סליחה, מה זה צליאק?

ZINGER777

New member
צֵלְיָאק

שלום לך, צליאק היא מחלה אוטואימונית המתבטאת בעקבות אכילת גלוטן - חלבון המצוי בחיטה, שעורה, שיפון ושיבולת שועל. אכילת הגלוטן פוגעת ברקמת המעי הדק וכמו כן, המנעות קפדנית מאכילת מזונות המכילים גלוטן, היא הטיפול היחיד שמרפא לרוב את כל התסמינים. פורום זה ישמש במה ובית לחולי הצליאק, לעדכונים, טיפים, המלצות, חידושים וכתף תומכת בהתמודדות עם המחלה. כל הזכויות לא שמורות לי, עשיתי העתק הדבק מפורום שכןP:
 

ZINGER777

New member
צירה ב-צ', שווא נח ב-ל', קמץ גדול ב-י',לזכור:

צליאק היא מילה לועזית ולכן הכללים לא חלים כמו בעברית אבל ככה הוגים את המילה.
 

כמי2

New member
סליחה ציליאק

נשמע סיליאק באנגלית כלומר חיריק בהתחלה ולא צירה ולכן אם אנו מתיחסים למקור האנגלי אז צריך לבטא צי עם חיריק. כל הכבוד על הקנאה לשפה זינגר 777 (אתה או את יודע/ת שאת מכונת תפירה וגם קוניאק בעברית?).
 

shavririt

New member
טעות- כמי2...

אם נתייחס בעברית למילים לועזיות כמו שהן מבוטאות באנגלית, נצטרך לשנות הגייה של מילים רבות, כמו- "טלוויז'ן", "קומיוניקיישן" ועוד..ולא היא. אנו מבטאים והוגים בצורה הייחודית לנו, שהגיעה ממקורות אחרים.. ואגב, זינגר כידוע פירושו מלע"ז (גרמנית) - זַמָר, ובהיגוי אנגלי: סינגר..
 

כמי2

New member
נכון במקרים

שציינת מוסיפים בדרך כלל "יה" לטלויזיה ולקומוניקציה מי קבע את זה אין לי מושג וגם למה, אבל במקרה של הציליאק מבטאים אותה כמו האנגלית עם חיריק כך מבטא זאת גם הרופא הישראלי שלנו ועוד כמה שאני מכירה. אם מישהו רוצה לבטא זאת עם צירה אין לי בעיה עם זה על השתלשלות שפה אפשר לכתוב המון. השאלה היא אם כך מה עושה ה"י" אחרי ה"צ" של הציליאק? והאם ה"י" הזאת לא אומרת שזה חיריק? . בנושא ה"זינגר" סתם התלוצצתי ברור לי שסינגר זה זמר. אשמח אם מישהו יאיר את עיני בדיון "עמוק" זה. אלפקה מה את אומרת ציליאק בחיריק או בצירה?
 
האמת? אני עם הצירה.

הניקוד באנגלית הוא ב e, והתעתיק לעברית אמור לדעתי להיות לצירה. לי אישית זה גם "נשמע" יותר נכון, למרות שאני יודעת שזה לא ממש טיעון
 
עד כמה שאני יודעת כותבים צליאק

בלי יוד אחרי הצדיק ואני גם שמעתי שתמיד מבטאים את זה בצירה
 

ZINGER777

New member
טוב שאני עושה בגרות בלשון><

אז ככה, יש תנועה קצרה, תנועה ארוכה ותנועה ארוכה ביותר. התנועה הקצרה של הצליל I זה חיריק(חיריק בלי י'), אין לו תנועה ארוכה, והתנועה הארוכה ביותר היא חיריק מלא ( חיריק עם י'). התנועה הקצרה של הצליל E זה סגול(סגול בלי י'), התנועה הארוכה שלו היא צירה(צירה בלי י'), והתנועה הארוכה ביותר שלו היא צירה מלא או סגול מלא (צירה עם י' או סגול עם י'). זאת אומרת שאם יש י' כשהיא אם קריאה(לא עיצורית, זאת אומרת שלא שומעים את הי') יכול להיות שיש חיריק מלא/צירה מלא/סגול מלא...
 

ZINGER777

New member
כמו ששברירית אמרה,

בעברית הוגים את הדברים המגיעים מלע"ז אחרת וישנם המון מילים כאלו... על איזו קנאה את מדברת? קוניאק ומכונת תפירה זה זינגר? לא ידעתי>< אני ידעתי שזה רק זמר... (Singer) נ.ב. אני בן.
 

כמי2

New member
קנאת סופרים ואוהבי שפה כמו

אליעזר בן יהודה. זינגר - המרצדס של מכונות התפירה לפני ארבעים שנה.ו-777 זה קוניאק ישראלי לא הכי מוצלח.
 

ZINGER777

New member
פשששש... יש מכונות תפירה מעולות וקוניאק לא מש

משהו (רק התוספת של ה"777") לחשוב שאני גם זמר ויש ברחוב נמיר בת"א גן שלם שקרוי(תנחשו...): גן זינגר!!
 
למעלה