סקופ אדיר!!

מצב
הנושא נעול.

אדיה

New member
סקופ אדיר!!../images/Emo23.gif

סקופ אדיר!!

זה כמובן לא פורום פוליטי אך לא יכולתי להתאפק: לידי ח"כ זהבה גלאון הגיע מידע מסווג על מסלול הרכבת הקלה בירושלים!! אגב, זו אולי הזדמנות לדון בתבונה שבמסלול הרכבת דרך שועפאת... יובל
 

אלון 58

New member
טפשי ומיותר

סקופ אדיר!!

זה כמובן לא פורום פוליטי אך לא יכולתי להתאפק: לידי ח"כ זהבה גלאון הגיע מידע מסווג על מסלול הרכבת הקלה בירושלים!! אגב, זו אולי הזדמנות לדון בתבונה שבמסלול הרכבת דרך שועפאת... יובל
טפשי ומיותר
קשה להאמין שזה יצא לפועל,אם זה לא אמור לשרת אוכלוסיה מסוימת,חבל על הזמן והכסף,אם רוצים שהקו יגיע לשכונות היהודיות בצפון העיר,עדיף לסלול אותו באזורים הלא מאוכלסים בפלסטינים,מה גם ש"שכחו" לציין,שדבר כזה העובר ביעף בתוך רכוזים ערביים,זהו יעד לפיגועים וחבלות,אם זה מה שהממשלה ועיריית ירושלים רוצות,אז שלא יכחישו אח"כ שנאמר להם:"אמרנו לכם".
 

אוהד11

New member
../images/Emo45.gif

טפשי ומיותר
קשה להאמין שזה יצא לפועל,אם זה לא אמור לשרת אוכלוסיה מסוימת,חבל על הזמן והכסף,אם רוצים שהקו יגיע לשכונות היהודיות בצפון העיר,עדיף לסלול אותו באזורים הלא מאוכלסים בפלסטינים,מה גם ש"שכחו" לציין,שדבר כזה העובר ביעף בתוך רכוזים ערביים,זהו יעד לפיגועים וחבלות,אם זה מה שהממשלה ועיריית ירושלים רוצות,אז שלא יכחישו אח"כ שנאמר להם:"אמרנו לכם".
 

mucool2

New member
כל הכבוד לח"כית גלאון

סקופ אדיר!!

זה כמובן לא פורום פוליטי אך לא יכולתי להתאפק: לידי ח"כ זהבה גלאון הגיע מידע מסווג על מסלול הרכבת הקלה בירושלים!! אגב, זו אולי הזדמנות לדון בתבונה שבמסלול הרכבת דרך שועפאת... יובל
כל הכבוד לח"כית גלאון
לולא היא לא היינו יודעים על התכניות האלה (שקיימות כבר כמה שנים, והיו אפילו עבודות על התוואי בשועפאט). גם לי זה נראה מוזר, אבל בגלל הבעיה הבטחונית. לחלק את ירושלים לפי קווי 67' יהיה בלתי אפשרי בכל מקרה. אגב, ככל הידוע לי, יהיו תחנות גם בשועפת וגם בשער שכם. (אבל ממתי עובדות מעניינות את הדמגוגית גלאון?)
 

Azazel

New member
../images/Emo6.gifהארץ - "fair and balanced"

סקופ אדיר!!

זה כמובן לא פורום פוליטי אך לא יכולתי להתאפק: לידי ח"כ זהבה גלאון הגיע מידע מסווג על מסלול הרכבת הקלה בירושלים!! אגב, זו אולי הזדמנות לדון בתבונה שבמסלול הרכבת דרך שועפאת... יובל
הארץ - "fair and balanced"
"מובן מאליו שאיש לא שאל את התושבים הערבים אם הם מסכימים שהרכבת, שנועדה לשימושם של שכניהם היהודים מפסגת זאב, תעבור מתחת לחלונות שלהם." משפטון אנטי ישראלי נטו, לדוגמא - ואם יהיו תחנות בשכונות הערביות, גם שקרי. אבל עזבו שטויות, בגדול, אינני רואה סיבה שהרכבת תעבור בשועפת - שיעבירו אותה בגשר לשם וזהו.
 

alantan

New member
ובכל זאת...

