סעיף המתנות בכלכלת משפחה

סעיף המתנות בכלכלת משפחה

סעיף זה לעיתים יכול לזעזע את כלכלת המשפחה אך גם להעניק שימחה רבה. הבעיה היא ההוצאה: א. בגלל שאינו רציף (ימי הולדת מתרכזים בתקופה מסויימת . ב. שוני גדול בין סוגי המתנות לארועים שונים (חג, יומולדת, הישג לימודי, פיוס, תאריך ראוי......) רציתי לקרוא את דעתכם מתי כדאי לתת מתנה ובאיזה היקף כספי? מה השוני בתפיסת מתנה אצל ילדים, בני זוג, הורים, חברים? האם מתנה, זה רק דבר שקונים אותו? או משלמים עליו? יש חלופות? כל מחשבה רעיון או תובנה שלכם בנושא. יום טוב
 

goldy

New member
תקציב מתנות לחלק ל10 ארועים בשנה

ומה כולל כל ארוע. לדוגמא: 'אניכולהישתתף ב: עד 2 חתונות בשנה, בר מיצווה אחת, 2 ימי הולדת' וכו'.
 

jol8

New member
ומה אם באותה השנה

מתחתנים 2 חברים טובים מאוד שלי ו-3 של אישתי? אי אפשר לחשב ולתכנן את זה בצורה כ"כ מחושבת. לא שווה להפסיד חברים בשביל 400 ש"ח.
 

jol8

New member
לא!! אבל אני גם לא מגיע בלי מתנה לחתונה שלהם

 

ק א סי

New member
אני מפרידה ארועים רשמיים באולם עם ארועים

אישיים יותר כמו ימי הולדת של הקרובים לי. ארועים כמו חתונה וברית עובדים (לצערי) עפ"י שיקול כלכלי. מנסים למזער נזקים. מכיון שהילדים קטנים ורק סובלים שם אז לא לוקחים אותם. אם זה משפחה/חברים רחוקים הולך רק אחד. מביאים סכום מכובד לפי מה שנהוג. מתנות יומולדת וכו' משקיעים מחשבה ומביאים משהו יותר אישי. אני תמיד בעד להביא עם פתק החלפה. כשיש יומולדת לילדים אני מכוות משפחה וחברים קרובים כדי שיקנו מה שהילד באמת רוצה ולא משהו שהוא ישים בצד ולא יגע בו.
 

maybesure

New member
אני מבדילה בין

אירועים ידועים מראש כמו ימי הולדת של בני המשפחה וחגים לאירועים ש"מונחתים" שמחות של חברים וילדיהם. בסביבת הגיל שלי יש כעת פחות חתונות ויותר בר-מצוות של ילדי חברים. עוד מעט גם זה מסתיים ואז יתחיל סבב חתונות של ילדיהם, אז פחות או יותר מכירים את הגילאים ויודעים מראש כמה בשנה. חתונות בעיקר ממקום העבודה של בן הזוג. נותנים מתנה כזוג אבל אני לא מצטרפת. סתם כי לא אוהבת את הרעש. נותנים סכום קבוע לכל האירועים עפ"י סוגיהם וללא קשר למיקום או לעלות המנה. לימי הולדת של המשפחה וחגים מתכננת כמה זמן לפני, בוחרת מתנה ואז מחליטה אם לבד או לשתף גם את אחי. ליום ההולדת של אבא שלי קנינו השנה מדפסת משולבת פקס וסורק ומכונת צילום- ואמא שלי הצטרפה גם. כך קנינו לו משהו שהוא זקוק לו , ממש חיוני (במקום שיצטרך לנסוע לדואר בשעות הפתיחה כדי לשלוח פקסים בעיקר של בדיקות רפואיות שלו), וגם לא הכביד רק על אחד מאיתנו. חגים - קונה כבר חדשיים שלשה קודם ונמנעת מהתרוצצות מיותרת. פשוט שמה לב מה כ"א אומר במהלך החצי שנה בין חג לחג - כי היה רוצה שיהיה לו, או חסר לו. ומאחר וזו רק משפחה, זה קל. בדרך כלל אני מארחת אז גם אין צורך לקנות לדודות וכו'. לילדים קונה בעיקר ספרים, אביזרים נלווים לפלא', למחשב וכו'. באופן כזה יכולה לפזר את ההוצאות עפ' כמה חודשים ולא שיהיו מרוכזות ויקשו על תקופה מסויימת, וגם לנצל מבצעים אם נתקלת בכאלו שמתאימים למתנה הרצויה. מפעם לפעם יש קניית מתנות שלא בתכנון, אז אם חייבים מצמצמים בתחום הוצאות אחר. ככלל מעדיפה לתת מתנות ולא כסף, אבל לאירועי שמחות שאינם משפחה מעדיפה לתת צ'ק. חלופות למתנות אין, אבל לשמחות יש: אצלנו נפלה החלטה לא לחגוג את בר המצווה של הבן, איננו מחוברים לכל הנושא, ובטח לא לאירועים בכלל - וגם הבן העדיף שלא לחגוג באולם או גן עם מוזמנים וכו'. בחרנו לעשות טיול לא מאורגן בחו"ל, עצמאי. כך גם לא אילצנו אף אחד לממן לנו אירוע או להיקנס. הילד היה מרוצה ומאיתנו נחסך כל הטראראם של ה"הפקה". היה לנו זמן איכות עם הבן, הגענו למקומות שרצינו. לא הייתי נהנית מאירוע באולם או גן כמו מהטיול הזה. נכון זו הוצאה, אבל מחושבת ובעיני עם הרבה הרבה יותר ערך מוסף. שקיפות: במקרה שלנו בסוף מקום העבודה של בן זוגי התעקשו לממן את כל עלויות הטיול כולל קניות וכלכלה ורכב צמוד, טיסות לינה וכו'. אבל התכנון המקורי היה להשתמש בכסף שנחסך למטרה זו.
 
למעלה