אני חושש שאתה פשוט לא מכיר הרבה הומואים
ואתייחס לעניינך אחד אחד. איך מריחים הומו? מכירים אחד או שניים או יותר, ואז לומדים די בקלות דפוסי התנהגות. כמו למשל גבר שכלפי חוץ הוא מתנהג קצת (או הרבה) בצורה נשית משהו. יצא לך לראות פעם כזה דבר? לי הרבה. (זה אותם קרניים וזנב שגורמים לך להבחין בגבר מאצ'ו עד גיחוך שהיה קצין בצבא ולא השתחרר למרות שכבר עשר/עשרים שנה הוא כבר לא משרת בצבא) ואגב, אני לא אומר את זה בשום אופן לשלילה או לחיוב, אני משתדל להציג את המציאות כפי שהיא משתקפת. אני לא מנסה לערוך השוואה בין קבוצות מיעוטים. זה דבר שלא נכון לעשות אותו בשום אופן. כל קבוצת מיעוטים סובלת מבעיות אפליה אחרות שנובועת ממקומות אחרים. כשאני עושה לכאורה את ההשוואה הזו, זה ע"מ להראות שמבחינת אפליה חברתית, המצב של ההומוסקסואלים לא רע. לא אני התחלתי כאן עם ההשוואה לשחורים באמריקה. משעלתה הזו, התייחסתי אליה באופן ענייני, ע"מ לנסות להראות שאין ממש מקום להשוואה. לא יתירו להם להתחתן עם בני זוגם באותה מידה שלא יתירו לי להתחתן עם שיקצע, גם זה יכול להיות לא בסדר בעיניך, וזה לגיטימי. אבל במדינת ישראל הוחלט שהנישואים התופסים במדינה יהיו ע"פ דת משה וישראל, שלא מאפשרת נישואים הומוסקסואליים, כמו גם נישואי תערובת עם לא יהודיים. כל מי שחפץ, זה מאוד פשוט ולמיטב ידיעתי הרבה יותר זול, נוסע לקפריסין ומקיים שם חתונה אזרחית. אגב אני מניח שאתה יודע, שעניין החתונות האזרחיות קיים גם בארץ. לא מעט זוגות הטרוסקסואליים ש"לא בא להם" להתחתן ברבנות עושים טקס אזרחי שכזה, ומה שחשוב בסופו של דבר זה שהחברה מקבלת אותם. ולא אם "המדינה" מקבלת אותם. אז גם ההומואים יכולים ועושים את זה. כנראה שגם לאמץ ילד יעשו להם בעיות בדיוק באותה מידה שלי יעשו, כל עוד אני רווק, וגם אם אוכיח מעבר לכל ספק בריאות נפשית, מסוגלות כלכלתי וכו' אלוהים, או אם תרצה המפץ הגדול יצר מבנה משפחתי שקיים אצל כל בעלי החיים, תינוק נולד מזכר ונקבה, אי אפשר ללדת תינוק מזכר וזכר, משהו כנראה דפוק במבנה הפיזיולוגי שלנו שלא מאפשר את זה. ולכן החברה לא תתיר לי לאמץ ילד בתור רווק. אותה חברה שלא תתיר להומוסקסואלים לאמץ ילד. גם לאשה רווקה לא יתירו לאמץ ילד, לאומת זאת, אשה כן יכולה לעשות לעצמה אחד כזה, אבל היא תצטרך גבר שיעזור לה. מה לעשות זה עניין של טבע, אי אפשר לשנות את זה. לי באופן אישי אין שום בעיה שיצעדו איפה שהם רוצים. אני חושב שאם המניעים הם לא ענייניים, אפשר לוותר על זה. אני האחרון שיפחד משריפת פחים במאה שערים. אתה יודע מה, מצידי אפילו שהעיריה לא תנקה את הלכלוך שנגרם מהמהומות האלה בתוך השכונה הגם ככה מאוד מטופחת הזו. החרדים עושים את הטינופת הזו, שיסתדרו איתה או שיילמדו להתאפק. ולטענה האחרונה והאישית תראה, נורמלי זה לא. למה? כי ככה דרך הטבע בעולם שזכר שוכב עם נקבה. בצמחים בבעלי החיים וגם אצל בני האדם. וזה מה שמפריע לי בכל הסיפור, הנסיון להפוך את זה לדבר נורמלי. אפשר להתווכח אם לקבל את זה או לא, זה נורמלי בעיני בדיוק כמו ניתוח לשינוי מין. ולקבל את זה, אני מוכן. בתור אחד שמסתובב לא מעט בעולם הטלויזיה, אני נפגש עם לא מעט הומוסקסואלים. חלקם אנשים וולגרים ומגעילים, חלקם לא נחמדים, ולא מעטים מהם הם אנשים מקסימים. אתה יודע מה, נחזור לשאלת הריח, אני לא זוכר פעם אחת ששאלתי מישהו אם הוא הומו. רואים את זה. לא ממש צריך לדבר על זה. כמו שלא מעניין אותי לדבר עם כל אדם אחר על כמה פעמים הוא מזדיין עם אשתו בשבוע אם בכלל, והאם היא פריג'ידית, והאם הוא בוגד בה. זה פשוט עניינים שהצנעה יפה להם, גם אם אתה הומו וגם אם אתה סטרייט. אם עד עכשיו לא הבנת, אז גם "מצעד האהבה" לא ממש מושך אותי. למה שלא יעשו אותו שנה הבאה בירושלים? ועוד נקודה חשובה מאוד לסיום הקטע הארוך מאוד הזה. אני לא יודע כמה אתה מעורה בסצינה. הידעת שרבים מאוד! מהנמנים על הקהילה ההומו לסבית מתנגדים לגמרי לקיומו של מצעד הגאווה? היה על זה פולמוס לא קטן לפני ואחרי המצעד הקודם בתל אביב. (המתנגדים למצעד, טוענים, שהם אנשים רגילים, ולכן המצעד מיותר.)