הארץ - "fair and balanced"
"מובן מאליו שאיש לא שאל את התושבים הערבים אם הם מסכימים שהרכבת, שנועדה לשימושם של שכניהם היהודים מפסגת זאב, תעבור מתחת לחלונות שלהם." משפטון אנטי ישראלי נטו, לדוגמא - ואם יהיו תחנות בשכונות הערביות, גם שקרי. אבל עזבו שטויות, בגדול, אינני רואה סיבה שהרכבת תעבור בשועפת - שיעבירו אותה בגשר לשם וזהו.
ובכל זאת...
אני מסכים שהכתבה הזו לא ממש ראויה לכינוי כתבה, שכן היא רדודה ומגמתית ולו רק בגלל ההתיחסות השטחית לרכבת עצמה שכאילו תוכננה על ידי שרון בכבודו ובעצמו. אבל עם כל הבעייתיות הבטחונית שבכך, ומבלי להכנס לדיון על ימין-שמאל, זוהי דוגמא למצב המעורפל במזרח ירושלים. (אני מעלה את זה כי זה נוגע לתחבורה ואיך מקימים קו עם ובלי התנגדויות של תושבים, ואני משאיר את הדיעות הפוליטיות שלי מחוץ לתגובה הזו.) יש מצב נתון (שאני לא חושב שיש ויכוח פוליטי עליו): מצד אחד נותנים לתושבי מזרח העיר תעודות זהות ומכריזים שהם ישראלים שווי זכויות ומצד שני רבים מהם, אם לא כולם, אינם מזדהים עם היותם ישראלים ומעדיפים את שלטון הרשות. בנוסף לכך, אף פעם לא היה מאמץ אמיתי מצדנו להפוך אותם לישראלים באמת (האם צריך היה או לא - זאת כבר שאלה פוליטית). דוגמא לכך היא שיסלל תוואי רכבת שעוברת בשכונה שלהם אבל בלי תחנות, ואף אחד כאן בפורום לא חושב שיש כאן איזשהו עיוות, ולא נותן את דעתו שיש גם אנשים רגילים, לא מחבלים, שנפגעים בדיוק כמו התושבים שבבתים ליד גשר קלטראווה. אומנם עכשיו כבר מאוחר מדי לשנות את המצב (הם לא יהפכו לציונים פתאום), וכנראה שאין מנוס מלסלול את הקו כפי שהוא וללא עצירות בשועפט, אבל תמיד יש יותר מצד אחד למטבע...
 

Azazel

New member
"מאמץ אמיתי להפיכתם לישראלים"

ובכל זאת...
אני מסכים שהכתבה הזו לא ממש ראויה לכינוי כתבה, שכן היא רדודה ומגמתית ולו רק בגלל ההתיחסות השטחית לרכבת עצמה שכאילו תוכננה על ידי שרון בכבודו ובעצמו. אבל עם כל הבעייתיות הבטחונית שבכך, ומבלי להכנס לדיון על ימין-שמאל, זוהי דוגמא למצב המעורפל במזרח ירושלים. (אני מעלה את זה כי זה נוגע לתחבורה ואיך מקימים קו עם ובלי התנגדויות של תושבים, ואני משאיר את הדיעות הפוליטיות שלי מחוץ לתגובה הזו.) יש מצב נתון (שאני לא חושב שיש ויכוח פוליטי עליו): מצד אחד נותנים לתושבי מזרח העיר תעודות זהות ומכריזים שהם ישראלים שווי זכויות ומצד שני רבים מהם, אם לא כולם, אינם מזדהים עם היותם ישראלים ומעדיפים את שלטון הרשות. בנוסף לכך, אף פעם לא היה מאמץ אמיתי מצדנו להפוך אותם לישראלים באמת (האם צריך היה או לא - זאת כבר שאלה פוליטית). דוגמא לכך היא שיסלל תוואי רכבת שעוברת בשכונה שלהם אבל בלי תחנות, ואף אחד כאן בפורום לא חושב שיש כאן איזשהו עיוות, ולא נותן את דעתו שיש גם אנשים רגילים, לא מחבלים, שנפגעים בדיוק כמו התושבים שבבתים ליד גשר קלטראווה. אומנם עכשיו כבר מאוחר מדי לשנות את המצב (הם לא יהפכו לציונים פתאום), וכנראה שאין מנוס מלסלול את הקו כפי שהוא וללא עצירות בשועפט, אבל תמיד יש יותר מצד אחד למטבע...
"מאמץ אמיתי להפיכתם לישראלים"
זה באמת שאלה פוליטית, ויש לי רבות להגיד על זה. מזמין אותך לפורום דו-קיום: 211.
 

