סכום צ´אט - אינתיפאדת נשים

לי מאיר

New member
סליחה על השרשור החדש--- בנוגע לצ´אט

אולי מישהי בבקשה תוכל להנחות אותי איך נכנסים לצ´אט?- אני כל הזמן נזרקת בחזרה לפורום. ובקשר למפגש שבוע הבא, באיזו שעה? והאם מישהי יודעת אם יש מוניות שרות מת"א לכ"ס?
 

טל קר

New member
לכל שאלה - תשובה

בנוגע לצ´אט, כרגע פרשתי, אבל אם יש נשים שמעונינות לדבר ביניהן בצ´אט של הפורום ,אפשר לקבוע כאן, ולדבר 24/7. איך נכנסים אליו - יש סרגל אפור למעלה. אחד מהאופציות זה ´צ´אט פורום פמיניזם´. לוחצים עליו ומקווים לטוב. בנוגע גם לשאלתה של IMPERIA, גם לי וגם לאורין לא הצלחנו להכנס וזה נתקע בפעמים הראשונות, ואחרי כמה סגירות ופתיחות מחדש של הבראוזר, זה חזר לעבוד. המפגש שבת הבאה - יהיה בשעות הצהרים, נכון לעכשיו בשעה 14:00. בנוגע להגעה אולי יש מוניות שירות, אך בנוסף ORLYT אחראית על שידוך נותני ולוקחי טרמפ, ואכן דרושים נותני טרמפ מאזור ת"א, נקווה שיהיה בנמצא.
 

טל קר

New member
באסה שראיתי את זה רק עכשיו.

בכל אופן, צריך לסגור ולפתוח כמה פעמים עד שזה נקלט ...
 

טל קר

New member
סכום צ´אט - אינתיפאדת נשים

תודה לכל המשתתפים והמשתתפות. נושא הצ´אט היה הפעם הצעתה של רויטל על אינתיפאדת נשים. הנושא ידון כמובן במפגש הפורום הקרוב, אך הועלתה הצעה להעלות את עיקרי השאלות שיש לדון בהם גם בפורום, גם כדי להערך מראש מבחינת נימוקים לפני המפגש, וגם כדי שגם אלו שרוצות אך לא יכולות להגיע יוכלו להשתתף. השאלות שהועלו: א. עבור אילו מטרות? הרעיונות שהועלו בצ´אט נעו בין מטרה מצומצמת של עונש לאנסים כדי לשמור על קונצנזוס דרך מטרה רחבה יותר של נגד כל אפליה כלפי נשים, לבין מטרה הכי רחבה, נגד כל אפליה נגד כל מיעוט באשר הוא. ב. באיזה אופן? האם הפגנת ענק? האם עצומה? האם גל של פעילות שהולך ומתגבר? האם כמה ביחד, למשל הפגנת ענק וגל במקביל? האם הפגנות מול בתי משפט? מול הכנסת? אוהלים כמו של התעוררות? ג. עם מי? האם להתחיל לבד, לקבוע לבד ולחכות שהשאר יצטרפו אלינו, האם להצטרף לקואליציה קיימת, למי לחבור? והנה דעתי האישית - לעשות הפגנת ענק בשיתוף כל הבא ליד, בנושא העונשים המגוחכים לאנסים. משהו ענק, יותר גדול מהפגנת השמאל האחרונה של לצאת מהשטחים. במקביל ליצור גל רחב יותר בנוגע לשאר האפליות נגד נשים. (אלון הסביר גל יותר יפה ממני, אני אתן לו להסביר כאן). לדעתי בכל מקרה לצרף אלינו את מי שמוכן להצטרף.
 

orlyt

New member
דעתי...

