זאת לא השאלה כאן
קודם כל נגדיר את ההבדלים בתפיסה: מצד אחד הבחור טוען שזהו חג של נוצרים כלומר נקבע ע"י נוצרים. מצד שני אתה טוען שזהו חג עולמי שקשור בספירה כללית ותחילתה של שנה חדשה בלי שום קשר לדת. ובכן במקרה הראשון הדבר ברור וידוע לנו שאת הספירה הזו החלו נוצרים, ומכאן ניתן ללמוד שהחג עצמו גם הוא נקבע ע"י נוצרים (שכנראה בכלל לא ידעו שהם נוצרים באותו הזמן, אבל זה לא מענייננו כרגע). במקרה השני העם היהודי ספר במשך שנים את ספירתו שלו, אבל נוצר שינוי שקרה בגלל תהליכים מסויימים בעם היהודי שדרשו התמזגות עם עמי העולם ועקב כך הספירה שלנו צריכה היתה להיות מתואמת גם עם שלהם, כמו שאמרנו, מטעמי נוחיות בלבד. עם הזמן לצערנו הרב, הורגלנו בספירה שלהם שלא שייכת לנו. זאת אומרת שזוהי עדיין ספירה שלהם, ללא כל קשר למסורת ולתרבות שלנו ושלא נספרה על ידינו לעולם לפני 100 השנים האחרונות, הורגלנו בה מטעמי נוחיות בלבד. מכאן יוצא שהספירה נקבעה ע"י נוצרים והיא לא קשורה אלינו בשום מובן. כאן אפשר להגיד ובצדק שהרי זוהי התחלה של שנה אזרחית חדשה (שזה אומר שום דבר חוץ מספירות מלאי, מיסים וכל מיני עניינים מנהלתיים-בירוקרטיים) ואנחנו בכל זאת סופרים כך. וכאן נשאלת השאלה המתבקשת כל כך, האם זהו דבר שצריך לחגוג אותו? האם זהו דבר שמצדיק מנהגים מטופשים וחסרי כל הגיון שהתפתחו עם השנים? האם הדבר מצדיק חגיגות ענק עקב תאריך מסויים שיכל להיות גם מחר או מחרתיים או עוד חודש אם רק היינו מחליטים להתחיל לספור משם? כל אדם בעל הגיון בריא יגיד לא, זהו לא דבר הגיוני. ואת אלו שיגידו "למה לא? סיבה למסיבה" אני ישאל למה הם לא חוגגים את חג המסכות הסיני שיערך בעוד כמה שבועות, גם הוא הרי סיבה למסיבה.