alantan

New member
בגלל זה לא רציתי להכנס לשאלה

"מאמץ אמיתי להפיכתם לישראלים"
זה באמת שאלה פוליטית, ויש לי רבות להגיד על זה. מזמין אותך לפורום דו-קיום: 211.
בגלל זה לא רציתי להכנס לשאלה
"האם היה צריך להפוך אותם ישראלים". אבל אולי הניסוח שלי לא היה מספיק מעודן: צ"ל "מאמץ מספיק גדול שיהפוך אותם לישראלים (אם בכלל היה ניתן)" ואני מקווה שתבין שאני לא מנסה להביא כאן עמדה בעניין.
 

mucool2

New member
ברור שאם התוואי היה עוקף את שועפט

ובכל זאת...
אני מסכים שהכתבה הזו לא ממש ראויה לכינוי כתבה, שכן היא רדודה ומגמתית ולו רק בגלל ההתיחסות השטחית לרכבת עצמה שכאילו תוכננה על ידי שרון בכבודו ובעצמו. אבל עם כל הבעייתיות הבטחונית שבכך, ומבלי להכנס לדיון על ימין-שמאל, זוהי דוגמא למצב המעורפל במזרח ירושלים. (אני מעלה את זה כי זה נוגע לתחבורה ואיך מקימים קו עם ובלי התנגדויות של תושבים, ואני משאיר את הדיעות הפוליטיות שלי מחוץ לתגובה הזו.) יש מצב נתון (שאני לא חושב שיש ויכוח פוליטי עליו): מצד אחד נותנים לתושבי מזרח העיר תעודות זהות ומכריזים שהם ישראלים שווי זכויות ומצד שני רבים מהם, אם לא כולם, אינם מזדהים עם היותם ישראלים ומעדיפים את שלטון הרשות. בנוסף לכך, אף פעם לא היה מאמץ אמיתי מצדנו להפוך אותם לישראלים באמת (האם צריך היה או לא - זאת כבר שאלה פוליטית). דוגמא לכך היא שיסלל תוואי רכבת שעוברת בשכונה שלהם אבל בלי תחנות, ואף אחד כאן בפורום לא חושב שיש כאן איזשהו עיוות, ולא נותן את דעתו שיש גם אנשים רגילים, לא מחבלים, שנפגעים בדיוק כמו התושבים שבבתים ליד גשר קלטראווה. אומנם עכשיו כבר מאוחר מדי לשנות את המצב (הם לא יהפכו לציונים פתאום), וכנראה שאין מנוס מלסלול את הקו כפי שהוא וללא עצירות בשועפט, אבל תמיד יש יותר מצד אחד למטבע...
ברור שאם התוואי היה עוקף את שועפט
אז אותה חברת כנסת היתה מתלוננת על אפליית הערבים ועל "רכבת האפרטהייד" ליהודים בלבד. ודווקא כן מתוכננות לפחות 2 תחנות בשועפט ואחת בשער שכם (ראה מפה מצורפת, ש-wakshlak העלה כאן לפני חודשיים).
 

alantan

New member
אם כך, אני מתחרט על כל מה שכתבתי...

ברור שאם התוואי היה עוקף את שועפט
אז אותה חברת כנסת היתה מתלוננת על אפליית הערבים ועל "רכבת האפרטהייד" ליהודים בלבד. ודווקא כן מתוכננות לפחות 2 תחנות בשועפט ואחת בשער שכם (ראה מפה מצורפת, ש-wakshlak העלה כאן לפני חודשיים).
אם כך, אני מתחרט על כל מה שכתבתי...
 

