סרמאגו \ הבשורה על פי ישו

סרמאגו \ הבשורה על פי ישו

סוף סוף סיימתי לקרוא את הספר הלא ארוך הזה אבל בקצב של חצי עמוד ליום. חביב למי שמעוניין לראות את נופי ארץ ישראל דרך עיני פורטוגלי פילוסופיות גדולות אין שם (למרות שיש התיימרות לכך לפעמים) לפעמים מונוטוני וחסר עניין למי שישו והשליחים אינם ספל התה שלו לפעמים מרגש ונוגע בעצבים פתוחים של אנושיות, חמלה וסבל מי שמעדיף שלא להיתקל בתיאורים נוקבים של סבל ואובדן, כמו לקרוא איך חש אדם שמסמרים ננעתים בבשרו והוא מונף על צלב, או איך חשה אישה שבן זוגה אבד לה לעולמים ורק זכר הרגעים איתו נוותר לה, שיימנע. מי שמחפש אמיתות חדשות על האדם והאלוהים ספק אם יימצא אותן שם. מי שמחפש בספרות את האדם על כאביו, חולשותיו, טוב הלב, הגוף, הנפש וכל מה שביניהם... מוזמן. מפגש בין חתן פרס הנובל מליסבון לבין בן הנגר מנצרת, וברקע אחד האפוסים המרכזיים של התרבות המערבית.
 

גנגי

New member
לא מסכימה כמעט עם שום מילה שכתבת.

אולי ההיכרות שלי עם המיתוסים הנוצריים ועם כל הספרות הנוצרית והקרבה לאיקונוגרפיה הנוצרית עשו את הספר הזה הרבה יותר מובן בעיניי והרבה יותר עמוק. ו-כן, הוא מאוד עמוק, פילוסופית, לדעתי. תחום ההתמחות שלי באמנות היה נצרות, ואני חושבת שזו אחת הסיבות שאני כל כך אוהבת את הספרים של סרמאגו - הוא משתמש בדימויים וברמזים שהרקע שלהם ידוע לי ומובן לי - זה כמו שפה בתוך שפה, וצריך להבין כדי למצות את הרעיונות שהוא מציג (למרות שאני מכירה גם אנשים שלא בקיאים בנצרות שאהבו מאוד את הספר). תאר לך אדם שקורא ספר שמתעסק כל הזמן בענייני יהדות והלכה, כשבעצם אין לו כמעט מושג מהם הדברים שעליהם מדובר שם ומה מקורם. אני משערת שההנאה נפגמת מאוד במצב קריאה כזה. בקיצור - אולי צריך הכנה לסרמאגו. שאפתח קורס כזה? מה אתם אומרים?
 
קודם כל

את מוזמנת לפתוח כאן קורס לסראמגו. סטודנט אחד כבר יש לך (עניין השכר לימוד קצת בעייתי, אבל נראה...) תכנים נוצריים, דימויים, שפה בתוך שפה: רק תביאי פילוסופיה: בתחום הזה דוקא יש לי רקע מסויים, אני די בטוח בעצמי כשאני אומר שלא ראיתי שם ניצוצות וזהרורים, אבל אשמח לשמוע הפניות.
 

גנגי

New member
תשלם לי בנוזלים.

בלאו הכי כל אחד יגיד לך שהכסף נוזל, זה ידוע.
 

גנגי

New member
ואנקדוטה קטנה, אמיתית לגמרי,

שהתפרסמה כאן השבוע: באחת הקהילות הדוברות ספרדית בארה"ב התעוררה השאלה אם לא רצוי שבגלל ריבוי ההיספנים בקהילה תקבל הספרדית מעמד של שפה ראשונה (ללימוד בבתי הספר) במקום האנגלית. ראש הקהילה הזדעזע מהרעיון, פנה לבני קהילתו ואמר להם: תוציאו את הרעיון הזה מהראש! אם האנגלית היה מספיק טובה כדי שישו ידבר בה - היא מספיק טובה גם בשבילכם!
 
גדול

אמיתי לגמרי לגמרי לגמרי? את סגורה על זה? זה יותר נשמע כמו בדיחה. (ומסקרן לדעת באיזה שפה באמת דיבר ישו. עברית? יוונית? ארמית?)
 

גרי רשף

New member
ראיתי את זה פעם מיוחס לאיזה סנטור

זה היה במסגרת כתבה בנוסח של "100 השטויות הגדולות שנאמרו בשנה החולפת".
 
הבשורה על פי ישו

לדעתי המינימום המומלץ, לפני קריאת הספר, הוא לקרוא את אחד מספרי הבשורה "האחרים".
 
למעלה