על עצם הפרשנות...... אגב, שיר אחר של אלתרמן, לא שיר אהבה, "עושה לי את זה" בלי הרבה ניתוחים, והוא לא מולחן לדעתי, מכיר? "ענבלים במרעה ושריקות ושדה בזהב עד ערב. דומיית בארות ירוקות מרחבים שלי ודרך. העצים שעלו מן הטל נוצצים כזכוכית ומתכת, להביט לא אחדל, ולנשום לא אחדל ואמות, ואוסיף ללכת." אוח אוח אוחחחחחחחחחחחחחחחח יום נעים
 
בוקר טוב

אתמול היה לי מצב רוח מוזר לא רע ולא טוב במיוחד, מין עצבות מעט , ולא היה לי מה לומר מאד רציתי ,לא הצלחתי, משהו בי נסגר , זה היה אתמול פתאום התנגן לי השיר "שניים" שהבאתי כאן, והבוקר הוא ליום חדש.. גם לדעתי נתן אלתרמן יוצר גדול אני גם מאד אוהבת את "שירת רחל" שלא קמה יוצרת שכמותה רציתי להביא אחד משיריה לכאן אבל הזמן דחוק צריכה ללכת אוףףףף לעבודה בוקר טוב ליאור
 

tvrui10

New member
את חטאי אני מזכיר!

אם להודות (בצער) קבל עם ועדה שלא להבין בשירה -זו התנשאות,אז אני מתנשא. אם להגד במרומז,שלא יכול/יודע/אוהב/מתעב לנתח יצירה,זו התנשאות,אז אוקי אני מתנשא.אין לידבר וחצי דבר נגד מנתחי יצירות למינהן,פשוט חלק מהן נשמעים לי כקוראים בקלפים,ממצאים תיזות והסברים שאין להן קשר לכתוב. מוכן לקבל כל אמירה,ניתוח -שמתבסס על משהו,או לפחות מתיישב עם ההגיון. לא בוש בחסרונות שלי(מאחר וכבר הבנתי שאני לא מושלם,וקיבלתי את זה בצער,אבל בהשלמה), אינטרפטציות בנויות בין השאר,לא רק על העובדות ,אלא על הפירוש שלנו של אותה "עובדה" או אמירה..והפירוש שלנו,בנוי בין השאר גם על מבני האישיות שלנו... טוב..נדבקתי ממך בטרחנות (הייתי חייב להגיד את זה גם אם מסתכן בהתנשאות).
 
../images/Emo66.gifבוקר טוב לאנשי הקסם.....

מקווה שתסכימו לקבל אותי לחברתכם ....קוראת בעיון את מה שכתבתכם ומאוד מצא חן בעיני...ולכבוד אהבה אפתח ..... באתי לעולם כדי לאהוב אותך.. לאהוב אותך ולרצות בך. להיות זקוק לך,להרגיש אותך, לנגוע בך, להיות איתך. אני אוהב אותך בבוקר, באמצע היום, בשעות שאנחנו יחד, ובשעות שאת אינך. אני אוהב את הישן והחדש, את האור השמש והצל, את החמימות והצינה את החיוכים והדמעות...... הן זה רק משום שאני אוהב אותך שכל הדברים האלה מתקיימים. אני אוהב אותך כי חפשתי את המשמעויות האמיתיות של אהבה שלא הכרתי עד אשר מצאתי אותן בך. את הדברים האלה למדתי דרכך ובגללך. את כל מה שאני אוהב. את האהבה שלי... נחמד לא כן???? קטע מתוך שיר של גו'ניבן. יום נפלא לכולם
 

אלמרה

New member
../images/Emo140.gif ברוך בואך (איש או אישה?) לחלום

"לכבוד יחשב"... אם כי אני לא ממש מצטיין בשירה ובכל זאת אני מבחין כאן בכישרון מילולי אלא שהמילים לא מרטיטות אותי כמו המנגינה... ג'ונובן ממש עושה לי את זה..
 

אלמרה

New member
אהה בטח נחמד לרגע נטיתי לחשוב ש....

אך העיקר ברוכה הבאה. כיתבי עוד - כאן הפורום הכי הכי חביב ויש בו רק אנשים חביבים וכל השאר "מסוננים" ע"י ניטור מאוד מתוחכם, מי שמתגלה כמתחזה ("ויש מתחזים שמנסים את כוחם באמצעים ותחבולות") - מוצא את דרכו לפח האשפה, במהירות די רבה. מפתיע עד כמה רבה היא המהירות...
 

שמים1

New member
אני מאמינה בהדדיות ../images/Emo23.gif

בלתת ולהעניק ולקבל. אני מאמינה שבאהבה צריך לתת מרחב ולקבל את האפשרות לפרוש כנף. לקבל ולהניק את החום ואת המיטב שניתן להעניק מבלי לחנוק. סוד האהבה הוא לתת לה לנשום ולקבל אנרגיות מחודשות , לחדש ולהתחדש... אני נגד התבטלות , אני נגד תלותיות , אני בעד האהבה נטו
אני מביאה עוד שיר של רחל , שמסמל יותר ידידות ונתינה מאשר אהבה ובכל זאת המילים כל כך נוגעות.. השיר ללא שם .. העברת ידך בליטוף מפוזר על ראשי הכפוף קמעה, ועצבת פתאום בנטלה הקר את ליבי לחצה עד דמעה. האומנם הגורל ללא נחמה והכוס תשתה עד תם? ואדם לאדם על פני האדמה ככוכב לכוכב במרום? אהרון , תודה לך על השרשור הנפלא הזה שפתחת
 

שמים1

New member
אני מרימה את הכפפה ../images/Emo9.gif

אנחנו די קרובות אחת לשנייה באיזור המגורים. שלחי לי מסר ונקבע להיפגש
..
 

טאKילה

New member
יש לי הצעה אחרת...../images/Emo192.gif

אני אוהבת את מה שאני באמת מרגישה, כי הרגש ההוא שייך לאלתרמן, והקול ההוא של רבקה זוהר, ושניהם מדהימים. אבל אבל זה יצא מהלב שלי... להיות איתך, שלך... מאת טאקילה להיות איתך כשעיניי גומעות יופי ערום נשמתך. לנשום ניחוח עורך לפעום רוגשת. , להיות איתך כשלהט בשרי הפראי מתרפק על קדמת גופך מתמכר מתמסר בעדנה למגעים חושקים בתשוקה ותאווה לוכדת. , להיות איתך להביט אל עולמך ולמצוא שם את השביל המוליך ללבך. , להיות איתך שלך...
 

tvrui10

New member
לא יפה, טאקוש!

גם לזרות מלח על הפצעים, וגם לדרוך על הענבים???? שיר מאוד יפה.. אבל מה יעשו אנשים כמוני שאין להם כישרון שירה? אהה?, מה יעשו?,יתאבדו? לא, כי כבר הרגזת אותי פעם (עם ההשקמות המוקדמות שלך), אז גם עכשיו??.. תחלמי שאקח אותך לבלונדה... זהו ! סופי!
 
למעלה