[סקר\שאלון] בנזין אוטומטי VS דיזל ידני

itzik93

New member
[סקר\שאלון] בנזין אוטומטי VS דיזל ידני

מה דעתכם; נניח ויש לכם רכב בנזין אוטומטי. ונניח שאתם נוסעים הרבה בתוך העיר. ונניח אתם לא עושים הרבה קילמטרים בשנה (ממוצע שנתי 15-17K ק"מ) אבל משלמים הון על דלק בגלל פקקים ונסיעות עירוניות. ונניח שבגלל שינוי מקום מגורים אתם יודעים שבעוד מספר חודשים הנסועה השנתית שלכם תעלה. ונניח שלא איכפת לכם לעבור לרכב ידני. ונניח שאתם מוכנים להתפשר על חסרונות דיזל (יותר רעש, הספק נמוך). ונניח שאחזקת רכב מונע דיזל תעלה לכם בעיקר בחלקים, למרות שידוע שבחלקם הגדול הם יקרים יותר מאלו של הבנזין. ונניח שלא תיקנו דיזל מודרני מטורבת שעלויות התיקונים שלו מאוד יקרות. ונניח שההבדל באגרת הרישוי הוא 700-800 שח בשנה. ונניח שאתם מודעים לעובדה שרכב מונע דיזל אולי יתקלקל קצת יותר מבנזין, למרות שהוא פשוט יותר מבחינה טכנולוגית אבל עבר אי אילו קילומטרים שמעידים על בלאי. ונניח שכל הנ"ל יתכן לכם: א. צריכת דלק טובה יותר מבנזין (סדר גודל של במקום 7-8 קמ לליטר בבנזין בפקקים, כ 12-13 קמ לליטר בדיזל בנסיעות עירוניות). ב. מחיר הדלק זול יותר (הנחות גדולות מאוד על דיזל) --- וכל זה מביא אתכם לחיסכון מיידי של כ 500 שח לחודש רק על דלק בנסועה הנ"ל. מה הייתם עושים ? פרטו\נמקו\הסבירו היטב את דעתכם. איציק
 

מעושן

New member
זאת ההתלבטות שלי

יש עוד שיקול שנכנס לנושא יפנומטית אפשר לקנות יד שנייה והיא תמשיך לסוע (ולסוע ולסוע). דיזל יד שנייה עשה קילומטרז' גבוה ולכן אני לא מסתכל על הדיזל המשומשות. ההבדל הוא כמה עשרות אלפי שקלים.
 

מעושן

New member
בקיצור נחכה לטויוטה פריוס

שיזרמו קצת משומשות לשוק או הסיויק ההיברידית
 

שי ז.

New member
ברור שדיזל

יש הבדל של עלות מנוע כל שנתיים כך שאחזקה יותר יקרה מתקזזת מהר מאוד.
 

שי ז.

New member
החשבון פשוט

500 ש"ח לחודש זה 6,000 ש"ח לשנה וברכב דיזל ההבדלים בעלויות האחזקה השוטפות (כולל הפרש בטסט) לא יעברו את ה 1500 ש"ח בשנה אם אתה נוסע המון. אם נתחשב במצב הרכב שאמור להיות שחוט יותר (מה שבכלל לא בטוח כי פרטיות דיזל נמכרות בזול יחסית ולכן ניתן לקבל שנתון יותר גבוה באותו התקציב) אז גם אם בשנתיים הראשונות תאלץ להחליף מנוע עדיין הפרש ההוצאות יכסה את זה וישאיר אותך עם עודף. נכון להיום לאור הניסיון שלי במנועי דיזל מטופלים כמו שצריך יש לך סיכוי הרבה יותר קטן לגמור מנוע מאשר במנוע בנזין.
 

ceyal

New member
גם אני לא כל כך הבנתי

אלא אם אתה מתכוון שברכב בנזין תאלץ להחליף מנוע כל שנתיים בגלל קילומטראז' גבוה מאד - מה שלא יקרה בדיזל. אני בכיוון?
 

ceyal

New member
ברור שכן.

מה שמשחק תפקיד אצלי בד"כ זה מה יש לי ביד כרגע. את ה 500 ש"ח שאני אחסוך בחודש זה בטוח. תיקונים זה לא בטוח. (זה גם קורה ביפאניות הכי טובות
) וזה יותר עניין של מזל. ואני לא יודע לאיזה חלקים אתה מתכוון שהם יותר יקרים בדיזל, אולי מנוע וטורבו, אבל אם אתה מוריד את הטורבו ומדבר על מנוע בנזין מהשנים האחרונות (לאו דווקא הזרקת מסילה) - אני רואה רק טיפולים שוטפים בעיקרם שזולים יותר מבנזין. (ואני מדבר על כל 15K/שנה - משהו שעושים גם בבנזין.) אני כבר שנה על דיזל ולא הייתי חוזר חזרה. יש לי גם רכב מונע בנזין אבל בגלל העלויות המטורפות של הבנזין וצריכת הדלק הכמעט כפולה שלו - ב 99 אחוז מהמקרים אני לוקח את הדיזל למרות שהוא גדול יותר.
 
