סלטעון ומוחמד האם באמת חמאס רוצה שלום?

גידעון1

New member
שום זכות שיבה ושום נעליים!

תמורת הפסקת הטרור באופן מוחלט אני בעד מו"מ על בסיס קווי 67 אך אני לא מוכן לשום זכות שיבה גם אם לא יהיה שלום לעולם.
 

respecta1

New member
היוזמה לא מתקיימת לא בגלל

שלבני סירבה, היוזמה לא מתקיימת כי היא יוזמת חיסול שכוללת את "זכות" השיבה. ואין שום משא ומתן, ישראל קבעה את התנאים שאם החמאס יבצע יהיה משא ומתן איתו א. הכרה בישראל ב. לא לתקוף את ישראל ג.לעמוד בהתחיבויות פלסטיניות מעבר כשהוא יעמוד בתנאים הוא יהיה ארגון לגיטימי, עד אז הוא ארגון טרור שגם מעניין את ה...... מה הוא יגיד (והוא אומר ההפך ממה שאתה חושב)
 

גידעון1

New member
נו עמית מספיק להיתמם!

ישראל אמרה מופרשות לחמאס- הפסיקו את הטרור ותכירו בישראל ובתמורה יפתח מו"מ. חמאס התנה את היוזמה הערבית שהתמורה לא תהיה שלום אלא תהיה הודנה ל 10 שנים.
 
חמאס קיבל בעבר את היוזמה הערבית במלואה

לא 10 שנים, לא הודנה, לא 20 שנה. כמובן שהיו גם התבטאויות הפוכות (כמו שאמרתי הוא סותר את עצמו), ולכן בפעם המאה הנאי חוזר על זה- כל מה שנדרש זה לקיים מו"מ ולבדוק את זה. אבל מו"מ כזה לא יתקיים, כי הממשלה לא מוכנה בעצמה ליוזמה הערבית- ולכן אני לא מבין למה אתה זה שמתמם ובא בטענות אל חמאס כאילו לא קיבל, בזמן שהממשלה שלך ושלי לא מוכנה. ומו"מ לשלום לא מנהלים עם כאלה שמכירים בך ולא נלחמים בך. זה אלה שכבר יש לך איתם שלום. מו"מ לשלום מנהלים אם אלה שנלחמים בך ולא מכירים בך- ובמו"מ הזה התנאי שלך לחתימה על ההסכם הסופי היא כמובן הכרה מלאה והפסקת הלחימה. לפי השיטה שלך היינו ממגשיכים עד היום את מלחמת 48, כי כל פעם שמישהו היה רוצה להציע הפסקת אש ושביתת נשק, בן גוריון היה אומר "לא! לא נסכים לדון איתו עד שיכיר בנו ויפסיק להלחם!"
 

גידעון1

New member
בא נפתח רגע את הנושא

אמרת בעצמך שלאורך שנתיים אנחנו שומעים קולות סותרים בחמאס. המסקנה היא לא שחמאס אמר X וכעת הוא אומר Y. המסקנה היא שבדומה לכל העם הפלסטיני גם שם יש 100 מנהיגים כשלכל אחד אג'נדה משלו. כל אחד מספר לוקש אחר. בפועל אם נסתכל על הנהגת חמאס שאמורה להיות אחד הארגונים המסודרים ביותר גם שם יש בלגן אחד גדול. הניה הוא סתם בובה אין לו סמכות אמיתית. א-זאהר הוא המנהיג האמיתי של הזרוע הצבאית של חמאס ולכן מה שיוצא מפיו הוא זה שקובע. משעל כבר לא מנהיג-על של חמאס,לפחות לא של הזרוע הצבאית. דבריו מתקבלים בתור המלצה ולא בתור פקודה. בקיצור גרעין ההנהגה שכן שולטת בחמאס התנגדה מאז ומתמיד לשלום עם ישראל. מוטב שתקרא קצת על הדיעות של א-זאהר בדבר רצונו להשליט שלטון טאליבן במזרח התיכון.
 