א. מטרות: אני חושבת שאם ננסה להתחיל מיד לתפוס את כל התחומים לא נתפוס שום דבר, ונמצא את עצמנו עם אינתיפאדה פנימית שתיסוב על מטרת המאבק... ולכן, מאחר ונושא בוער במיוחד הוא נושא העונש לאנסים, שמגיע כל פעם מחדש לאבסורדים בלתי רגילים, ובנוסף זהו נושא שקל יותר לחדור איתו לתודעת הציבור, כי לכולם ברור שאונס זה רע, כדאי להתחיל את המאבק בהעלאת המודעות לעונשים המגוחכים הניתנים לאנסים. בצ´אט עלתה השאלה האם להאבק על העלאת עונשי המינימום, האם העלאת העונשים בתוך המקסימום הקיים או עוד אפשרות שאני לא מצליחה להזכר בה כרגע. מאחר ושינוי בחקיקה לגבי עונשי המינימום הוא תהליך ארוך, בירוקרטי ומייגע כדאי לפעול לשינוי מיידי של מה שקורה עכשיו, כדי שלא נראה עוד עסקאות טיעון דוגמת השנה וחצי המזעזעת שניתנו לשני אנסים של ילדה בת 13. במקביל, צריך לפעול לשינוי החקיקה. ב. באיזה אופן. כן כן וכן... פעולה בשלבים. שיא מסויים יהיה מן הסתם בהפגנה גדולה, אבל קודם לכן יש צורך בפעילות מכינה, החתמה על עצומה היא דוגמה לכך, פירסום, דחיפת הרעיון במקומות בעלי השפעה ג. עם מי? לבד לגמרי אולי לא כדאי, כי אין לנו תשתית. אפשר לחבור ל-1202קו חרום ארצי לסיוע לנפגעי/נפגעות תקיפה מינית שמזוהים עם הנושא, ואולי עם תאים פמיניסטיים אחרים. ולקראת ההפגנה לשתף גורמים גדולים יותר כמו מפלגות וחברות כנסת עם תודעה חברתית (ולא תודעה חברתי תכמו של ש"ס...). כמו שהציעה טל, במקביל ובהמשך לפעול בשיתוף וגם לבד למען נושאים נוספים. אני חושבת שכדאי ליצור תנועה פמיניסטית חדשה, שלא ממקדת את עצמה דווקא לנושא אחד (כמו פרופיל חדש למשל שמתמקדים באיזרוח החברה הישראלית) אלא מנסה לפעול בו זמנית בכמה מישורים. חשוב מאוד, לדעתי, להעלות את המודעות בקרב הציבור לחומרת המצב.
 

הילהל

New member
מסכימה לרוב אבל

למרות הקושי שבשינוי החוק אני חושבת שדווקא זה צריך להיות הכיוון. שינוי חוק הוא משהו הרבה יותר חד וברור ואפשרי להשגה מאשר ניסיון לשנות את דרך החשיבה של כל שופט ושופטת. אמנם יש לי הרבה הערכה אליהם, אבל כנראה שבתחום הזה כלום לא ישתנה עד שייצרו קצת את צעדיהם ויחייבו אותם לעונשים יותר משמעותיים. עד כמה שידוע לי, אם מצליחים ליצור קונצנזוס רחב בעניין בין הח"כים (ואני מאמינה שזה אפשרי מאוד) הצעת החוק יכולה לעבור במהירות. בעיקר כשמדובר בהצעה שלא עולה כסף רב למדינה (פרט לכסף של החזקת האסיר). לכן אני גם חושבת שצריך לחבור לח"כ שיכול/ה ורוצה לנסח הצעת חוק ולדחוף אותה. אולי אפשר אפילו כמה ח"כים יחד.
 

sih

New member
שיתוף פעולה עם הקואליציה נגד פורנוג

הצעתי בצ´ט, אציע פה וארחיב מעט. לדעתי שיתוף פעולה בין ארגונים עשוי להיות אפקטיבי הרבה יותר מעבודה לבד. יש גם יתרון לגודל וגם יצירת קבוצת כוח בעלת כוח והשפעה רבים יותר. ההתחברות לח"כים היא בסיסית לדעתי, אך ניסוח הצעת בחוק חייב להיות ביחד, תוך עמידה על עקרונות חשובים לפורום/ארגון. מתוך קירבה לנושא, אני הייתי ממליץ לפנות לקואליציה קיימת, ואףף לקואליציה ננגד פורנוגרפיה. התשתית כבר קיימת, הקשר עם ח"כים קיים, וצריך לחזק תחומים רגישים אחרים שלא זכו לטיפול הולם דיו עד היום (כמו ענישת אנסים). בהצטרפות לקואליציה, ניתן להרחיב את השותפות הקיימת, ולהרחיב את היקף חברי הכנסת איתם עובדים. וכמובן, להתייעץ כל הדרך עם משפטנים רלוונטים.
 

