סקר: איך המחוננים שלכם

מצב
הנושא נעול.
סקר: איך המחוננים שלכם

סקר: איך המחוננים שלכם
היו בתור תינוקות ופעוטות? לא מתכוונת לאינטליגנציה מיוחדת, כמו לדעת אותיות בגיל שנה וחצי וכאלה, אלא למזג שלהם, התפתחות כללית (מוטורית וכדומה), עצמאות, תגובה לריבוי גירויים, תגובה לזרים ולפרידה ולמסגרת וכל יתר הפרמטרים של התנהגות התינוק או הפעוט.
 

m43

New member
אז ככה:

סקר: איך המחוננים שלכם
היו בתור תינוקות ופעוטות? לא מתכוונת לאינטליגנציה מיוחדת, כמו לדעת אותיות בגיל שנה וחצי וכאלה, אלא למזג שלהם, התפתחות כללית (מוטורית וכדומה), עצמאות, תגובה לריבוי גירויים, תגובה לזרים ולפרידה ולמסגרת וכל יתר הפרמטרים של התנהגות התינוק או הפעוט.
אז ככה:
2 מילדיי אותרו כמחוננים. הבן (הבכור) בכלל נולד כפג, כך שכל ההתפתחות שלו היתה יותר מאוחרת (בהתאם ל"גיל מתוקן"). החל לינוק בגיל חודש (כשהשתחרר מהפגיה), במשך 4 חודשים. הוא היה תינוק מקסים ורגוע, אחרי 10 ימים בבית ישן לילה, אכל מצויין, ובעל כושר ריכוז והתמדה יוצאים מן הכלל (אובחן כך ע"י רופאת התפתחות בבדיקה לגיל שנה מתוקן, בו נקבע כי השלים את כל עיכובי הפגות). מתמיד היה רגיל למשפחה הקרובה ולחברינו, כך שהיה ידידותי, ולא ממש חשש. בסביבות גיל שנתיים וחצי, ובמשך כשנתיים- סבל מסיוטים (מפלצות, גרמנים וכו'). לא אהב לצייר, אבל בגן חובה הפתיע ברישומים מאד מדוייקים. נכנס לכיתה א' כשהוא יודע לכתוב את שמו בלבד, וגם זאת בכתב ראי. תמיד נחן בזכרון מדהים (חזותי, ורבאלי, ומה לא). מאד אהב סיפורים שירים ודקלומים,אהב להתעמק בצורות הנדסיות, משחקי הרכבה, פאזלים, משחקי חשיבה ובמשחקי מילים. מה עוד? לגבי הבת, מהרגע הראשון ידעה מה היא רוצה, ודאגה לקבל זאת. החל מגיל 10 ימים ישנה לילה. ינקה 1/2 שנה. אח"כ היתה די בעייתית עם אוכל. ההתפתחות המוטורית שלה היתה מדהימה, לדוגמא: הרימה ראש ביום לידתה, הלכה לפני גיל 10 חודשים. היתה מאד סקרנית ועירנית. ההתפתחות הלשונית שלה היתה נפלאה, ועד היום שפתה עשירה במיוחד, והיא מבטאת עצמה בצורה ברורה וייחודית. היתה מאד חברהמנית, דוגמאות: בגיל 3 הותקפה ע"י חיידק טורף וקיבלה את הטיפולים הלא ממש נעימים בגבורה ובאמון מלא בי (לא משתי ממנה, ותודה למח' ילדים בבית חולים כרמל), בגיל 5 שברה יד- ולא בכתה. מאז ומתמיד היתה יצירתית, ומוכשרת בתחומים אלו. מאד אהבה משחקי דמיון. בעקרון- אוהבת ללמוד דברים חדשים, לא מתה על בית הספר. זהו, כל אחד שונה, ושניהם שלנו. השלישי- רק בן 3. אפרוח מתוק. סיפרתי לכם שמזה כ- 1/2 שנה מזהה את כל האותיות. אבל, הכי הכי חשוב לנו- שיהיו בריאים (כל אחד מהם עבר כבר משהו קשה ומלחיץ), ומאושרים, וכל השאר- זה בונוס.
 

charmedgirl

New member
מחוננים בתור תינוקות

סקר: איך המחוננים שלכם
היו בתור תינוקות ופעוטות? לא מתכוונת לאינטליגנציה מיוחדת, כמו לדעת אותיות בגיל שנה וחצי וכאלה, אלא למזג שלהם, התפתחות כללית (מוטורית וכדומה), עצמאות, תגובה לריבוי גירויים, תגובה לזרים ולפרידה ולמסגרת וכל יתר הפרמטרים של התנהגות התינוק או הפעוט.
מחוננים בתור תינוקות
שלי היה בתור תינוק ערני לסביבה ובגיל חודשיים כשכולם מחייכים,הוא היה צוחק.היה לו טונוס שרירים מאוד חזק.אבל מה שהכי זכור לי זה שהוא בגיל עשרה חודשים,בעת טיולים בעגלה,הוא היה אומר,'הנה',עוד לפני שהוא אמר 'אבא',כמו רוב התינוקות.בתור תינוק הוא היה סקרן וחקרן והראה 'כישורים טכניים' לגבי משחקים.(הכוונה לגבי פרוק והרכבה).במסגרת הוא היה אצלי במשפחתון בגיל שנה ןשלוש ולא היו אתו בעיות מיוחדות.כעבור שנה כשהוא הלך למשפחתון אחר,בימים הראשונים הוא בכה בעת הפרידה,אך כשהייתי מגיעה לקחתו הוא כבר נראה במצב-רוח טוב וחייכן. ביי אליס
 

Kalla

New member
מלאך, מלאך, מלאך.