מוחמד5

New member
../images/Emo207.gifהאם קרטר יפגוש את משעל ?

למה מפגש זה מפריע לממשל בארה"ב ובישראל ? אולי הפגישה יכולה לזרז את תהליך חזרתו של שליט הביתה .
 
נקווה שכן. הפגישה יכולה לזרז את עסקת שליט

ויכולה גם לסייע בהברת עמדות חמאס לגבי שלום עתידי עם ישראל.
 

גידעון1

New member
אתה ממש חי באשליות. אני באמת לא התכוונתי

להעליב אבל חמאס לא רוצה שלום אז מספיק כבר לחלום בהקיץ.
 

גידעון1

New member
בא נבדוק את האשליות יא עמית

לדברי א-זהאר, קווי היסוד של הממשלה הפלסטינית אינם מייצגים את עמדת החמאס. זהו רף מינימלי שאמור לאחד כוחות פוליטיים שונים ברשות, אבל עמדת החמאס שונה בתכלית: "תוכנית הממשלה הנוכחית תימשך לכל היותר על פני שלוש שנים, אבל תוכניתנו היא שחרור פלסטין, כל פלסטין, וזה רק שלב הביניים. התוכנית האסטרטגית שלנו היא הכנסתו של האיסלאם לכל בית. לכן, אין לחשוש לעתיד תנועת החמאס. אנו חסינים מפני כל הלחצים והאילוצים, והמחלות של העמים" אמר א-זהאר. עמדת החמאס, הבהיר, שונה ממצע הממשלה הפלסטינית. "אנו מאחלים לממשלה להצליח, אבל תוכנית החמאס מתבססת על האמנה שלה. מבחינתנו ההתנגדות אינה טקטיקה, ההתנגדות היא תרבות". לינק לכתבה
 
כשממשלת ישראל תסכים עקרונית

להפסיק את הכיבוש הצבאי בשטחים שנכשבו ב-1967, ולאפשר לפליטים שרוצים בכך לשוב לארצם, תוכל לבוא בטענות לצד השני, כרגע אתה משחק משחק כפול- מנסה להציג את "סירוב" הצד השני כסיבה למה ממשלת ישראל מסרבת. אבל היא לא מסרבת בגלל שום צד שני. היא מסרבת עקרונית. עכשיו, ראש הלשכה המדינית של חמאס ח'אלד משעל אמר לפני ימים ספורים בריאיון ל"אלאיאם" שעמדתם היא הקמת מדינה פלסטינית עצמאית בקווי 67 עם זכות השיבה לפליטים הפלסטינים. הוא אמר מפורשות שמסמך ההסכמה הלאומית (שכונה גם מסמך האסירים) עבר תהליך של אישור בתנועת חמאס. כלומר זאת אפילו לא עמדתו האישית של משעל כראש הלשכה המדינית. גם ששאלו אותו על הטענה שאתם מעלים שחמאס רוצה להרוס את ישראל הוא אמר שיש לשפוט את חמאס ע"פ האמת המדינית הזאת, אשר מבוטאת במסמך. אז אני לא פוסל כמובן הסתמכויות שלך על ראיונות עם גורמים אלה או אחרים בחמאס שאומרים אחרת, אני אומר בפשטות, שאם אולמרט לא היה מסרב עקרונית להפסקת הכיבוש וכיבוד זכויות הפליטים הוא כבר היה מנהל עם חמאס מו"מ על בסיס הקווים האלה. ואם פתאום היה מגלה שחמאס לא עומד מאחורי ההצהרות- לא היה קורה שום דבר, ואולמרט לא היה נדרש לעשות כלום. אבל כאמור לא זה המצב. מבין כל שרי הממשלה אני חושב שהיחיד שהביע תמיכה ביוזמה הערבית היה מאיר שטרית, והממשלה לא קיבלה את היוזמה.
 
למעלה