ספרים מומלצים לדיקטטור המתחיל

Druyanizem

New member
ספרים מומלצים לדיקטטור המתחיל

אירגנתי פה רשימה קטנה של כמה ספרים מומלצים לאלה שרוצים להיות דיקטטורים (קראתי את כולם ולמדתי הרבה) 1. הנסיך- משהו מקוויאלי 2. אומנות המלחמה- סון דזה 3. 1984- ג'ורג' אורוול הספרים האלה לימדו אותי הרבה... דברים טובים ודברים רעים שדיקטטור יכול לעשות, אסטרטגיות מלחמה ופוליטיקה ועוד... אם למישהו יש תוספת... תוסיפו!
 

Mנטה

New member
אני בכלל בגישה ששלטון ומלחמות הם

תוצאה של טבע האדם ולכן אני מעדיפה להתמקד בלימוד הענין הזה ושם גם לעשות את העבודה. וכמובן לדאגלס אדאמס יש מה להגיד בנושא: "הקושי העיקרי - אחד הקשיים העיקריים הוא שיש כמה כאלה - אחד מהקשיים העיקריים הרבים הכרוכים בשליטה באנשים הוא - למי אתה מניח לעשות זאת או מי מצליח לגרום לאנשים להניח לו לעשות זאת להם. נסכם: עובדה ידועה היטב היא כי אותם אנשים הרוצים יותר מכולם למשול באנשים אחרים הם מכוח עובדה זו מי שמתאימים פחות מכולם לעשות זאת. ולסיכום הסיכום: כל מי שמסוגל להשיג לו משרה של נשיא יש לאסור זאת עליו בכל מחיר. ולסיכום סיכום הסיכום: אנשים הם בבחינת קושי. וזהו המצב שאנו נמצאים בו: רצף של נשיאים גלאקטיים שנהנים כל כך מהכיף והפלאוורה שבהיותם בעלי כוח שרק לעתים נדירות ביותר הם מבחינים כי בעצם אינם. ואי שם בצללים מאחוריהם - מי ? מי בכלל מסוגל למשול אם הדבר נאסר על כל מי שמעוניין בכך ? " ואם אתם רוצים לדעת את התשובה על זה: "המסעדה שבסוף היקום" הספר השני בחמישיית ספרי מדריך הטרמפיסט לגלקסיה, דאגלס אדאמס.
 

Druyanizem

New member
העכברים!!!!

העכברים הם מאחורי כולם!!!!! אני ראיתי אותם מסתכלים עליי עם העיניים הקטנות והחמדניות שלהם! אני יודע שהם יודעים יותר ממה שאנחנו חושבים שהם יודעים!!! אהמממ... כן... אני דיי מסכים עם הקביעה של אדמס ז"ל
 

beagle

New member
דוקא לא העכברים...

העכברים שתם עושים עלינו ניסויים. זה הבחור בבקתה שבודק כל יום מחדש איך עובד עיפרון, ולא לוקח כלום כמובן מאליו, לא מניח לעולם הנחות. אחלה בחור. קצת קשה לנהל איתו שיחה רציפה, אבל אחלה בחור. מתאים לעבודתו ככפפה ליד (או, אם מותא לי, בתקווה שזה לא יעליב את אחינו העכברים, כגבינה למלכודת).
 

טל אדלר

New member
תודה

על ההמלצות. מה עם מיין קאמפף ? ואוטוביוגראפיות של ראשי ממשלותינו לשעבר? הבנתי שגם אהוד ברק עובד על פרסום משהו. בקרוב, וידויו של פקיד זוטר במערכה גדולה.
 

Druyanizem

New member
בקשר למיין קאפף

אני מחפש נואשות גרסה של הספר בעברית... ולמרות שאני בספק שמישהו תרגם אותו לעברית.. אם אני לא אמצא אני אחפש אותו באנגלית.... כי אני ממש רוצה לקרוא אותו...
 

Mנטה

New member
מאוד רלבנטי (לדעתי) במיוחד היום

כשג'וניור מקיים את ההבטחה הדרמטית שהוא נתן לאביו שניה לפני שההוא הסתנל. האב: promise me you wont forget הג'וניור: i promise you daddy, cross my heart האב: אז עכשיו אני יכול להפוך סנילי בשקט הג'וניור: בואנה סאדאם אני הולך להיכנס בך ככה שכולם ידעו איזה בן טוב אני. וככה פורצות מלחמות.
 

אליגטור

New member
דיקטטורה זה פסה

יש איזה שיח אחד שהורג דיקקטורים, והוא מכתיב את צב האופנה, אז watch it!
 

Mנטה

New member
נראה לך שהוא יצליח ?

השיח הזה כבר מנסה די הרבה זמן להרוג שייח אחר ולא ממש הולך לו.
 
למעלה