סקר: איך המחוננים שלכם
היו בתור תינוקות ופעוטות? לא מתכוונת לאינטליגנציה מיוחדת, כמו לדעת אותיות בגיל שנה וחצי וכאלה, אלא למזג שלהם, התפתחות כללית (מוטורית וכדומה), עצמאות, תגובה לריבוי גירויים, תגובה לזרים ולפרידה ולמסגרת וכל יתר הפרמטרים של התנהגות התינוק או הפעוט.
מלאך, מלאך, מלאך.
ילד נוח, שישן לילה שלם מגיל מוקדם, ידע לדחות סיפוקים, "דיבר" עם עצמו וידע להעסיק את עצמו שעות מגיל חודשים ספורים, אף פעם, ולו פעם אחת בחיים, לא עשה לנו התקפת היסטריה או טנטרום. אף פעם לא בא בדרישות והיה ידידותי מאוד אלינו ולסביבה. אצלנו במשפחה אומרים בצחוק שהוא לא היה ממש תינוק, אלא סטאג', הכנה לתינוקות האמיתיים שבאו אחר כך. בתחילה לא נראה כלל שמתפתח מהר וגם לדבר התחיל די מאוחר. אך בגיל 3 למד מיוזמתו את כל האותיות והיה סקרן, אם כי בכלל לא חשדתי שיש בו משהו יוצא דופן מבחינת יכולות. יש לו אח ואחות (מאומצת) בני 3 שההתפתחות שלהם מהירה הרבה יותר. הבן השני גם הרבה הרבה יותר תובעני וקשה ממנו באופי ולא קל לגדל אותו. עד גיל 8 חודשים הוא לא הפסיק לבכות, וגם היום הוא ילד עקשן ונחוש בדעתו בצורה שלא תאמן, אך גם יודע להיות מקסים בצורה יוצאת דופן. דוגרי, אם שלושתם היו גדלים במקביל ולא היה לי את הידע המאוחר יותר לגבי בני הראשון, הייתי אומרת ללא ספק שדווקא השני או השלישית יש להם יותר סיכוי להיות מחוננים ולא הראשון, כך שלא תמיד אפשר לדעת מראש. יש גם תינוקת בת 4 חודשים, ובינתיים קצב ההתפתחות שלה הוא המהיר מבין כולם. היא ילדה נוחה, חייכנית וצחקנית, שמגיבה נפלא לאנשים ולגירויים מכל הסוגים. האם שלושתם יהיו מחוננים? אין לי מושג ולמי אכפת? אגב, לאף אחד מהם לא היו בעיות מיוחדות לא עם פרידה ולא עם מסגרת.
 

גל121212

New member
תינוק קשה

סקר: איך המחוננים שלכם
היו בתור תינוקות ופעוטות? לא מתכוונת לאינטליגנציה מיוחדת, כמו לדעת אותיות בגיל שנה וחצי וכאלה, אלא למזג שלהם, התפתחות כללית (מוטורית וכדומה), עצמאות, תגובה לריבוי גירויים, תגובה לזרים ולפרידה ולמסגרת וכל יתר הפרמטרים של התנהגות התינוק או הפעוט.
תינוק קשה
בכה המון, היה ער בלילות, לא רגוע ולא נרגע בעצמו. רק כשהתחיל לדבר (בגיל מוקדם ובשטף) נהיה קצת יותר "ידידותי לסביבה".
 
מתחמם...

תינוק קשה
בכה המון, היה ער בלילות, לא רגוע ולא נרגע בעצמו. רק כשהתחיל לדבר (בגיל מוקדם ובשטף) נהיה קצת יותר "ידידותי לסביבה".
מתחמם...
גם אצלנו הדיבור עשה רגיעה בשטח... יש לי עוד מחונן-בסימן-שאלה-בדרך-שעוד לא מדבר, משגע אותנו מחוסר היכולת שלו לבטא את מה שעל לבו (ויש הרבה על לבו, את זה אפשר לראות גם בלי שהם מדברים...) הוא בן שנה וחמש ואני מקווה שידבר כבר! בינתיים יש לו 30 מילים בערך...
 
