ספרים על ארכאולוגים

פורתא

New member
ספרים על ארכאולוגים

אולי מישהו ממומחי הפורום יכול להמליץ על ספרים שעוסקים בחופרים בארץ בראשית המאה העשרים? על דורותי גארוד, קתלין קניון? פורטר, גרסטנג? שומאכר ומגידו ואחרים רבים וטובים? הענין הוא פחות בממצאים ובעיקר בשיטות החפירה, האנשים עצמם וכו'.
 

Lakedaimon

New member
את מדברת על ביוגרפיות, אני מניח

אז הנה לך סטארט אפ... אני לא מכיר ספר אחד שנעשה על החופרים, לא ביוגרפיה ולא אוטוביוגרפיה. מה שיש בעיקר זה יומני חפירה שלהם ויומני חפירה אחרים , שאני לא בטוח שפורסמו. הדבר היחיד שאני שמעתי עליו זו האוטוביוגרפיה של שלימאן, אבל היא מלאה בחוסר תקשורת קלה עם המציאות...
 

shay4442

New member
עניין של היצע וביקוש

מי יכתוב ביוגרפיות על חוקרים וארכיאולוגים מתחילת המאה ה-20(כמו מקליסטר,שומאכר,פורטר,קניון ואחרים)??? כמה מעוניינים יהיה לזה??? הסיבה למחסור באוטוביוגרפיות זה הרעיון של "ענווה" וצריך ארכיאולוג עם אגו באמת מנופח כדוגמת שלימאן על מנת לפרסם על עצמו אוטוביוגרפיה, "אין אדם אשר גדול מהממצאים אותם הוא חופר"............
 

Lakedaimon

New member
אז הנה סטארט אפ...

נכתוב ביוגרפיה של החוקרים הגדולים של הארץ... פרק לכל אחד מהם...
 

benedict arnold

New member
"כי לא נראה את עזקה" של בני בגין

גם תעלומה היסטורית מרתקת, גם עלילה מענינת וגם דיוקנאות של כמה חוקרים מובילים במחצית הראשונה של המאה הקודמת
 

Lakedaimon

New member
לגבי האוסטראקונים...

אני תמיד נזכר בפרופ' איתמר זינגר (פילולוג) המוכר לחלקנו, אם בשמו ואם בפניו, שהפציר בנו בשיעור האחרון של סימסטר ב', לפני החפירה: "כשאתם מוציאים חרס, לפני שאתם זורקים אותו לדלי, אח"כ למים ואח"כ מברישים, תסתכלו עליו, אולי כתוב שם משהו?"
 

shay4442

New member
מצאתי ספר כזה,ביוגרפיה(סוג של)על יוחנן אהרוני

נכון שלא מדובר על תחילת המאה ה-20 ,אלה על המחצית השניה של המאה ה-20 ,אבל אין ספרים כאלה על ארכיאולוגים ופועלם, אז גם ספר על אחד מגדולי הארכיאולוגים שקמו לנו בארץ ישראל זה ברכה . הספר נקרא: "יוחנן אהרוני,חייו" נכתב על ידי מרים אהרוני אלמנתו מבעוד מועד. ציוני דרך אצל יוחנן אהרוני ז"ל: השתתף בחפירות הגדולות של חצור, מקים המכון הארכיאולוגי באוניברסיטת תל-אביב, מפעל חייו ואחד מציוני הדרך של המכון באוניברסיטת תל-אביב פרויקט הסקרים והחפירות בנגב בשנות ה-60 וה-70(ערד,באר שבע ועוד)
 

wapy

New member
ספר מלחמות אהרוני ידין...**@

אולי לא קיים אבל אפשר לכתוב אותו
 

פורתא

New member
תודה תודה, אבל מה עם הגויים ההם?

למשל דורותי גארוד? הפרופסור אישה הראשונה באוני', מנהלת מחלקה לארכאולוגיה, חובבת נשים ופמיניסטית לא מוצהרת? מה עם קתלין קניון שאנחנו זוכרים לשמצה? גם היא טיפוס לא מהעולם הזה? אין לי זמן לסטארטאפ! זה יכול לקחת שנים על גבי שנים ובנתיים הענין בסיפורים שלהם יעלם ומי יזכור? ומי ידע? אולי יש באנגלית או בלועזית אחרת?
 

shay4442

New member
מממ יש לי הרגשה שנעשו ספרים כאלה

בסגנון שנעשה על אהרוני אולי על ידי קרובי משפחה של אותם חוקרים או על ידי מוסדות המחקר שבהם הם הפכו לאגדות, מה שבטוח הם לא הגיעו לארץ הקודש.
 

עינוגית

New member
חיפשתי עבורך קצת בגוגל

ובעוד כל מיני מקומות. לא מצאתי שום איזכור לביוגרפיות או אוטוביוגרפיות על האנשים האלה. אולי יש משהו שהמשפחות שלהם עשו עליהם, אבל לא משהו שנגיש לציבור הרחב עד כמה שאני רואה.
 
למעלה