1. החל מספטמבר ההבדל בטסט הוא 400

שקלים בלבד. 2. אם תעשה סיבוב על טורבו דיזל מודרני, תראה שהוא לא פראייר בכלל מבחינת ביצועים, אפילו להיפך. 3. דווקא בנסיעות עירוניות ההבדל בצריכת הדלק לטובת הסולר יהיה משמעותי יותר כי מנוע דיזל בסרק (רמזורים, פקקים...)כמעט ולא צורך דלק
 

גור אדם

New member
הבעייה שעם ירידת מחיר הטסט

מחיר הסולר עולה ולא בהתאם לעליית מחיר הבנזין אלא עליות גבוהות יותר.
 

itzik93

New member
לצורך העניין אפשר להתייחס במקרה זה

כאילו בנזין וסולר עולים אותו הדבר. מנוע דיזל יותר יעיל מאחר והוא מסוגל לעבוד בתערובות עניות וזה נותן לו יתרון עצום בעמידה בסרק. בזכות יחס הדחיסה הגבוה ואופן הפעולה שלו הוא גם מספק יותר מומנט (בד"כ) ממנוע בנזין מקביל (ההשוואה צריכה להעשות מול מכוניות מאותו השנתון, פחות או יותר, ע"מ לקבל אינדיקציה) ולכן הוא גם יותר יעיל. בעידן הטורבו-דיזל-מסילה משותפת כבר מזמן הדיזלים נחשבים להרבה יותר חזקים, יעילים וחסכוניים ממנוע 1.6 בנזין אטמוספרי (ע"ע C4 1.6 טורבו-דיזל ורנו מגאן 1.5 טורבו דיזל). איציק
 

N641

New member
ומי הבטיח שמחיר הסולר לצרכן פרטי

לא יעבור את מחיר הבנזין בעוד כשנה? או אז תשאר עם רכב שגם לא יהיה יותר זול לאחזקה וגם אף אחד לא ירצה לקנות אותו ממך.
 

שי ז.

New member
מחיר הסולר לצרכן צריך להיות

גבוה בכ 15-20% ממחיר הבנזין כדי שזה יתחיל להיות לא יותר זול להחזיק רכב לוגם סולר. אני לא יודע כמה רכבי סולר החזקת בימיך אבל מדובר במנועים מאוד אמינים ומאריכי חיים.
 

wil

New member
אין סיבה שזה יקרה

עלויות הזיקוק של שני הנוזלים האלו בסה"כ די דומות, ההבדל במחיר נובע אך ורק מהבדל במיסוי. עד לפני כמה שנים המיסוי על סולר היה אפסי, ובשנים האחרונות מעלים אותו במטרה ליישר קו עם הבנזין, כי בעצם אין סיבה שיהיה הבדל במחיר בין הדלקים האלו, עבור רכב פרטי.
 

sturek

New member
בוצע השבוע

מעניין ששאלת... השבוע החלפתי את ריכבי לשעבר מסוג סיאט טולדו בנזין אוטומטי לפאסאט TDI 130 כ"ס אוטומטית גם כן אם כי לא שחוטה (100 אלף ק"מ) הסיבה העיקרית להחלפה הייתה עלויות דלק ואינני עושה יותר מ-17000 בשנה. צדק מי שרשם כי התוספת לדיזל יורדת ב1.9 ל400 ש"ח בלבד. עלויות האחזקה עדיין בגדר חידה עבורי למרות שנשארתי באותו בית (צ'מפיון)
 

itzik93

New member
לא ציינת פרטים נוספים

כגון: מה היתה צריכת הדלק של הבנזין האוטומטי הקודם שלך - ונשמח אם תעדכן איך זה יהיה ביחס לפאסאט (תן לזה כמה שבועות ואז תתאזן על צריכת הדלק). האמת היא שאני שוקל להחליף את הפרייבט-בנזין-אוטומט באיזה טנדרון-דיזל-ידני לשימוש פרטי (למה טנדרון ? מהסיבות הפשוטות של חלקי חילוף בשפע בגלל פופולאריות של הדגם, להישאר עם מרווח פנים אנושי ולא קטן מידי וגם בגלל קלות הטיפולים והגישה הכללית בתא המנוע שברכבים קטנים יותר עם מנוע דיזל הם לעיתים סיוט שלא ברא השטן). איציק
 

only god

New member
שים לב למחיר הביטוח המקיף....

יכולים להגיע לסכומים מאד מאד גבוהים בחלק מהדגמים.
 
למעלה