כולם מחוננים אצלי

סקר: איך המחוננים שלכם
היו בתור תינוקות ופעוטות? לא מתכוונת לאינטליגנציה מיוחדת, כמו לדעת אותיות בגיל שנה וחצי וכאלה, אלא למזג שלהם, התפתחות כללית (מוטורית וכדומה), עצמאות, תגובה לריבוי גירויים, תגובה לזרים ולפרידה ולמסגרת וכל יתר הפרמטרים של התנהגות התינוק או הפעוט.
כולם מחוננים אצלי
במיוחד שהם לא עברו בחינות, אז השיפוט שלי סוביקטיבי. אבל המוכשר ביניהם, היה תינוק קשה מאוד. מאוד. מאוד. מוטורית הוא לא זז (ואצלי כולם צנחנים בגיל 3 חודשים) הוא לא דיבר, אבל כבר ידע למנות. (איך אנחנו יודעים? כי הוא ידע לענות על שאלה כמה פעמים דופקים על השולחן בניע ראש, אבל לא במלל). הוא שנא זרים. הוא לא מסוגל לקבל שום שינוי. כל לידה שלי עוברת אצלו בזעזוע נורא. הוא קצר רוח מאוד. בקיצור, ילד עם הרבה מאפיינים של התנהגות בעייתית. אנחנו נעזרנו בטיפול אישי כדי ללמד אותו לרסן את המזג. סך הכל הוא ילד נהדר ומקסים, רגיש מאוד לזולת ולעצמו. הבעיה שיש לו יכולת כעס מהירה ביותר, ויכולת הרגעות לא כל כך מהירה. היום, בעקבות הלימודים שלי, אני רואה כמה הרבה דברים יכולתי לעשות איתו כתינוק שהיו מקלים עליו מן הפן המוטורי, כך שהוא יהיה מעט יותר גמיש עם עצמו. אבל אז, לא שמעתי על פלדנקרייז.
 
היה לי

סקר: איך המחוננים שלכם
היו בתור תינוקות ופעוטות? לא מתכוונת לאינטליגנציה מיוחדת, כמו לדעת אותיות בגיל שנה וחצי וכאלה, אלא למזג שלהם, התפתחות כללית (מוטורית וכדומה), עצמאות, תגובה לריבוי גירויים, תגובה לזרים ולפרידה ולמסגרת וכל יתר הפרמטרים של התנהגות התינוק או הפעוט.
היה לי
ראש גדול
 
מגיל שנה וחצי ראינו שאינה רגילה

סקר: איך המחוננים שלכם
היו בתור תינוקות ופעוטות? לא מתכוונת לאינטליגנציה מיוחדת, כמו לדעת אותיות בגיל שנה וחצי וכאלה, אלא למזג שלהם, התפתחות כללית (מוטורית וכדומה), עצמאות, תגובה לריבוי גירויים, תגובה לזרים ולפרידה ולמסגרת וכל יתר הפרמטרים של התנהגות התינוק או הפעוט.
מגיל שנה וחצי ראינו שאינה רגילה
ז"א היא הצליחה להעסיק את עצמה שעות ללא צורך במבוגרים מסביבה, מה שלא רגיל אצל ילדי האחרים שכל הזמן מחפשים אישור ממני לדברים שהם עושים. היחס שלה לדברים חדשים היה מדהים .לא היה רתיעה ולא פחד. היא היתה מאד נינוחה והסכימה לישון בכל מקום בו שמו אותה להבדיל מהאחרים שלי. והכי מעניין היה לה טוסיק לשבת כבר בגיל שנה וחצי. לגבי לימודים: כתיבה - סבתא שלה החלה ללמד אותה בגיל שנתיים ו-10 חודשים לכתוב את שמה ולזהות את האותיות ואכן בגיל 3 הילדה כבר קראה את שמה, את שמי וזיהתה חלק באותיות השם של אחותה ואביה. בגיל 3.5 היא החלה לנסות לקרוא ספרי ילדים ולפעמים הצליחה. בכיתה א' היא סיימה את כל החוברות חודשיים וחצי לפני הכיתה ולכן עד סוף השנה בילתה בספריה והעשירה על עולמה בקריאה ומשימות נוספות שהמורה הטילה עליה, כך היה בכיתות ב' וג' למרות יום הלימודים במכון הנרייטה סאלד.
 

b e ll

New member
שמחה להצטרף לפורום ולענות

סקר: איך המחוננים שלכם
היו בתור תינוקות ופעוטות? לא מתכוונת לאינטליגנציה מיוחדת, כמו לדעת אותיות בגיל שנה וחצי וכאלה, אלא למזג שלהם, התפתחות כללית (מוטורית וכדומה), עצמאות, תגובה לריבוי גירויים, תגובה לזרים ולפרידה ולמסגרת וכל יתר הפרמטרים של התנהגות התינוק או הפעוט.
שמחה להצטרף לפורום ולענות
בני היה תינוק קשה. דרש כל הזמן תשומת לב ורצה אתגרים כל הזמן. מגיל מאוד קטן היה סקרן וחקרן גדול, הכל פרק וניסה להרכיב בחזרה. כתינוק רצה להיות כל הזמן על הידיים. מאוד תובעני. חייכן מאוד ומאוד תקשורתי. כתינוק היה מוכן שיקריאו לו סיפורים מאוד ארוכים והיה מוכן לשבת בשקט ולהנות מההקראה. הכיר בע"פ את כל הספרים ומגיל צעיר מאוד הצטרף אליי בהקראת הסיפור. ההתפתחות המוטורית היתה תקינה אם כי מעט מאוחרת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה