ספורט מוטורי?

פרגיתי

New member
אני אומר תודה על כך שהחוק בנתיים בישראל.

(או אולי חוסר הסדר שבעניין...) מאפשר לי לרכב ממש מתחת לבית על אופנוע שטח-אנדורו-טהור-חוקי באין מפריע איפה שרק בא לי, כמעט בכל חור. גם על הכביש. לא אמרתי שזה זול או אפילו הגיוני וצודק מבחינת המחיר (כמו דברים אחרים בארץ שהם יקרים מבחו"ל) אבל - זה חוקי, ומקנה לי שקט נפשי מבחינת הרשויות ואוכפיהן וגם במקרה פציעה או תאונה חס וחלילה אני מכוסה. החשבון שלי (אישית) הוא פשוט, הסתבכות עם החוק או רשויות המכס לא משתלמת לי. בקשר לחוק הספורט המוטורי בתאוריה, הבנתי. כלים מורשים למסלולים בלבד וכו' וכו'.. אך בפועל, לא יודע מה יהיה הלאה עם החוק, והאם ירע או יטיב את מצבם של רוכבי האנדורו או המוטוקרוס בעתיד שרוצים בסה"כ לרכב באופן חופשי כל אחד בסביבתו שלו. מה שנשאר זה לתת בגז לקוות לטוב
נחייה ונראה כמו שאומרים...
 

זהר זהר

New member
עניין קטן - החוק המוטורי עוסק במכוניות

ולא רק באופנועים. מי שהובילו את החוק היו במידה רבה נהגים ולא רוכבים. זאת בכל אופן ההתרשמות שלי מהליכי החקיקה. החוק לא אמור לפגוע בשימוש הרגיל הנוכחי. הוא אמור להסדיר תחרויות. אנחנו (מועדון האופנועים הישראלי) היינו שם לטובת "ימי מסלול" בלבד, כדי להבטיח שניתן יהיה להכנס עם אופנוע מורשה כביש גם לתוך מסלולי המירוץ , בתקווה שהם יחליפו את כבישי בית גוברין וסדומערד עבור רוכבי הכביש . דרך אגב ,דעתי האישית, נוכח הקמצנות האופיינית לרוכבים רבים , ספק גדול אם יהיו רוכבים שישלמו מאות ש"ח לכמה שעות רכיבה במסלול , אבל לפחות ניתן להם הזדמנות .....
 
מר זהר זהר דווקא אתה שמזדהה עם עמותה שאינה

עמותת ספורטאים אלא כאחת שהנה לכלל הרוכבים יש לי מספר שאלות הראשונה האם אתם מועדון האופנועים הישראלי חברים בהתאחדות ? האם אתם לא צריריכם להיות הקול של הרוכב המצוי ? הנה לכם נושא מהותי לבדיקה מדוקדקת ולא רק טיולים בימי שישי והווי אני זוכר את קודמך בתפקיד עמית (בימר ) שהיה פעיל ביותר בסוגיה זו ממש ולגלעד היועמ"ש ,אתה יודע היטב שאני הייתי גם פעיל ביותר בבשנים 2001-2002 לדחיפת החוק החוק אמנם הנו בן הטיפוחים שלך ולך יש יותר מכולם זכות קניין עליו ( כל הפוןליטיקאים והעסקנים שנמסים לקחת את הקרדיט ממך בשנים האחרונות לא נחשבים בעיני ) גלדע כתבת את הצעת החוק המקורית בזמנו כי האמנת כי זה ישנה משהו היום יש מקום לדעתי לחשוב גם אחרת לחשוב כי החוק הנו טעות לחשוב כי אולי ניתן להוסיף על חוק קיים כגון חוק הפלת"ד ותקנות התעבורה ולבטל את אותו חוק אין ספק כי הדבר קשה ביותר כי כמו שנמאר למעלה מי שדחף היו לא רק האופנוענים אלא גם עמותות רכבי הראלי שממונות יותר מתוקשרות יותר
 
לא מדוייק

חשבתי אז ואני חושב גם היום, כמוך, שלא צריך חוק - מה שטוב בעולם טוב גם פה. לפיכך, הצעת החוק שכתבתי היתה תרגיל אינטלקטואלי בבחינת - אם יהיה חוק, איך הוא יראה - זה הכל. אחר כך באו הפוליטיקאים (פורז בזמנו ואחריו רצאבי) ורצו עם ההצעה הזאת קדימה - וזה התחבר יפה לאינטרסים של עוד גורמים כמו המשטרה, למשל, שיש לה מספיק צרות חוץ מאשר לרדוף אחרי נהגים חוליגנים בשדות ופוליטיקאים של הספורט כמו דני לוי. מה שלא משנה את העובדה שחוץ מאיתנו אף אחד אחר לא חושב ככה, כך שהאופציה של לחזור אחורה היא, בפשטות, לא ריאלית. ואני מסכים עם זהר שהחוק חשוב בעיקר למכוניות - אופנועים, כך או אחרת, יסתדרו - הם קטנים, זריזים ולא עושים הרבה רעש ואבק. במכוניות הכל יותר גדול, מנקר עיניים ובעייתי ובשבילן החוק הוא מהפכני, לא פחות. ובכל מקרה, הנקודה החשובה בעיני היא לא מה אומר החוק אלא מי אוכף אותו ואיך - לא רואה שום שינוי בעניין הזה בהשוואה למצב הקיים.
 

זהר זהר

New member
מועדון האופנועים הישראלי וחוק הספורט המוטורי

ראשית : בימר ואני פועלים בצוות , בעבר וכיום , ולשון "עבר" אינה מתאימה. מי שקדם לנו היה ברוך כוכבי , "שלמה כהן " ואולי אליו כוונתך. העמותה אינה חברה בהתאחדות . יש לזכור שהעמותה שלנו אינה עוסקת בארגון / קידום של תחרויות אלא רק בפעילות ציבורית כגון חקיקה( שתי הצעות חוק שתשננה את כללי המשחק בעניין ביטוח החובה ) , משפטים (הבג"צ הנוכחי בעניין ביטוח החובה) , פעילות עממית ( השתלמויות רכיבה, טיולי שטח/שבילים/תרבות וכו' ), פעילות לקידום בטיחות ברכיבה ושאר נושאים משעממים שאף אחד לא מרוויח מהם באופן אישי ובודאי לא באופן ישיר. פעילותנו בעניין החוק התמקדה בפן של מתן האפשרות לרוכב הבודד שלא ירכוש כלי תחרותי במחיר מוזל להגיע למסלולים שייבנו ולהתאמן בהם במגמה לצמצם ככל האפשר את הרכיבה הספורטיבית בכביש הציבורי שאינו בנוי לעניין זה . נכון להיום החוק לא שינה דבר. ככל הידוע לי יש יוזמות לבניית מסלולים של מספר יזמים אולם לא ידוע לי כי אושר ולו מסלול אחד. לדעתי אין כיום מקום לפעולה לביטול החוק שיש ציבור של נהגים (לא רוכבים) המעוניין בו ויש גם רוכבים שסבורים שיש להוציא מתוק מהעז הזאת שהכנסנו אותה והיא תיצור לפחות מודעות לעניין קיומו של ספורט מוטורי. אנחנו מדינה חובבת חקיקה ושונאת אכיפה אוהבת הכרזות ושונאת פעילות אמיתית. מה לעשות , זה מה יש. כיום כל מאמצי העמותה , על ידי צוות הרשויות המונה את בימרו ואותי , מכוונים לתיקון העיוות בביטוח ההוגן ( דרך אגב דאגתי גם לנושא הרישוי לבעלי רשיונות ב' שעמדו לאבד את זכאותם - זה כבר בוצע ומופיע בקובץ התקנות ) ולא נראה לי שכרגע אנו יכולים להוסיף זמן לנושא חוק הספורט המוטורי , שאני לפחות , לא רואה עצמי כמומחה לו. ייתכן ויהיה מקום לשינוי הגישה לאחר שנגמור את עניין הביטוח ונתפנה לנושא מרכזי אחר.
 

TShavit

New member
מה כל כך קשה להבין?

אתה מציע לפעול כדי: 1. לבטל חוק שבג"צ הורה למדינה לחוקק. 2. בתקווה שאחר כך מישהו יתן לך לעשות ספורט מוטורי ללא חוק. יש משהו שאתה יודע ואני לא? ואגב, מה גורם לך לחשוב שאין מי שדואג לרוכב המצוי? טל
 
לטל לזהר ולגלעד

לטל -התוצאות בשטח מדברות בעד עצמן -שים לב לאכיפה ולמודעות שלא הייתה עד לצאת החוק וזה רק קצה הקרחון לגלעד ( וגם לטל ) - אני שמח ( אגב גם טל אומר זאת בצורה ברורה ) כי אין צורך בחוק והוא מיותר רק לא עניתם האם לדעתכם הוא גם מזיק אני חושב שזכות כלל הרוכבים לדעת את החסרונות של החוק ואת הסיכונים היות ובשנה וחצי האחרונות אף אחד מכלל הגולשים כאן ( לפחות מכלל גולשי הפורום הנוכחי שזו כמותץ לא מבוטלת של רוכבים שגם להם יש חברים שניזונים ממה שנכתב כאן כתורה ממש ) לא יודע מה זה בדיוק חוק הספורט המוטורי ורובם חושבים שמדובר בתקנה כלשהי שתאפשר להם לרכוש מוטוקרוס בחצי מחיר . הגיע הזמן לנפץ את הבועה גם כיועמ"ש של העמותה ומי שמלווה את החוק עוד מחיתוליו וגם כיו"ר ההתאחדות שגם באותה תקופה ראשונית טל היית עמנו כחבר יועץ באותם ישיבות ולזהר זהר - אני אישית זוכר את השיחות הארוכות שהיו לי ( אמת גם עם שלמה כהן אבל גם עם בימר ) בסוגיה זו ממש , אתם התעקשתם רק על "זמן מסלול " בלבד ( אגב שאר הפעילות שלכם מבורכת וגם אני כיום נהנה ממנה אבל לא רלוונטית לסוגיה זו , וייתכן ומההודעה שלי הקודמת מובן כי התכוונתי כי אתם רק מארגנים טיולים אז זו לא הייתה כוונתי זה מה שקורה שכותבים ללא הגהה ) בכל מה שקשור לחוק הספורט המוטורי כל שאומרים בארץ נהדרת "עשו לי טובה " ..יש לכם בהחלט מנדט להיות הקול של כלל ציבור הרוכבים , אני אישית יודע שבזמנו עמותות המתחרים לא רצו אתכם בהתאחדות בגלל סוגיה זו ממש ( שאתם לא ספורטאים ) הגיע הזמן שכן תתעקשו להכנס כי אנחנו חיים בארץ ישראל וזו ארץ שכמו שאמרו גם גלעד אתה וטל ( ואני מסכים איתכם ) שרוצה חוקים ( כמובן אפשר אחרת וניתן לעשות זאת ) גם לא הגיוניים דווקא בגלל זה אתצם צריכים להיות מעורים ולשמור על הזכויות שלנו ולא בשטויות כמו זמן מסלול אלא בבדיקה מדוקדקת איפה יכולה להיות המלכוד לרוכב המצוי .
 
למעלה