OMER G17

New member
חבל שמתוכננות שם תחנות...

ברור שאם התוואי היה עוקף את שועפט
אז אותה חברת כנסת היתה מתלוננת על אפליית הערבים ועל "רכבת האפרטהייד" ליהודים בלבד. ודווקא כן מתוכננות לפחות 2 תחנות בשועפט ואחת בשער שכם (ראה מפה מצורפת, ש-wakshlak העלה כאן לפני חודשיים).
חבל שמתוכננות שם תחנות...
זה רק יעד לפיגועים...עדיף לעקוף
 

Azazel

New member
אשכרה, רכבת האפרטהייד. ../images/Emo6.gif

ברור שאם התוואי היה עוקף את שועפט
אז אותה חברת כנסת היתה מתלוננת על אפליית הערבים ועל "רכבת האפרטהייד" ליהודים בלבד. ודווקא כן מתוכננות לפחות 2 תחנות בשועפט ואחת בשער שכם (ראה מפה מצורפת, ש-wakshlak העלה כאן לפני חודשיים).
אשכרה, רכבת האפרטהייד.
 

amirv

New member
צודק

הארץ - "fair and balanced"
"מובן מאליו שאיש לא שאל את התושבים הערבים אם הם מסכימים שהרכבת, שנועדה לשימושם של שכניהם היהודים מפסגת זאב, תעבור מתחת לחלונות שלהם." משפטון אנטי ישראלי נטו, לדוגמא - ואם יהיו תחנות בשכונות הערביות, גם שקרי. אבל עזבו שטויות, בגדול, אינני רואה סיבה שהרכבת תעבור בשועפת - שיעבירו אותה בגשר לשם וזהו.
צודק
התכנון המקורי היה להעביר אותה ממזרח לצומת הגבעה הצרפתית, איפה שהיום נמצא מחנה פליטים שועאפאת ומתוכנן להיבנות פרויקט משרדים "שער מזרח". ומשם בגשר ישר לתוך משה דיין, אבל כיוון שהפרויקט תקוע (קשה לבנות במזרח העיר) הרעיון נזנח. אגב, גם אם יוגשם בעתיד, המסילה דרך שועאפת לא מבוזבזת כי מתוכנן קו משער שכם לעטרות שישרת את צרכי האוכלוסיה הערבית. הקטע המבוזבז היחיד הוא הקטע הקצר בין דרך רמאללה למשה דיין.
 

OMER G17

New member
בץור אחד שתומך בהפרדת יהודים מערבים

סקופ אדיר!!

זה כמובן לא פורום פוליטי אך לא יכולתי להתאפק: לידי ח"כ זהבה גלאון הגיע מידע מסווג על מסלול הרכבת הקלה בירושלים!! אגב, זו אולי הזדמנות לדון בתבונה שבמסלול הרכבת דרך שועפאת... יובל
בץור אחד שתומך בהפרדת יהודים מערבים
בעיקר בי-ם...אני חושב שבאמת לא כדאי להעביר את הקו בשועפת אלא אם כן זאת אחת מהשכונות שלא ניתן להפריד אותן מי-ם היהודית
 

OMER G17

New member
*בץור=בתור

בץור אחד שתומך בהפרדת יהודים מערבים
בעיקר בי-ם...אני חושב שבאמת לא כדאי להעביר את הקו בשועפת אלא אם כן זאת אחת מהשכונות שלא ניתן להפריד אותן מי-ם היהודית
*בץור=בתור
 

amirv

New member
מה סקופ פה!!!

סקופ אדיר!!

זה כמובן לא פורום פוליטי אך לא יכולתי להתאפק: לידי ח"כ זהבה גלאון הגיע מידע מסווג על מסלול הרכבת הקלה בירושלים!! אגב, זו אולי הזדמנות לדון בתבונה שבמסלול הרכבת דרך שועפאת... יובל
מה סקופ פה!!!
כבר לפחות 3 שנים שיודעים שזה יעבור בדרך רמאללה. ח"כ זהבה גלאון מצאה את המידע ה"מסווג" שלה באתר הרכבת הקלה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה