סקר האינטרנט החדש - מי רוצה להתווכח

סקר האינטרנט החדש - מי רוצה להתווכח

ראשית, המידגם בעייתי. לא בטוח שאפשר לקבל תמונה רצינית על תחום כה מגוון ממידגם של 849 משתתפים. אגב, למה לא 850? מה כולל חיפוש מידע? מידע שימושי? מידע מקצועי? מידע פנאי? איפה הסקס? האם הגידול ב"ביצוע פעולות פיננסיות" מבטא גידול אמיתי בטרנזקציות או הצעניינות מוגברת בבורסה? מה המסקנות שיכול להוציא בעל אתר מהסקר? מה שבטוח, לפרסומאים הסקר טוב.
 
תשובה

הסקר הוא אומנם לא "מדע מדוייק" אבל הוא מדד נוסף. ניתן לגלות שהגידול במשמשי האינטרנט ממשיך לגדול (כצפוי) ובצורה יפה. לדעתי גידול בביצוע פעולות פיננסיות מתיחס לפעולות לקוחות הבנקים באתרים. אומנם לא מציינים איזה מידע מחפשים, אבל ניתן לדעת כמה מחפשים מידע ספציפי. בקיצור- תמיד טוב שיש מדד נוסף אוביקטיבי יותר או פחות. הייתי שמח אם היו עוד סקרים, יותר עמוקים ויותר מדוייקים. זה חשוב!
 
לא רק שזה לא מדע מדויק

זה אפילו מדע מטעה ולפעמים ביודעין. ספציפית לסקר - האם צריך אותו כדי לדעת שאוכלוסיית הגולשים גדלה באופן מתמיד? איזה נתון אלר בסקר יש לו באמת ממשעות לתכנון פעילות אינטרנט שהיא לא באנרים? לדוגמא: יש נטיה של לקוחות להציג כל כניסה ליתרת תיק השקעות כפעולה בני"ע. לסוקרים זה טוב כי אז תקציבי הבנקים באינטרנט יגדלו. הסקר מסתיר משהו שלאף אחד אין אינטרס - עדיין - לחשוף: האינטרנט היא יותר פלטפורמה לקבלת החלטות מאשר לביצוע החלטות. למי שמתכנן השקעות באינטרנט זה חשוב. למי שרוצה להרוויח מפרסום באינטרנט זה עלול להיות מכשול. כלומר, בסקר הנ"ל אפשר ללמוד יותר ממה שאין בו.
 
למעלה