BooBee

New member
מחיאות כפיים סוערות!!

לא הצלחתי להכנס לצ´ט. הקיצר, שמחה לקרוא את ההודעה הזו. לא ראיתי אותה עד עכשיו, הייתי עסוקה עם הנושא של האקדחים. יאללה, להתחיל לשרשר רעיונות. אני לוקחת על עצמי את הארגון הראשוני של העלאת הכל על דפים במסודר. כל מי שיכולה לתרום שתתחיל. אפשר כאן, לשרשר, או לשלוח לי מייל(עדיף מאשר מערכת המסרים, היא נוטה להתקע לי). אני אכין הכל עד הפגישה ביום שבת ונתחיל לדסקס את העניין. אני הולכת לישון. מחר יום חדש. לילה טוב, רויטל.
 

שלומיקו

New member
אם אפשר

אני יכול לעלות רעיון (לא כל כך למען המטרות שלכן כמו למען השלום ) אני חושב שאם תצליחו לארגן הפגנת מחאה משותפת בין נשים פלסטינאיות לנשים ישראליות ותתארגנו כך שהדבר יעשה באיזור שקרוב לשטח ערבי אז א- פירסום עולמי כבר מובטח (ישנם צלמים מכל העולם באיזור ) ב- הבנה והכרה מהצד הגברי תושג ביתר קלות ג- הכי חשוב , אולי אתן תפתחו דרך חדשה לפיתרון . נ.ב הדבר דורש השתתפות מרבית של הנשים משני המגזרים . אם תצליחו באמת לגשר בין הפערים המדינים למען שיוויון זכויות אז זה יהיה סימן שאולי יש לכן קצת צדק בטענותכן
 

מלי.

New member
דרכי פעולה אופרטיביות

היי לטל ולכל אנשי הפורום, קפצתי לבקר, אם ישנה תוכנית להוציא את הפורום לפעילות ממשית אז אשמח לשתף בדעותי א. המטרות יכולות להיות מוגדרות באופן כללי כשיוויון בין המינים . אותם יש לתרגם לפעילות אופרטיבית להפגין בכל מצב אפשרי. לדוג´ מול בתי משפט ביום של מתן פסק דין, לאנסים , גברים מכים, רוצחים , סוחרי נשים. מול הכנסת כאשר מנסים להעביר חוק שמפלה נשים. לא בקריאה שלישית אלא בקריאה ראשונה שהחכ"ים יחשבו פעמיים לפני שהם מצביעים. מול חברת פרסום/ או ארגון עיסקי שעשה שימוש בגוף האישה וכבודה לשווק את מוצריו. מול ביתו של עובדיה יוסף כאשר הוא יוצא בהצהרות על טיבן של נשים ועוד. ב. הפעילות לא צריכה להיות קשורה לצד פוליטי כזה או אחר קשירת הפעילות לצד שמאול או לצד ימין יכולה באופן אוטומטי לפגוע בסיכויי ההתרחבות של התמיכה והצטרפות של נשים נוספות. ג. לגבי השאלה האם לפעול לבד או להצטרף לארגון קיים, לדעתי הפעילות צריכה להתחיל לבד, עם כל הקושי הכספי. וזאת מהסיבה הפשוטה שבגע שחוברים לגוף קיים הציבור יקשור את הפעילות עם אותו גוף. והבעיה היא שכך נפסיד את המומנטום של פעילות פמיניסטית חדשה שונה. ברגע שהציבור יבין שיש פעילות חדשה התקשורת תתיחס לכך אחרת.כפי שהתיחסו לשדולת הנשים בזמנו. ואני מאמינה שמתחילים בקטן אבל זה כמו כדור שלג שגדל תוך כדי הפעילות עצמה. לסיכום , אשמח לעזור מלי.
 

טל קר

New member
ברוכה המבקרת :) ../images/Emo140.gif

העלית נקודה חשובה בנוגע ליצירת דבר חדש. צריך בהחלט לחשוב גם על הנקודה הזו.
 
למעלה