סקר: אז מה אתם עושים בשישי בחצות?

anatb18

New member
שאלה אחת ויחידה לי אלייך

כששואלים אותך מה התאריך או שאתה קובע דברים אתה קובע לפי התאריך העברי או הלועזי? אני מאמינה שהלועזי עכשיו כמו שאתה משתמש בו וגם אנחנו אז נחגוג יחד...
 
למה כל כך קשה לכם להאמין

שיש יהודים שמשתמשים הלוח שנה העברי כל הזמן. תפסיקו להחליט שכשואלים מה התאריך עונים את התאריך הלועזי
 

דלת

New member
זאת לא השאלה כאן

קודם כל נגדיר את ההבדלים בתפיסה: מצד אחד הבחור טוען שזהו חג של נוצרים כלומר נקבע ע"י נוצרים. מצד שני אתה טוען שזהו חג עולמי שקשור בספירה כללית ותחילתה של שנה חדשה בלי שום קשר לדת. ובכן במקרה הראשון הדבר ברור וידוע לנו שאת הספירה הזו החלו נוצרים, ומכאן ניתן ללמוד שהחג עצמו גם הוא נקבע ע"י נוצרים (שכנראה בכלל לא ידעו שהם נוצרים באותו הזמן, אבל זה לא מענייננו כרגע). במקרה השני העם היהודי ספר במשך שנים את ספירתו שלו, אבל נוצר שינוי שקרה בגלל תהליכים מסויימים בעם היהודי שדרשו התמזגות עם עמי העולם ועקב כך הספירה שלנו צריכה היתה להיות מתואמת גם עם שלהם, כמו שאמרנו, מטעמי נוחיות בלבד. עם הזמן לצערנו הרב, הורגלנו בספירה שלהם שלא שייכת לנו. זאת אומרת שזוהי עדיין ספירה שלהם, ללא כל קשר למסורת ולתרבות שלנו ושלא נספרה על ידינו לעולם לפני 100 השנים האחרונות, הורגלנו בה מטעמי נוחיות בלבד. מכאן יוצא שהספירה נקבעה ע"י נוצרים והיא לא קשורה אלינו בשום מובן. כאן אפשר להגיד ובצדק שהרי זוהי התחלה של שנה אזרחית חדשה (שזה אומר שום דבר חוץ מספירות מלאי, מיסים וכל מיני עניינים מנהלתיים-בירוקרטיים) ואנחנו בכל זאת סופרים כך. וכאן נשאלת השאלה המתבקשת כל כך, האם זהו דבר שצריך לחגוג אותו? האם זהו דבר שמצדיק מנהגים מטופשים וחסרי כל הגיון שהתפתחו עם השנים? האם הדבר מצדיק חגיגות ענק עקב תאריך מסויים שיכל להיות גם מחר או מחרתיים או עוד חודש אם רק היינו מחליטים להתחיל לספור משם? כל אדם בעל הגיון בריא יגיד לא, זהו לא דבר הגיוני. ואת אלו שיגידו "למה לא? סיבה למסיבה" אני ישאל למה הם לא חוגגים את חג המסכות הסיני שיערך בעוד כמה שבועות, גם הוא הרי סיבה למסיבה.
 

דנטל

New member
אבל זהו - שלא

הספירה הזו קיימת הרבה לפני שבכלל החלה הנצרות.
 
אני

ישנה במלון עם החברות הכי טובות שלי בעולם, שותות, יוצאות, ו12 אני אולי מתנשקת, וגם אם לא, בקטנה.. יהיה כיף!
 
לא נראה לי ממש

בלוויס יש את חואן המעפן הזה, 1.90 אני לא ישלם בשביל לשמוע אותו. אני מקווה שיכניסו אותי לאקסייט. אין אין זה כזאת בעיה איתי שאני נראית קטנה.
 

efi2000

New member
יושב בבית, גולש בפורומים של תפוז

יחד עם הכלב שלי בבית, רואה TV, שומע מוסיקה, מלטף את הכלב...
 

Viper101

New member
יוצאים הרבה חברים

עם בן זוג, בלי בן זוג, אבל כולם ביחד
לאן? כשאני אדע גם אתם תדעו
יש למישהו הצעות מיוחדות לאיזור המרכז?
 

Billys Lover

New member
האאאאא אצל חברה מרינה!!!!!

מסיבתההשנה והיא בבית!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! הכי טוב...עם כלהחברים הקרובים!!!!!!!!!!! יאאאאאאאאא איזה כיף... יש וודקה ושמפניה והכל מ-ו-ש-ל-ם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אני מאושרת!!!!!!!!!
 

DaRזה אני

New member
עצה לאנשים הטובים

ונניח ו.. אתם עוזבים את הסילבסטר -- חג נוצרי או סתם טמטום זה לא משנה שעוברת שנה-- זה רק טבלת זמן מטומטמת שהמצאנו אבל זה יום שישי זה היום שיוצאים בו הכי הרבה בשנה צאו עם כמה דרינקים להיסתובב לכו לפאב מסיבה לראות סרט אצל מישהי תארחו תתארחו תעשו משהו ויהיה טוב שתהיה שנה חדשה טובה לכולם ומי יתן וזמנים קשים כאלו לא יחזרו
 
למעלה