יקירי, ממש לא טענתי/אמרתי/רמזתי שהתשדיר אחראי
גם אני זוכר את התשדיר הזה.
ניסו לייפות את המציאות העגומה של רכבת ישראל באותה תקופה, ובאמת באותו זמן התחילה לעלות המודעות לרכבת ככלי תחבורה וכולם דיברו בעיניים נוצצות על "רכבת הפרברים". לא יודע אם לייחס את תחילת העלייה (המתונה מאוד) במספר הנוסעים לתשדיר הזה, אבל זה בטח לא הזיק...
האיחוד עם רשות הנמלים היה דרך עוקפת להגיע לתקציבי פיתוח שמשרד האוצר לא חלם אפילו להעביר לרכבת, ע"י מתן גישה לעודפי הכסף הגדולים שהצטברו בקופת הרשות.
יקירי, ממש לא טענתי/אמרתי/רמזתי שהתשדיר אחראי
לגידול בכמות הנוסעים. ממש לא.
צביר לניחא, אופס, סביר להניח שהוא אכן קצת עזר.
אבל, עיקר העיקרים של העלייה בכמות הנוסעים יש לייחס לעליה הדרמטית
של שלהי ה-80 בפקקים.
המצב הכלכלי שהשתפר לא דרמטית אלא האמ אמ אמא וגם הסב סב סבתא של הסופר דרמטי בין אמצע ה-80 (היפר אינפלציה המלווה בסימני מיתון קלים)
לתחילת ה-90
גרר עליה עצומה בכמות הרכב והנסועה.{
לא לשכוח שמשנת 87' בוטלו הפרשי המיסוי הבזויים והשערורייתיים ברכב
וכל הנפחים מוסו באותו מס.
עד לשנת 87' היה מס עד ל-1,299 סמ"ק ומ-1,300 עד 1,599 אחוזי המס גדלו
והם שוב גדלו מ-1,600 סמ"ק עד 2,000 סמ"ק.
יצא מצב שבשנת 86' רכב בן 1,200 סמ"ק לעומת דגם ספורט של אותו דגם אבל
עם מנוע 2,000 סמ"ק הבדלי המיסוי היה פי 2.
כלומר על רכב שבחו"ל עלה 10,000 מארק (הדגם הזול בן 1,200 הסמ"ק)
היה עליו "רק" 120% מס ואילו אחיו היקר יותר שממילא גם בגרמניה היה יקר יותר,
נניח 20,000 מארק הוטלו עליו 200% מס.
זה בוטל בשנת 87', דבר שתרם אף הוא לגידול בכמות כלי הרכב והנסועה.
באותן שנים כמעט ולא השקיעו בכבישים והפקקים הפכו לבלתי נסבלים יותר מאי פעם.
מה שהוביל לכך שבכל מקום שבו היתה רכבת (ציר נהריה - חיפה -ת"א והשלוחה
לרחובות) סבירה (לא לירושלים וממנה) אנשים החלו לעבור לנסוע ברכבת.