סקרן לשמוע מכם - מה יחסכם לסוגיית תח"צ בשבת?

DoronModan

New member
סקרן לשמוע מכם - מה יחסכם לסוגיית תח"צ בשבת?

תודה, וחג שמח לכולם ולכולן
 


 
תח"צ

גם לכשיהיה תח"צ בשבת אנחנו לא נהנה מזה אחרי שאנחנו מוגבלים מלעשות את מה שאנחנו רוצים בפרהסיה ולכן איננו מרגישים את הנחיצות שבדבר.
אבל באופן עקרוני לא איכפת לי שיהיה ואדרבה נראה לי שזה יקל על המון אנשים, (חוץ ממה שהנהגים יהיו מסכנים שלא יהיה להם יום חופשי שזה דבר די מבורך, אבל כנראה שגם על זה יהיה פתרון.)
חג שמח.
 
הנהגים יהיו מסכנים שלא יהיה להם יום חופשי?

טעות בידך.
בעבודתי הראשונה בתור חילוני, הייתה דרישה לעבוד בשבת. אך קיבלתי יום חופשי לבחירה באחד מימי השבוע.
וראה איזה פלא. הייתי פנויי לסידורים באותו יום חופשי או למנוחה. ולא הייתי נאלץ להפסיד יום עבודה עבור סידורים פעוטים.
 
מתנגדת ביותר

אין שום קשר בין דת לתחבורה ציבורית בשבת. אבל יש קשר רציני בין חברה בריאה לתחבורה ציבורית. במידה והתחבורה הציבורית תפעל זה יגרור אחיו חלקים גדולים מהמשק לעבוד בשבת ואת זה אני לא רוצה.
&nbsp
היהדות הביאה לעולם את השבת, את עיקרון היום מנוחה לאחר מספר ימי עבודה. בעולם המערבי הרחיבו את זה כבר ל-5 ימי עבודה בשבוע ולאחריהם יומיים מנוחה. אין שום סיבה שבעולם שלנהגי התחבורה הציבורית זה לא יעבוד.
&nbsp
גם כיום, לצערי הגדול, אני רואה ציבור שלם של עובדים מוחלשים הנאלצים לעבוד בשבת. כן, נאלצים! אז כמובן שלא עולה על הדעת שלא יהיו מקומות בילוי בשבת, אבל תחבורה ציבורית תמוטט את הגשר העדין בין יום מנוחה לבין עוד יום פעילות במשק.
&nbsp
לדעתי זהו אינטרס של הציבור כולו, דתיים וחילונים, שלא תהיה תחבורה ציבורית בשבת כי זאת לא שאלה דתית! לדתיים, אגב, לא ממש משנה אם תהיה או לא תהיה תחבורה ציבורית כי הם לא ישתמשו בה בדיוק כשם שהם לא משתמשים בה באמסטרדם, ניו יורק או בריסל, מי שיפסיד זה הציבור העובד שינוצל עוד קצת. בחיפה אחוז העובדים בשבת יחסית לאוכלוסיה החילונית בישראל גדולה ביותר וזה חבל. (יש שם תחבורה ציבורית בשבת) ואין שום צורך להרחיב את זה לשאר חלקי הארץ.
&nbsp
והסחטנות של כפייה דתית לא עובדת פה... גם בתל אביב הם ניסו לרכב על הגב של כפייה דתית כשרצו לפתוח את החנויות בשבת ובסופו של דבר לא היה לזה שום קשר לדת אלה להרבה הרבה הרבה כסף.
&nbsp
כמי שמאמינה בחברה מתוקנת לא נראה לי שצריך בשם החילוניות לדפוק את ציבור העובדים בישראל. זה שהחרדים דואגים רק לעצמם ולאינטרסים שלהם לא אומר שהמלחמה הזאת לא צודקת. (אגב, הם לא ממש נלחמים...)
 
מה הבעיה ביום חופשי לבחירה באמצע השבוע?

מדוע השירותים הציבוריים לא יעבדו 24/7 והעובדים יקבלו יום חופש לפי בחירתם?
 
העובדים לא נאלצים

לעבוד בשבת. הם פשוט בוחרים לעבוד בעבודה שפעילה גם בשבת. אולי כי מרוויחים בעבודה כזו יותר? למה עבודה במוקד תחזוקה של אנטרנט בשבת, נראה לך יותר קריטית מתחבורה ציבורית? ברור שזה נטו ענין דתי
 

berko2

New member
ועוד שאלה

אם במדינות אחרות במערב עובדים חמישה ימים בשבוע, ולהם יש תחבורה ציבורית גם בשבת וראשון, אז למה שגם כאן זה לא יעבוד?
 

berko2

New member
אגב

על עבודה בשבת מקבלים 150% מהשכר השעתי, ובשישי בערב(תעריף שבת+ערב) מקבלים 200%! וזה עוד לא כולל שעות נוספות. יש מקומות שהשכר מגיע עד 260% על עבודה בשעות האלו. ואתם חושבים שלא יהיו אנשים שיקפצו על זה? מי לא ירצה לעבוד יום אחד ולקבל כמעט 50% יותר למשכורת החודשית?
 

berko2

New member
חוץ מ"שמאלנים" לא הבנתי מה אדון פתחי מנסה להגיד פה.

הוא מנפח את הכמות של תחבורה ציבורית כמו שמחב"תים מנפחים מחקרים איזוטריים- תיאורטית יש תחבורה ציבורית, בפועל אלא אם אתה גר בחיפה אתה לא יכול להגיע ממנה למשפחה בעיר אחרת או לטיולים.
יפה לו שהוא מחליט שנהגי האוטובוס לא רוצים לעבוד, כשאני בטוח שיש מספיק שירצו להרוויח יותר כסף, בדיוק כמו נציגי חברת האניטרנט שרובם סטונדטים שמנסים לחסוך כמה גרושים.
 
למעלה