ובכל זאת...
אני מסכים שהכתבה הזו לא ממש ראויה לכינוי כתבה, שכן היא רדודה ומגמתית ולו רק בגלל ההתיחסות השטחית לרכבת עצמה שכאילו תוכננה על ידי שרון בכבודו ובעצמו. אבל עם כל הבעייתיות הבטחונית שבכך, ומבלי להכנס לדיון על ימין-שמאל, זוהי דוגמא למצב המעורפל במזרח ירושלים. (אני מעלה את זה כי זה נוגע לתחבורה ואיך מקימים קו עם ובלי התנגדויות של תושבים, ואני משאיר את הדיעות הפוליטיות שלי מחוץ לתגובה הזו.) יש מצב נתון (שאני לא חושב שיש ויכוח פוליטי עליו): מצד אחד נותנים לתושבי מזרח העיר תעודות זהות ומכריזים שהם ישראלים שווי זכויות ומצד שני רבים מהם, אם לא כולם, אינם מזדהים עם היותם ישראלים ומעדיפים את שלטון הרשות. בנוסף לכך, אף פעם לא היה מאמץ אמיתי מצדנו להפוך אותם לישראלים באמת (האם צריך היה או לא - זאת כבר שאלה פוליטית). דוגמא לכך היא שיסלל תוואי רכבת שעוברת בשכונה שלהם אבל בלי תחנות, ואף אחד כאן בפורום לא חושב שיש כאן איזשהו עיוות, ולא נותן את דעתו שיש גם אנשים רגילים, לא מחבלים, שנפגעים בדיוק כמו התושבים שבבתים ליד גשר קלטראווה. אומנם עכשיו כבר מאוחר מדי לשנות את המצב (הם לא יהפכו לציונים פתאום), וכנראה שאין מנוס מלסלול את הקו כפי שהוא וללא עצירות בשועפט, אבל תמיד יש יותר מצד אחד למטבע...